• Anonym (Fuck U, Fuck Me Fuck Everyone!)

Är så less på Sverige

Spelar ingen roll hur mycket man än kämpar i det här landet. Mår du inte bra så förblir man ensam. Ingen vill förstå, ingen vill skapa en vänskap / relation.

Alla ska leka att de är bäst hela tiden, fast de inte drar sig för att ljuga, smutskasta, förtala. Det är ju för fan löjligt.

Skulle hellre vara fattig i ett varmare land där folk inte dömer en utefter ens ekonomi eller saker. Allt är så felvridet i det här landet.

De som ljuger, sätter sig över andra och trampar över tår, samt kan hånskratta andra i ansiktet, det är dom som kommer längst. 

Säger bara 2 ord. Fy fan! 

Har inte råd att ta mig härifrån men kan inte sluta drömma om det. Mår skit i det här landet. Det här landet så frodas högnäsorna, ljugarna samt hånande människor. Äcklas av det här landet och vill inte vara kvar men kommer inte härifrån. 

Och nej, du som tar illa vid dig av det här, det betyder inte att jag vill åka till ett varmt land och svälta ihjäl mig medvetet, för alla har vi en överlevnads instinkt. Du med om någon, sedan om din eller min är mer berättigad, har jag svaret på men du gillar det inte kan redan nu säga.

Det här landet är på väg att förvandlas dessutom likt Nordkorea stil, Men folket fattar det inte själva ens. 

• Svar på tråden Är så less på Sverige
  • Anonym (Hej Josef)
    Anonym (Josef) skrev 2024-12-07 21:16:45 följande:

Det klart att jag inte mår bra, jag bor ju i sverige. Jag får redan antipsykos sprutor 2 ggr i månaden. Jag kommer behöva dessutom stanna i sverige i hela 3 år just för detta, jag gjorde misstaget att söka hjälp, jag skulle köpt flygbiljetter det hade gett mig 100 gr effekten av en spruta

MVH

Hur många konton har du egentligen? Sök hjälp 
  • Meddelande borttaget
    Karriäristen skrev 2024-12-07 20:27:29 följande:

Frågan verkar konstig. Vad är det som skulle vara bättre i något annat land?  Visst har Sverige blivit mer materialistiskt men det är knappast någon radikal nivå jämfört med andra länder. Tvärtom är Sverige påtagligt mindre fokuserat vid klassklyftor och ekonomi än de flesta andra länder. De länder som är mindre petiga med sådan är ofta sådana där det finns kommunism eller liknande system.

Kanske du har rätt. Ångesten är bara extremt påtaglig. 

Vad menar du med "liknande system"? Nyfiken* 

Men ja, du satte ordet, kommunism. En som förstår folket och hellre friar för mindre saker menm samtidigt vågar straffa hårt på rätt saker, inte som här där man vänder på allt till 180 grader åt fel håll. Och därmed beskyller Demokratin för att vara oplålitlig samt hånar folket likt dumma får genom att ta de absolut mest sämsta beslut som man kan ta samt aldrig behöver stå till svars.

Ingen ska få vara starkare än den som är ärlig samt förstår de som känner jorden ovanför fötterna.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hej Josef)
    Anonym (Josef) skrev 2024-12-07 21:22:28 följande:
    Jag är inte TS kvinna. Du börjar låta som min mor, lämna mig ifred
    Du har en psykos och behöver hjälp nu, snälla sök hjälp. Kram Elin
  • Meddelande borttaget
    Anonym (Josef) skrev 2024-12-07 21:16:45 följande:

Det klart att jag inte mår bra, jag bor ju i sverige. Jag får redan antipsykos sprutor 2 ggr i månaden. Jag kommer behöva dessutom stanna i sverige i hela 3 år just för detta, jag gjorde misstaget att söka hjälp, jag skulle köpt flygbiljetter det hade gett mig 100 gr effekten av en spruta

MVH

Tack för förslaget! 

Tyvärr kommer jag inte kunna det.

Tack för att du vågar bekräfta det jag varit rädd för hela tiden. Som tur är har jag hållit mig borta ifrån att "sök hjälp". 

Folk är naiva.

Liventill skrev 2024-12-07 22:05:35 följande:

Sluta vara en komplett jävla loser som skyller dina tillkortakommanden på andra och börja agera istället för att sitta och böla på ett jävla forum! Om du på riktigt tror att du läser dina problem genom att flytta till ett annat land så är du rejält bakom flötet.

Varför?

Är glad för att du hamnade rätt och trivs. Allt handlar inte om systemet. Utan vad man kan lyckas göra med sig själv och vilken nivå man kan komma i kontakt med sig själv inombords.

Men omgivningen är också viktig. Vad det nu än kan vara då det är unikt för var och en. Pratar alltså inte enbart om människor utan om natur som ex.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Är så less på Sverige