• Shieldman

Hur ska man reagera?

Hej

Hur reagerar man på ?rätt sätt? när man blir oskyldigt anklagad för att vara otrogen? Ska man bli arg, ledsen, inte bry sig och vifta bort det?

Jag vet inte. Jag blir det av min sambo. Jag har försökt analysera situationen och mitt beteende för att ta reda på om det är något jag gör som skapar denna misstanke. Jag kan inte komma på något mer än att jag ofta sent på kvällarna kolla på vildmarks-videos på YouTube på min mobil. Men det gör jag ju liksom öppet när jag ligger bredvid min sambo. 

Hur sjutton ska jag bete mig i denna situation?

• Svar på tråden Hur ska man reagera?
  • Anonym (?)
    Shieldman skrev 2024-12-20 15:59:42 följande:

Tack för alla fina och genomtänkta svar allihopa. 

jag tycker kanske inte att det spelar någon roll men om det gör det så är jag man och min sambo är kvinna. 

Jag har tyvärr hamnat i träsket att jag begränsar mig själv och försöker bevisa att jag är oskyldig. Jag undviker vara med på saker där min sambo inte är med. Jag undviker att scrolla igenom typ Instagram och så när hon är i närheten. Jag undviker att svara på meddelanden jag fått från exempelvis mina föräldrar när hon ser. Jag har slagit av notiser i typ var enda app för det kommer alltid kommentarer om min telefon plingar till. 

Jag har verkligen ingenting att dölja. Inte ett smack! Men jag ser ju här när jag skriver detta att mycket handlar om mitt mobiltelefonanvändande. 

Du har sålt dig.  Gilla läget.  
  • Shieldman
    Anonym (?) skrev 2024-12-20 17:06:39 följande:
    Du har sålt dig.  Gilla läget.  
    Du får mer än gärna utveckla det där. 
  • Anonym (?)
    Shieldman skrev 2024-12-20 17:08:59 följande:
    Du får mer än gärna utveckla det där. 
    Du jobbar hårt för att bevisa din oskuld och du slutar göra helt normala saker för att blidka henne.  Välj, fortsätt som nu eller sätt emot hårt och var beredd på separation. 
  • KimLinnefeldt

jag tycker kanske inte att det spelar någon roll men om det gör det så är jag man och min sambo är kvinna. 

Jag har tyvärr hamnat i träsket att jag begränsar mig själv och försöker bevisa att jag är oskyldig. Jag undviker vara med på saker där min sambo inte är med. Jag undviker att scrolla igenom typ Instagram och så när hon är i närheten. Jag undviker att svara på meddelanden jag fått från exempelvis mina föräldrar när hon ser. Jag har slagit av notiser i typ var enda app för det kommer alltid kommentarer om min telefon plingar till. 

Jag har verkligen ingenting att dölja. Inte ett smack! Men jag ser ju här när jag skriver detta att mycket handlar om mitt mobiltelefonanvändande. 

Nej, det handlar inte om ditt mobilanvändande. Det handlar om att din fru är sjuk. Svartsjuk.

Du måste vägra att gå med i hennes sjukdom, bli "medsjuk". Det finns ingen ände på svartsjukan om du är där och anpassar dig till hennes osunda beteende.
  • Anonym (Jessi)

Hon är säkert otrogen själv, det verkar vara vanligt när man gör så. 

• Anonym (Jessi)

Hemskt att läsa. Och tyvärr lär hon bara försöka begränsa dig ännu mer med tiden. Du behöver säga ifrån, nu. Alternativt lämna henne. Och hon behöver söka hjälp. 
  • Shieldman

Jag har erbjudit henne full tillgång till min mobil. Jag har tom erbjudit henne att kunna spåra mig i hitta-appen. Svaret jag får är att det spelar ingen roll för hon litar ändå inte på mig. 

MEN! Jag fattar verkligen inte vad jag gjort!

• Anonym (Jessi)
    Shieldman skrev 2024-12-20 19:20:55 följande:

Jag har erbjudit henne full tillgång till min mobil. Jag har tom erbjudit henne att kunna spåra mig i hitta-appen. Svaret jag får är att det spelar ingen roll för hon litar ändå inte på mig. 

Inget av det borde du göra. Verkligen inte det sistnämnda. Det låter ju helt galet. 

Du har inte gjort nåt! Jag tror Hon kan vara otrogen. Det verkar relativt vanligt att man slänger skit på partnern som är oskyldig då.

• Anonym (Jessi)

Det du kan göra är att vänligt be henne att gå och prata med någon. En samtalsterapeut kan hon gå till på vårdcentralen. Det finns även Mindler på nätet om hon hellre vill ta det genom mobilen och slippa träffa någon i verkligheten. 

Sätt gränser. Säg ifrån. 

Mer kan du inte göra, hon har problem med tillit. Har hon blivit bedragen förut? I vilket fall ska inte detta gå ut över dig.

• Xenia
    Shieldman skrev 2024-12-20 19:20:55 följande:

Det handlar inte om vad DU har gjort! Det handlar om hennes problem, vare sig de grundar sig i hennes tidigare erfarenheter eller medfödda störningar.
Svar på tråden Hur ska man reagera?