• Shieldman

Hur ska man reagera?

Hej

Hur reagerar man på ?rätt sätt? när man blir oskyldigt anklagad för att vara otrogen? Ska man bli arg, ledsen, inte bry sig och vifta bort det?

Jag vet inte. Jag blir det av min sambo. Jag har försökt analysera situationen och mitt beteende för att ta reda på om det är något jag gör som skapar denna misstanke. Jag kan inte komma på något mer än att jag ofta sent på kvällarna kolla på vildmarks-videos på YouTube på min mobil. Men det gör jag ju liksom öppet när jag ligger bredvid min sambo. 

Hur sjutton ska jag bete mig i denna situation?

• Svar på tråden Hur ska man reagera?
  • Anonym (Molly)

Jag hade både blivit arg och ledsen. Kanske inte visat ilskan, men däremot berättat att jag blir ledsen av anklagelsen och bett om en förklaring. 

• Fjäril kär

Är han en svartsjuk människa eller vart kommer detta ifrån? 
    Finns det andra händelser mellan er som skadat hans tillit så han nu också får för sig att du är otrogen? 

• Shieldman
    Anonym (Molly) skrev 2024-12-20 09:14:56 följande:

Jag hade både blivit arg och ledsen. Kanske inte visat ilskan, men däremot berättat att jag blir ledsen av anklagelsen och bett om en förklaring. 

Förklaringen är att ?jag gör saker som tyder på det?. Har inte fått så mycket mer konkret än så. Annars har det bara varit trams enligt mig. Exempelvis att jag frågar vilken tid sambon slutar jobbet eller att jag deltar på event kvällstid med mitt jobb.
  • Anonym (?)

Syna honom hårt för att få slut på maktspelet

Fråga honom om han skulle göra slut om du varit otrogen. Han säger troligvis ja.

Fråga honom sen om han tror du varit otrogen. Säger han då ja packar du dina grejer och drar.  Säger han nej säger du bara BRA då vil jag aldrig höra mer om detta.

Det dummaste du kan göra är att fjäska för honom, försöka bevisa, begränsa ditt liv osv.  För det är precis det han vill och dit han vill ha dig.  

• Anonym (Molly)
    Shieldman skrev 2024-12-20 09:24:12 följande:
    Förklaringen är att ?jag gör saker som tyder på det?. Har inte fått så mycket mer konkret än så. Annars har det bara varit trams enligt mig. Exempelvis att jag frågar vilken tid sambon slutar jobbet eller att jag deltar på event kvällstid med mitt jobb.

Jag hade insisterat på mer konkreta saker. Annars hade jag ifrågasatt huruvida partnern är svartsjuk, och då tagit en rejäl funderare på om jag vill fortsätta relationen. 

• Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2024-12-20 09:31:31 följande:

Syna honom hårt för att få slut på maktspelet

Fråga honom om han skulle göra slut om du varit otrogen. Han säger troligvis ja.

Fråga honom sen om han tror du varit otrogen. Säger han då ja packar du dina grejer och drar.  Säger han nej säger du bara BRA då vil jag aldrig höra mer om detta.

Det dummaste du kan göra är att fjäska för honom, försöka bevisa, begränsa ditt liv osv.  För det är precis det han vill och dit han vill ha dig.  

Byt han mot hon om det passar bättre
  • Anonym (Separerad)

Jag blev ledsen och försökte försvara och förklara mig varje gång anklagelserna kom. Dock chippades kärleken bort bit för bit av anklagelserna samt annat (som att han tyckte att det var slut mellan oss varje gång vi bråkade och jag inte gav honom rätt från start) och till slut orkade jag inte längre. 

• Anonym (Separerad)
    Anonym (?) skrev 2024-12-20 09:35:55 följande:
    Byt han mot hon om det passar bättre
    Varför då? Mitt ex är en "han" som anklagade mig "hon" för otrohet med jämna mellanrum. 
  • KimLinnefeldt

Svartsjuka har inget med offret att göra, det är en sjuka hos den som anklagar. Uppmana denne att söka terapi för att bota sin neurotiska läggning. Svartsjuka har förstört många förhållanden.

• Ascendere

Kan vara projicering, alltså att han själv är otrogen eller funderar på att vara det men vänder på steken. 

Svar på tråden Hur ska man reagera?