• Anonym (Gustaf)

Invandrare överrepresenterade av sexualbrott

Läste i Expressen om ny forskning från Sverige som visade att invandrare var överrepresenterade inom sexualbrott och att slutsatsen med studien kan man säga är att utbilda personer som kommer till Sverige om typ hur vår kultur är, att kvinnor klär sig som dom vill och även vår lagstiftning.

Hur ska denna utbildning se ut och inte uppfattas som rasistisk? 

Vem ska ha dessa föreläsningar eller utbildningar? 

https://www.expressen.se/nyheter/langre-tid-i-sverige-lagre-risk-att-valdta/

• Svar på tråden Invandrare överrepresenterade av sexualbrott
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rump-doktorn)
    Egon den stora skrev 2025-01-13 21:49:49 följande:
    I många länder räknas inte ens övergrepp inom äktenskapet som våldtäkt, så av dom övergrepp som sker i hemmen, tror du en invandrare eller en svensk kvinna är mest benägen att gå till polisen? 
    Ett tips är att läsa i Koranen vad det står om äktenskapet, hur man gör med en otrogen kvinna och vad man har rätt med att göra med en kvinna som inte vill behaga sin man.
  • Anonym (Nice and shiny)
    Anonym (T) skrev 2025-01-13 22:25:49 följande:
    To be fair det verkar ju inte ni ha någon aning om ni heller. Det har ju gått ifrån att handla om kvinnors rättigheter till att det är okej att våldta någon så länge som den som gör det ej är vit.
    Eller hur...
    Drömmer
  • Anonym (felkälla)

Det är ingen som sagt att det är okej att våldta någon för att den inte är vit. Påståendet om att det skulle vara värre att bli våldtagen i en park på natten av en okänd förövare än att bli det i hemmet av någon man känner var ju onödigt och ganska otrevligt. Men den övergripande frågan är ju hur vi ska kunna minska detta sexuella våld, och ett steg i det är att våga se sanningen i vitögat och förstå att invandrade män från vissa kulturer (och kanske andra generationens dito också, men det vet jag inte) begår dessa brott i betydligt högre utsträckning. Detta är dock lika svårt för många att ta in som att det förekommer en problematisk hederskultur i vissa grupper med utländsk bakgrund. Jag har alltid röstat vänster själv, och kommer att fortsätta göra det, men jag sörjer att detta är en totalt blind fläck för många i vänstern.

• Anonym (Rump-doktorn)
    Anonym (felkälla) skrev 2025-01-13 23:32:40 följande:

Det är ingen som sagt att det är okej att våldta någon för att den inte är vit. Påståendet om att det skulle vara värre att bli våldtagen i en park på natten av en okänd förövare än att bli det i hemmet av någon man känner var ju onödigt och ganska otrevligt. Men den övergripande frågan är ju hur vi ska kunna minska detta sexuella våld, och ett steg i det är att våga se sanningen i vitögat och förstå att invandrade män från vissa kulturer (och kanske andra generationens dito också, men det vet jag inte) begår dessa brott i betydligt högre utsträckning. Detta är dock lika svårt för många att ta in som att det förekommer en problematisk hederskultur i vissa grupper med utländsk bakgrund. Jag har alltid röstat vänster själv, och kommer att fortsätta göra det, men jag sörjer att detta är en totalt blind fläck för många i vänstern.

Både första och andra generationens invanddare är extremt överrepresenterade. En annorlunda kultur och en annan kvinnosyn.
  • Anonym (Mamma)

Tar man i ett land in BUSSLASTER med ensamma unga män som majoriteten av kvinnorna i landet INTE vill ha samröre med (inte ens de där som gapar högst om solidaritet) så blir det problem!! Allt annat vore konstigt!
    många av dessa män hade inte godtagbara asylskäl utan fick stanna genom ?humana?(?) påfund som afghan-amnestin och gymnasielagen!! Rena vansinnet, tycker jag!

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Nice and shiny) skrev 2025-01-13 21:55:48 följande:
    Du har ingen aning om vad feminism är eller vad den står för. Det du dessutom skriver om att det är bättre att bli våldtagen av sin man i en hemmamiljö är ju stötande. Begriper du inte det verkligen?
    Svara på hans fråga istället.

Han konstaterar bara det faktum att vilka man tar in i ett land påverkar våldtäktsfrekvensen.

Varför väljer feminister att gräva ner huvudet i sanden och köra på med sitt verklighetsfrånvända tjat om "olika länder, samma strukturer' ?
  • Egon den stora
    Anonym (Rump-doktorn) skrev 2025-01-13 23:02:21 följande:
    Ett tips är att läsa i Koranen vad det står om äktenskapet, hur man gör med en otrogen kvinna och vad man har rätt med att göra med en kvinna som inte vill behaga sin man.
    Varför skulle jag behöva det?  Jag vet redan att kvinnor behandlas bedrövligt i vissa samhällen. 
    Att försöka bortförklara skillnaderna med att fler svenska kvinnor inte anmäler brott är väldigt desperat och inte trovärdigt.  Är det några som inte anmäler är det invandrarkvinnor så statistiken ser förmodligen ännu värre ut än det som anges. 
  • Anonym (Nice and shiny)
    Anonym (Rino) skrev 2025-01-14 05:53:30 följande:
    Svara på hans fråga istället.

Han konstaterar bara det faktum att vilka man tar in i ett land påverkar våldtäktsfrekvensen.

Varför väljer feminister att gräva ner huvudet i sanden och köra på med sitt verklighetsfrånvända tjat om "olika länder, samma strukturer' ?
    Det finns mängder av feminister som arbetar förebyggande och agiterar mot hederskultur. Du presenterar bara dina egna fördomar.
Svar på tråden Invandrare överrepresenterade av sexualbrott