• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Butterfly83
    MiniandMe skrev 2025-02-23 01:40:06 följande:

Kan knappt förstå att jag skriver detta men efter sju månader av försök så är jag äntligen gravid🥹🥹 Fick bruna flytningar i onsdags (som jag brukar få innan mens) och tänkte att det var kört? men igår blev flytningarna normala igen, jag fick värk långt ner i magen och tempade 37,5 när jag jobbade (brukar annars ha låg temp). Tog test igår som visade positivt❤️ Har inte riktigt fattat än, känns som jag drömmer🥰

Grattis Glad
  • Björkskogen
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-23 06:49:54 följande:
    BIM -2. Igår låg en förutspådd temperatursänkning förutåtspådd i appen, men kropp har höjt basaltemperaturen istället. Är dessutom väldigt hård i magen, igår tog jag en kopp kaffe då det brukar sätta fart på saker och ting men det gjorde det inte. Barnen och andra vuxna frågar om jag tror att det är sommar för jag helt pltöigt har varma händer och lämnar vinterjackan hemma. Har väl små stickningar i brösten till o från men inte mycket alls? tror ni det kan bli ett plus av det här?
    Åh vad jag hoppas att du får plus, håller alla tummar. Så här ser min graf ut nu när jag är gravid. Som synes så hade tempen gått ner dag 13 om jag inte varit gravid, den gick andra hållet den här månaden. Men jag visste redan att jag va gravid, jag plussade på äl+8 😅🙈. Tog nog sista tempen idag, ville bara tempa hela månaden ut för att se om det blev någon skillnad. Blev ett riktigt skolboksexempel på fortsatt hög temp 😂.

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Björkskogen skrev 2025-02-23 07:18:20 följande:
    Åh vad jag hoppas att du får plus, håller alla tummar. Så här ser min graf ut nu när jag är gravid. Som synes så hade tempen gått ner dag 13 om jag inte varit gravid, den gick andra hållet den här månaden. Men jag visste redan att jag va gravid, jag plussade på äl+8 😅🙈. Tog nog sista tempen idag, ville bara tempa hela månaden ut för att se om det blev någon skillnad. Blev ett riktigt skolboksexempel på fortsatt hög temp 😂.

Tack! jag har en lång cykel men kort lutealfas.. har inte vågat testa än.. jag tror jag känt något som skulle kunnat vara ägget som fäste ÄL+7.. hade molvärk ungefär som mensvärk from ÄL tom ÄL+8.. nu lite lättare känningar.. men är bara på ÄL+10 Så kanske inte borde ha så mycket symtom än heller?
  • Junieverse
    Mossgrön skrev 2025-02-22 08:51:09 följande:
    Jag testade negativt på Bim-5 men positivt med testa tidigt på bim-4. Det kan vara för tidigt ❤️
    Åh det lät lite upplyftande  det första testet du tog som var negativt, var det också ett testa tidigt test? ❤️
  • Junieverse

Kan knappt förstå att jag skriver detta men efter sju månader av försök så är jag äntligen gravid🥹🥹 Fick bruna flytningar i onsdags (som jag brukar få innan mens) och tänkte att det var kört? men igår blev flytningarna normala igen, jag fick värk långt ner i magen och tempade 37,5 när jag jobbade (brukar annars ha låg temp). Tog test igår som visade positivt❤️ Har inte riktigt fattat än, känns som jag drömmer🥰

Vad underbart, grattis ✨🙏🏻❤️
  • Björkskogen
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-23 07:23:54 följande:
    Tack! jag har en lång cykel men kort lutealfas.. har inte vågat testa än.. jag tror jag känt något som skulle kunnat vara ägget som fäste ÄL+7.. hade molvärk ungefär som mensvärk from ÄL tom ÄL+8.. nu lite lättare känningar.. men är bara på ÄL+10 Så kanske inte borde ha så mycket symtom än heller?
    Jag har alltid lite molvärk mellan äl och mens men den här gången var det mer och kändes annorlunda. Började vakna svintidigt dagen innan jag plussade och allt va som en dimma. Va frånkopplad mentalt, dagdrömde lixom. Chefen frågade om jag va sjuk 😂🙈 
    Nu en vecka senare mår jag illa av och till, kissar hela tiden och sömnen är helt upp och ner 😆
  • Anonym (Önskan97)
    Flisen123 skrev 2025-02-22 22:15:14 följande:

Nej har inte matat in något från tidigar, NC hämtade automatiskt senaste månaden bara och apple health visar inte exakta tempen endast hur mycket över/under baslinje man ligger så vet inte hur jag ska logga in det isf med siffror

Jag använde CB advanced ÄL-test och den visade hög fertilitet i 6 dagar och sen visade den äntligen maximal ferilitet och när den nått maximal så är den fast så i 48tim och man kan inte testa förrän dem har gått så tänkte inte på att ta nytt test då mina ÄL symtom försvunnit efter dem 48tim

Detta är månad 7 av försök så hoppas verkligen att det tar sig även om ÄL inträffade senare, tack för pepp 🙏🏼❤️

Förstår. Jag tror det går att lägga in någon månad till manuellt men det kommer ta tid 😅 I health appen klickar man på Handledstemperatur/Visa alla data/Klickar på respektive dag. För att se tempen högst upp.

Ja jag håller tummarna 🤞 ❤️
  • Anonym (Önskan97)

Grattis!! 😍🥰
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Björkskogen skrev 2025-02-23 07:32:36 följande:
    Jag har alltid lite molvärk mellan äl och mens men den här gången var det mer och kändes annorlunda. Började vakna svintidigt dagen innan jag plussade och allt va som en dimma. Va frånkopplad mentalt, dagdrömde lixom. Chefen frågade om jag va sjuk 😂🙈 
    Nu en vecka senare mår jag illa av och till, kissar hela tiden och sömnen är helt upp och ner 😆
    Tack för att du delar med dig ❤️ jag har somnat jättetidigt senaste dagarna, vaknat svintidigt också, brukar snooza men har varit upp och igång? magen är verkligen inte som vanligt utan mycket trögare? oklar om jag ska hålla mig till fredag (tredje dagen på mensen) som appen rekommenderar eller köpa en testa tidigt å testa på tisdag som är BIM (om mensen inte kommer dvs)
  • Palettbladet25
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-02-22 21:11:36 följande:

Såg att det kanske är datum på din och inte CD? ☺️ isåfall verkar 18/2 mest troligt, så ett par dagar innan markeringen. 

Ja jag med, denna tid efter ägglossning tycker jag är jobbigast och speciellt dagen när mensen börjat. Vi är ?bara? inne på fjärde försöket men man blir ändå så besviken när man vill något så mycket 😔 hur länge har ni försökt? ❤️

Ja så tänkte jag med, 18e.. man blir galen av att inte veta, man har verkligen noll kontroll 😫
    Åh men då är vi typ lika, detta är vårt 4e försök efter Ma i oktober.. mensen kommer varenda gång och gör sig påmind så fort efter ägglossning så känns inte ens som man har en chans.. jag är jättesvullen i magen så det känns ju som uppladdning för en ny mens snart 😔 
    Hur mår du? ❤️
Svar på tråden BIM februari 2025