• Anonym (Fuck U, Fuck Me Fuck Everyone!)

Är så less på Sverige

Spelar ingen roll hur mycket man än kämpar i det här landet. Mår du inte bra så förblir man ensam. Ingen vill förstå, ingen vill skapa en vänskap / relation.

Alla ska leka att de är bäst hela tiden, fast de inte drar sig för att ljuga, smutskasta, förtala. Det är ju för fan löjligt.

Skulle hellre vara fattig i ett varmare land där folk inte dömer en utefter ens ekonomi eller saker. Allt är så felvridet i det här landet.

De som ljuger, sätter sig över andra och trampar över tår, samt kan hånskratta andra i ansiktet, det är dom som kommer längst. 

Säger bara 2 ord. Fy fan! 

Har inte råd att ta mig härifrån men kan inte sluta drömma om det. Mår skit i det här landet. Det här landet så frodas högnäsorna, ljugarna samt hånande människor. Äcklas av det här landet och vill inte vara kvar men kommer inte härifrån. 

Och nej, du som tar illa vid dig av det här, det betyder inte att jag vill åka till ett varmt land och svälta ihjäl mig medvetet, för alla har vi en överlevnads instinkt. Du med om någon, sedan om din eller min är mer berättigad, har jag svaret på men du gillar det inte kan redan nu säga.

Det här landet är på väg att förvandlas dessutom likt Nordkorea stil, Men folket fattar det inte själva ens. 

• Svar på tråden Är så less på Sverige
  • Anonym (Theymer)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-12-09 20:00:58 följande:
    Jag har agerat som ''kurator'' och gjort diverse saker. Jag har inte fått något tillbaka och upplevt mig att ha blivit överkörd.

Tror du den som mått dåligt mår bättre av ditt tydligen egoistiska kuratorskap? Din attityd runt att hjälpa någon kan vara ett symptom på covert narcissism.

Jag tror att de kanske får en tillfällig kick och går djupare ner i ett dåligt mående. Så fungerar det när man lägger förväntningarna på andra att fixa det åt en. Ens inneboende kapacitet försvinner. Victim mentality är en diagnos och med den så följer ett visst mönster. Bland annat strukturer du bidrar med.

Anonym (Theymer) skrev 2024-12-09 00:00:10 följande:
    Om ts trodde på allvar att en flytt vore något så hade väl hen tagit ansvar över sitt liv och flyttat redan. Nu används det bara som ett bittert innehållslöst argument till att beskriva att hens liv är så pissigt och att det är alla andras fel.
    Fast det vet du ju ingenting om.

Du vet inte vilken väg livet valde för mig. Men ja, en dag kommer jag att flytta och jag kommer inte stötta en positiv bild om landet Sverige därefter. För det är nämligen landet där lögnare, hycklare och högnäsorna bor. Som klär sig i bögiga rockar eller springer med trikå tajts.
    Anonym (Theymer) skrev 2024-12-09 19:51:12 följande:
    Vad gör du själv? Och vad tror du ts gör? Inte ett skit för att hjälpa andra på det sättet ts förväntar sig bli hjälpt. Finns så många med offermentalitet som gnäller.

Jag har varit i Asien och arbetat med barn i slummen. Är medlem i Amnesty samt tappat räkningen på hur många gånger jag har låtit tiggare få köpa mat (fulla påsar, hur mycket dom velat). 

Jag har även genomgått tortyr i det här landet där jag blev utsatt för mordförsök som barn samt elektrifierad med djur el. Ändå har jag hållit mig lugn. Och får ta emot skit från sådana äckliga små kvalster som dig allt för ofta.

• Anonym (Theymer)
    Anonym (Fuck U, Fuck Me Fuck Everyone!) skrev 2024-12-14 09:25:28 följande:

Jag har varit i Asien och arbetat med barn i slummen. Är medlem i Amnesty samt tappat räkningen på hur många gånger jag har låtit tiggare få köpa mat (fulla påsar, hur mycket dom velat). 

Jag har även genomgått tortyr i det här landet där jag blev utsatt för mordförsök som barn samt elektrifierad med djur el. Ändå har jag hållit mig lugn. Och får ta emot skit från sådana äckliga små kvalster som dig allt för ofta.

Tror du ts skulle känna sig nöjd av att du köpte en påse mat till en tiggare? Det tror inte jag. Så fungerar offermentalitet. Det är ju mest synd om ts och det beror på alla andra, även dig. Ts kan säkert dra slutsatsen att om du arbetat med barn i slummen så har du också ignorerar alla stackare i Sverige. Det är mest synd om ts. Att denne själv antagligen inte gör något för att hjälpa andra på det sättet hen vill bli hjälpt reflekterar antagligen inte ens ts om. Så varför inbillar du dig att du gör tillräckligt i ts ögon? 
  • Anonym (Pos)
    Anonym (Theymer) skrev 2024-12-14 15:26:13 följande:
    Tror du ts skulle känna sig nöjd av att du köpte en påse mat till en tiggare? Det tror inte jag. Så fungerar offermentalitet. Det är ju mest synd om ts och det beror på alla andra, även dig. Ts kan säkert dra slutsatsen att om du arbetat med barn i slummen så har du också ignorerar alla stackare i Sverige. Det är mest synd om ts. Att denne själv antagligen inte gör något för att hjälpa andra på det sättet hen vill bli hjälpt reflekterar antagligen inte ens ts om. Så varför inbillar du dig att du gör tillräckligt i ts ögon? 
    Ja, så är det.

Sverige är bra och medborgarna är bra precis som i de flesta andra länder. 

Om man mår dåligt har man fel inställning till livet och attraherar därför fel människor och fel sidor hos människor.
    issak skrev 2024-12-09 00:14:43 följande:
    you know what i think? i think you need to see a doctor.

first of all i am a person that travels alot, and by alot that means i travel 5,6 times per year, and i know that sweden and canada by far are the best two countries in this world.

why?!?!?!

First of all if you go to dubai for example, or any middle east country then you would understood that you lose way more when you live there than what you have here in Sweden.

If you live in those countries you can't even talk about a negative thing about the country, you would vanish from earth if you talked or said your opinion against the country.

So be thankful that you live in a country that give you all your rights as a human being, and if you see that people with money are aggressive then the problem is with you, because not all your fingers are equal, some people are bad and some are good, you decide who your friends are, and never judge people if they are good or bad, because you may judge a person and then find out that you lake in experience, and the problem is in with you.

my advice to you is to go educate yourself to love people, and to see the good parts in them, and to go learn about other countries and how many children are sold for money or how the rape is going unpunished, and many many more things.

be thankful to Sweden, they are an amazing people, that helps and care with wisedom.
    did you ever seen a country that feels like a parent to all the people that lives in it?
    this is sweden, a parent to us and i love sweden.

Nja, who has been talking about middle east? Not me. 

But i Know that the world has a lot as anxiety. But they dont behave lika the do in Sweden. Not whole truth. Otherwise the are to hars and then u can condemd attack with youre truth in behold. Otherwise youre not even alowed to protect youre own home truthfully like here. Canada is a country I would love to go to. But I will go to Thailand or India or Kambodja.

No Sweden has it owns problem, like every nations, but the restrict the humans right for self defense. SO what the hell are you even talking about?? 

MOs of the ppl are okey, non of question about that. But what do you men about !parents of the us? 

• Anonym (A)
    Anonym (Pos) skrev 2024-12-14 15:29:02 följande:
    Ja, så är det.

Sverige är bra och medborgarna är bra precis som i de flesta andra länder. 

Om man mår dåligt har man fel inställning till livet och attraherar därför fel människor och fel sidor hos människor.
    Du har en bra poäng.
    Anonym (Theymer) skrev 2024-12-14 15:26:13 följande:

Seriöst, det är ju något riktigt fel på dig. Sverige stod ine upp i andra världskriget men tog del av judarnas guld och därefter har lyckats bygga upp landet ifrån att behöva koka läder för att sedan äta det. Dvs Sverige hade aldrig klarat sig på egen hand. Utna har utnyttjat andras mord samt ekonomiska tillgångar. 

Du kan även plussa på "1 påse mat"  till säkerligen runt 50 fulla påsar, dvs mer än vad du någonsin har gett till ditt systers barn i presenter och inget mer.

Hur kan du komma med en lögn där du påstår att jag inte hjälper andra? Vänder du tillbaka med bilen när du ser att någon har fått kedjan hoppad p cykeln? Jag gjorde det senast för 3 dagar sedan. 

Du är orsaken till varför man inte gillar Sverige. 

Har även räddat livet på 3 stycken så vad har du att komma med förutom lögner, flaska påståenden samt smutskastande??  Upp til lbevis.

• Lynx123

I Grekland är det mycket värre... åk dit och jobba något år eller två så kommer du nog uppskatta Sverige mycket mer. Gräset är verkligen inte grönare...

Lynx123 skrev 2024-12-14 22:22:12 följande:

I Grekland är det mycket värre... åk dit och jobba något år eller två så kommer du nog uppskatta Sverige mycket mer. Gräset är verkligen inte grönare...

Fast ahh orkar inte... Grekland säger du? Som har fått miljoners miljoner i bidrag utav EU och därigenom klarat av att minska ner arbetstiden fast de redan innan var i en historisk krasch? 

alltså vad pratar du om?

Riktiga flyktingar kommer dit ifrån länder antagligen med röka som betalmedel dessutom.

Vad har Greklands värdegrund med Sveriges med att göra? 

Sverige är ett produktivt land, Grekland är inte det utan lever endast på bidrag och man har utnyttjat det till max. Det betyder ändå inte att en reglerad marknad skulle ha negativa konsekvenser (större än vad vi redan har idag) p ga cannabis.

Du kommer med en enkel kommentar men behöver skriva ett svar på över 1000 A 4 sidor för att backa upp ditt påstående. Väntar på dessa sidor skrivna av dig! 

Svar på tråden Är så less på Sverige