• Anonym (Gustaf)

Invandrare överrepresenterade av sexualbrott

Läste i Expressen om ny forskning från Sverige som visade att invandrare var överrepresenterade inom sexualbrott och att slutsatsen med studien kan man säga är att utbilda personer som kommer till Sverige om typ hur vår kultur är, att kvinnor klär sig som dom vill och även vår lagstiftning.

Hur ska denna utbildning se ut och inte uppfattas som rasistisk? 

Vem ska ha dessa föreläsningar eller utbildningar? 

https://www.expressen.se/nyheter/langre-tid-i-sverige-lagre-risk-att-valdta/

• Svar på tråden Invandrare överrepresenterade av sexualbrott
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Med tanke på hur många sexualbrott som aldrig anmäls så litar jag inte på statistiken. 

• Anonym (Ja)

Det verkar så ja och särskilt gruppvåldtäkter är från män från olika länder med annan kultur.

• Anonym (r)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-12 16:51:22 följande:

Med tanke på hur många sexualbrott som aldrig anmäls så litar jag inte på statistiken. 

Precis. Ja man anmäler den främmande/halvbekanta personen betydligt mer än svennen i ens kompiskrets eller t.om ens partner. Att bli våldtagen av ens partner är dock inget som invandrarfientliga brukar räkna som våldtäkt...
  • Anonym (Gustaf)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-12 16:51:22 följande:

Håller med, plus att många har fördomar mot personer som är invandrare som gör att dom blir dömda på förhand. 
  • Anonym (Ja)

Enligt min erfarenheter så stämmer detta bra.

• Anonym (Gustaf)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-12 17:35:54 följande:

Enligt min erfarenheter så stämmer detta bra.

Det här inlägget handlar om forskning och inte om en kändis. Däremot som många säger så handlar detta enbart om dom som blivit dömda. 
  • Anonym (Nice and shiny)
    Anonym (Gustaf) skrev 2025-01-12 16:46:54 följande:

Läste i Expressen om ny forskning från Sverige som visade att invandrare var överrepresenterade inom sexualbrott och att slutsatsen med studien kan man säga är att utbilda personer som kommer till Sverige om typ hur vår kultur är, att kvinnor klär sig som dom vill och även vår lagstiftning.

Man kan applicera den sortens föreläsningar, eller information om förväntningar på hur en svensk ska bete sig i ett svenskt samhälle även i skolan. Dvs budskapet blir då att alla behöver uppföra sig.

På det sättet så skickar man ett budskap att det inte är specifikt invandrare som förväntas bete sig. Man skickar också budskapet till rasisterna att våldtäkter som svenskar utför inte heller är ok.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Nice and shiny) skrev 2025-01-12 17:53:09 följande:
    Anonym (Gustaf) skrev 2025-01-12 16:46:54 följande:

Man kan applicera den sortens föreläsningar, eller information om förväntningar på hur en svensk ska bete sig i ett svenskt samhälle även i skolan. Dvs budskapet blir då att alla behöver uppföra sig.

På det sättet så skickar man ett budskap att det inte är specifikt invandrare som förväntas bete sig. Man skickar också budskapet till rasisterna att våldtäkter som svenskar utför inte heller är ok.
    Vilka rasister?Är man rasist om man yttrar sig verkligheten.Samma svammel igen.
  • Anonym (Ja)

Så om jag har blivit våldtagen av en utlänning och berättar detta till andra.Är jag rasist då?Gjorde han inget fel och vi ska bara blunda?

• Tow2Mater

Utbildningen kan ju integreras som ett krav i att få uppehållstillstånd, det är inte rasistiskt.

Obligatorisk fsk för alla barn kan ju också komma bli en del av det.

Svar på tråden Invandrare överrepresenterade av sexualbrott