Borde jag göra abort??
Jag och min man har varit tsm i 20 år. Vi har villa och stadig ekonomi.
4 barn varav den äldsta är 13 och den yngsta snart 5.
vi har sett fram emot ?nästa steg? i livet med lite större barn. Precis kommit ut ur småbarnsträsket, jag har nytt välbetalt jobb, kommit ikapp ekonomiskt och känner att livet är enklare.
vi hade en svacka i höstas där jag ifrågasatte vår relation pga att jag hade känslor som svalnat. Jag tror dock det är ofrånkomligt efter så många år tsm (och just pga att vi kommit ur den värsta stressen med små barn). men vi har gått i parterapi och allt känns nu bra igen. Han är en fantastisk man på alla sätt.
såklart så görs ett misstag och nu sitter jag här gravid i vecka 5. Vill bara gråta.
min hjärna skriker ?gör abort? av anledningarna ovan:
-nästa steg i livet
-ekonomi och livet i fas
- nytt jobb
- vårt förhållande har knakat (även om det är bra igen nu)
-orkar jag verkligen ?börja om? med en liten igen?
-jag är också 38 år. Känner att det är för gammalt!
men samtidigt så vet jag ju vad jag får. vi har 4 barn sedan innan, friska, lugna och vi har ett bra liv.
ska vi riskera det eller skulle ett nytt liv berika oss? kanske är det verkligen sista sista chansen för mig att någonsin få ett till barn (även om jag stannat i tanken vid de 4 jag redan har)
vad ska alla andra säga!?!?
just nu lutar det åt att abort.. men jag vill så gärna att ni berättar om liknande erfarenheter. Om ni valde behålla/ta bort och hur det blev?
tar tacksamt emot all input!