• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Junieverse

Jag ligger på ÄL + 9 idag och känner noll gravid symptom som jag kände tidigt efter ÄL 😅 pga det är väl känslan inte lika stark att det gått vägen denna gång. enl beräkning borde jag kunna ta ett testa tidigt från imorgon eller framåt ( BIM 27de) men funderar på om jag ska försöka skjuta på det för att inte få negativt för det är tidigt.

brukar Ni köra testa tidigt tester eller klarar ni att vänta till Närmre BIM eller till och med BIM 🙈??

• Anonym (Tredje)
    Junieverse skrev 2025-02-21 15:43:47 följande:

Jag ligger på ÄL + 9 idag och känner noll gravid symptom som jag kände tidigt efter ÄL 😅 pga det är väl känslan inte lika stark att det gått vägen denna gång. enl beräkning borde jag kunna ta ett testa tidigt från imorgon eller framåt ( BIM 27de) men funderar på om jag ska försöka skjuta på det för att inte få negativt för det är tidigt.

brukar Ni köra testa tidigt tester eller klarar ni att vänta till Närmre BIM eller till och med BIM 🙈??

Jag hade inte heller ngt symtom öht denna gång. Fick plus äl+10 
    Och nej. Jag har aldrig klarat av att vänta men tycker folk som klarar av det är super kvinnor. 😁
  • Junieverse
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-21 19:41:18 följande:
    Jag hade inte heller ngt symtom öht denna gång. Fick plus äl+10 
    Och nej. Jag har aldrig klarat av att vänta men tycker folk som klarar av det är super kvinnor. 😁
    blir så himla glad och pepp när du skriver så 😃❤️ kanske lever hoppet för mig också! jag ska fråga min sambo om han vill att vi testar imorgon på ÄL+10🙈 har lovat att inte testa utan honom så om han säger ja så kanske jag kör! 
  • Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-09 00:07:33 följande:
    Jag tror vi fölts åt ett tag. 
    Blev gravid i april, fick MA i v 10. 
    Blev grabid i september igen (var med i oktober gruppen) fick ytterligare ett MA i december i v10. 

Följde gruppen efter jag plussat och minns dig, blev så glad när jag såg du var gravid. Vad tråkigt att höra att det blev ett MA för dig med <3 
    Missade att du skrev detta ❤️ det är ändå fint att kunna följas åt; men fy fan för dina dubbla ma. Hade nog behövt akut hjälp med psyket i det läget med tanke på hur detta ma tog hårt på mig. Håller timmarna för oss ❤️❤️
  • AmmeK
    Junieverse skrev 2025-02-21 15:43:47 följande:

Jag testade på ÄL+12 med rfsu testa ofta, vill spara CB digitala tills BIM. Har ett CB testa tidigt också som jag tar imorgon och den borde visa starkare streck än rfsu!
    Hoppas på att strecket blir starkare och att mensen håller sig borta.

Åh håll oss uppdaterade om du testar imorgon eller när du börjar testa! 💛
  • Anonym (Tredje)
    Junieverse skrev 2025-02-21 20:31:02 följande:
    blir så himla glad och pepp när du skriver så 😃❤️ kanske lever hoppet för mig också! jag ska fråga min sambo om han vill att vi testar imorgon på ÄL+10🙈 har lovat att inte testa utan honom så om han säger ja så kanske jag kör! 
    Uppdatera oss i såna fall 😁
  • Anonym (Tredje)
    Nanathalie skrev 2025-02-21 20:53:34 följande:
    Missade att du skrev detta ❤️ det är ändå fint att kunna följas åt; men fy fan för dina dubbla ma. Hade nog behövt akut hjälp med psyket i det läget med tanke på hur detta ma tog hårt på mig. Håller timmarna för oss ❤️❤️
    På nått sätt är det skönt att man ser att fler går igenom det (inte för man önskar det för någon) men just känslan att vara ensam är hemsk. Första MA var jobbigt men det var första missfallet någonsin och jag kunna nog gå vidare rätt så snabbt men när andra kom så gjorde det riktigt ont och många många tårar föll. 
    Hoppas att du får plus snabbt nu ❤️❤️
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-02-21 20:53:34 följande:
    Vi fick samtalkontakt som stöd efter vårat som sen hjälpte mig med remiss till psykolog när vi fick ma innan första barnet. Tror att de flesta regioner erbjuder samtal med kurator. Det kan kännas bättre att få sätta ord på det inför någon som bara är till för att lyssna ❤️
  • Junieverse

Testade nu på morgonen ( ÄL +10 BIM - 5 ) med ett RFSU Testa tidigt och det var toknegativt 😔 blev så ledsen ( igen .., ) Jag vet att det finns en chans att det var ? för tidigt? men man blir ju lite nedslagen ändå? 

ni andra som testar tidigt har ni alltid testa tidigt tester ?

• Anonym (Tredje)
    Junieverse skrev 2025-02-22 06:47:31 följande:

Testade nu på morgonen ( ÄL +10 BIM - 5 ) med ett RFSU Testa tidigt och det var toknegativt 😔 blev så ledsen ( igen .., ) Jag vet att det finns en chans att det var ? för tidigt? men man blir ju lite nedslagen ändå? 

ni andra som testar tidigt har ni alltid testa tidigt tester ?

Det kan vara för tidigt. 
    Jag köpte premom test från amazon. De fu agerar bra och är billiga ☺️
Svar på tråden BIM februari 2025