• Anonym (Fuck U, Fuck Me Fuck Everyone!)

Är så less på Sverige

Spelar ingen roll hur mycket man än kämpar i det här landet. Mår du inte bra så förblir man ensam. Ingen vill förstå, ingen vill skapa en vänskap / relation.

Alla ska leka att de är bäst hela tiden, fast de inte drar sig för att ljuga, smutskasta, förtala. Det är ju för fan löjligt.

Skulle hellre vara fattig i ett varmare land där folk inte dömer en utefter ens ekonomi eller saker. Allt är så felvridet i det här landet.

De som ljuger, sätter sig över andra och trampar över tår, samt kan hånskratta andra i ansiktet, det är dom som kommer längst. 

Säger bara 2 ord. Fy fan! 

Har inte råd att ta mig härifrån men kan inte sluta drömma om det. Mår skit i det här landet. Det här landet så frodas högnäsorna, ljugarna samt hånande människor. Äcklas av det här landet och vill inte vara kvar men kommer inte härifrån. 

Och nej, du som tar illa vid dig av det här, det betyder inte att jag vill åka till ett varmt land och svälta ihjäl mig medvetet, för alla har vi en överlevnads instinkt. Du med om någon, sedan om din eller min är mer berättigad, har jag svaret på men du gillar det inte kan redan nu säga.

Det här landet är på väg att förvandlas dessutom likt Nordkorea stil, Men folket fattar det inte själva ens. 

• Svar på tråden Är så less på Sverige
  • Anonym (Försök)

Finns människor som tar livet av sig pga av andra människors hemska ord. Man bör vakta sin tunga och försiktig med vad man säger och till vem.

• Anders1970

Hej 'Fuck U, Fuck Me Fuck Everyo­ne!'

Du låter som en bitter sverigevän som insett att vart du är idag, har du själv tagit dig till via olika aktiva val eller passiva undvikande av val.

Du får helt enkelt jobba dig fram, så har jag o alla andra fått gjort.

Sedan är det klokt att "gillanläget". Någon måste ta jobbet som lokalvårdare, någon måste stå där som chef.

Klokt är även att välja drogfri o icke kriminell väg i livet. Lycka till.

• PH76
    Anonym (Fuck U, Fuck Me Fuck Everyone!) skrev 2024-12-07 20:07:44 följande:
    Är så less på Sverige

Spelar ingen roll hur mycket man än kämpar i det här landet. Mår du inte bra så förblir man ensam. Ingen vill förstå, ingen vill skapa en vänskap / relation.

Alla ska leka att de är bäst hela tiden, fast de inte drar sig för att ljuga, smutskasta, förtala. Det är ju för fan löjligt.

Skulle hellre vara fattig i ett varmare land där folk inte dömer en utefter ens ekonomi eller saker. Allt är så felvridet i det här landet.

De som ljuger, sätter sig över andra och trampar över tår, samt kan hånskratta andra i ansiktet, det är dom som kommer längst. 

Säger bara 2 ord. Fy fan! 

Har inte råd att ta mig härifrån men kan inte sluta drömma om det. Mår skit i det här landet. Det här landet så frodas högnäsorna, ljugarna samt hånande människor. Äcklas av det här landet och vill inte vara kvar men kommer inte härifrån. 

Och nej, du som tar illa vid dig av det här, det betyder inte att jag vill åka till ett varmt land och svälta ihjäl mig medvetet, för alla har vi en överlevnads instinkt. Du med om någon, sedan om din eller min är mer berättigad, har jag svaret på men du gillar det inte kan redan nu säga.

Det här landet är på väg att förvandlas dessutom likt Nordkorea stil, Men folket fattar det inte själva ens. 

Du tror att du blir mindre dömd i ett varmt land med sämre ekonomi? Jag har bott i flera länder, ett av dem ett fattigt afrikanskt land, och kan säga dig att det är precis samma sak där om inte värre. Jag har också rest runt, samt arbetat, längre perioder i Bolivia, och i Sydostasien (flera länder), ingen skillnad. det är helt enkelt en del av den mänskliga naturen.
  • Anonym (Försök)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 10:19:07 följande:

Hej 'Fuck U, Fuck Me Fuck Everyo­ne!'

Du låter som en bitter sverigevän som insett att vart du är idag, har du själv tagit dig till via olika aktiva val eller passiva undvikande av val.

Du får helt enkelt jobba dig fram, så har jag o alla andra fått gjort.

Sedan är det klokt att "gillanläget". Någon måste ta jobbet som lokalvårdare, någon måste stå där som chef.

Klokt är även att välja drogfri o icke kriminell väg i livet. Lycka till.

Så är det verkligen. Man har ett ansvar över sig själv, sitt liv, agerande och val. Inte alltid helt svartvitt. Människor kan hamna i missbruk eller kriminalitet av olika själ, t.ex psykisk ohälsa/diagnoser. Aldrig någon ursäkt man måste självklart jobba sig fram. Vissa behöver hjälp. Av t.ex läkare, psykolog ,behandling osv. Man måste själv ha viljan och ta det ansvaret att ta emot hjälp. Har man psykoser, alltså en aktivt pågående kan det dock vara svårt för individen att ha korrekt verklighetsuppfattning, eller stabilt tänkande. Tycker det var trevligare att läsa din kommentar som kan verka hård men ändå en sanning i det, kloka ord, även om man får se lute bredare på saken enligt mig. Till skillnad från vissa kommentarer som varit rakt av aggressiva, nedvärderande och ren mobbning.
  • Anonym (Försök)

Jag kan se nu att dessa fruktansvärda kommentarer är borta tack och lov. Man får hoppas att ts inte han läsa alla.

• Anonym (spännande)
    Anonym (Försök) skrev 2024-12-08 12:58:42 följande:

Jag kan se nu att dessa fruktansvärda kommentarer är borta tack och lov. Man får hoppas att ts inte han läsa alla.

Oj, vad var det för sorts fruktansvärda kommentarer som skrevs?
  • Anonym (spännande)

Kanske TS borde testa flytta till ett annat varmare land istället då

• Anonym (Theymer)

Tycker snarare att somliga i Sverige verkar tappa all kapacitet att lösa sina problem på egen hand. Finns så många som ts som anser att alla andra ska lösa ens problem, och gör dom inte det så är dom dumma. Såna som ts blir arga och bittra. Verkar som att offermentalitet är ett toxiskt virus som går i Sverige.

Fan ts, det finns hjälp om du mår dåligt, du behöver bara ta klivet och ta ansvar över dig själv. Sen finns det dom som söker upp hjälp men faller in i offermentaliteten igen där de tror att bara för att de gått på ett möte med en terapeut så fritar det ansvaret från de själva.

• Anonym (Theymer)

Om man nu inbillar sig att det är bättre att vara fattig och bo i ett varmare land för att man förväntar sig bli omhändertagen så är det ett ansvarstagande över sig själv att se till att flytta dit.

Men inte ens det gör Ts för att innerst inne så vet ts att den gemensamma nämnaren är ts själv. Bättre att rulla runt i sin egen bitterhet. Jag blir förbannad, finns så många som agerar hjälplöst och förväntar sig att andra ska ta hand om alla ens behov.

• Anonym (Försök)
    Anonym (spännande) skrev 2024-12-08 15:27:13 följande:
    Oj, vad var det för sorts fruktansvärda kommentarer som skrevs?
    Va?? Det kan jag väl inte skriva? Då står det ju här i tråden igen? Någon måste anmält dem eller att moderator sett och tagit bort. Har du följt tråden så vet du. Men jag kommer inte skriva det här.
Svar på tråden Är så less på Sverige