• Anonym (Gustaf)

Invandrare överrepresenterade av sexualbrott

Läste i Expressen om ny forskning från Sverige som visade att invandrare var överrepresenterade inom sexualbrott och att slutsatsen med studien kan man säga är att utbilda personer som kommer till Sverige om typ hur vår kultur är, att kvinnor klär sig som dom vill och även vår lagstiftning.

Hur ska denna utbildning se ut och inte uppfattas som rasistisk? 

Vem ska ha dessa föreläsningar eller utbildningar? 

https://www.expressen.se/nyheter/langre-tid-i-sverige-lagre-risk-att-valdta/

• Svar på tråden Invandrare överrepresenterade av sexualbrott
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-12 17:35:54 följande:

Enligt min erfarenheter så stämmer detta bra.

Vilken erfarenhet har du, som gör att du kan dra en sådan slutsats?
  • Anonym (r)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-12 18:11:06 följande:

Så om jag har blivit våldtagen av en utlänning och berättar detta till andra.Är jag rasist då?Gjorde han inget fel och vi ska bara blunda?

Bara om din läsförståelse är helt uppåt väggarna...
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-12 18:11:06 följande:

Så om jag har blivit våldtagen av en utlänning och berättar detta till andra.Är jag rasist då?Gjorde han inget fel och vi ska bara blunda?

Vem har sagt det?
  • Anonym (r)
    Anonym (Gustaf) skrev 2025-01-12 17:42:24 följande:
    Det här inlägget handlar om forskning och inte om en kändis. Däremot som många säger så handlar detta enbart om dom som blivit dömda. 
    Kändis? Hela tråden verkar förvirrad, helt utan röd tråd ens i vad du vill ha ut av den.
  • Anonym (A)
    Anonym (r) skrev 2025-01-12 16:54:47 följande:
    Precis. Ja man anmäler den främmande/halvbekanta personen betydligt mer än svennen i ens kompiskrets eller t.om ens partner. Att bli våldtagen av ens partner är dock inget som invandrarfientliga brukar räkna som våldtäkt...
    Så den typen av våldtäkt förekommer inte alls hos invandrare Är det vad du säger? De utför endast överfallsvåldtäkter?

Det låter lite fördomsfullt.
  • Tobben
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-12 16:51:22 följande:

Med tanke på hur många sexualbrott som aldrig anmäls så litar jag inte på statistiken. 

Tyvärr är nog mörkertalet stort.
    Men i och med den nya lagstiftningen om medgivande så borde anmälningarna både mot män och kvinnor öka, särskilt bland svenskar.
  • Anonym (Gustaf)
    Anonym (r) skrev 2025-01-12 18:18:40 följande:
    Kändis? Hela tråden verkar förvirrad, helt utan röd tråd ens i vad du vill ha ut av den.
    Ska stå känsla? sedan har det blivit aoutocorrect 
  • Anonym (A)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-12 16:51:22 följande:

Med tanke på hur många sexualbrott som aldrig anmäls så litar jag inte på statistiken. 

Så den typen av våldtäkt förekommer inte alls hos invandrare Är det vad du säger? De utför endast överfallsvåldtäkter?

Det låter lite fördomsfullt
    Tobben skrev 2025-01-12 18:21:43 följande:
    Tyvärr är nog mörkertalet stort.
    Men i och med den nya lagstiftningen om medgivande så borde anmälningarna både mot män och kvinnor öka, särskilt bland svenskar.
    Tyvärr är det väldigt svårt att bevisa. Därför drar många sig för att anmäla. Det känns inte värt det. Har även hört att vissa kvinnor blir påverkade av omgivningen, att de inte ska anmäla för då förstör de mannens liv. 
  • Anonym (Nice and shiny)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-12 18:07:26 följande:
    Vilka rasister?Är man rasist om man yttrar sig verkligheten.Samma svammel igen.
    Du vet vad en rasist är. Rasisterna brukar ganska ofta tycka att våldtäkter av svenska män är ok, inte invandrare. Ingen omtanke om de våldtagna personerna. Snarare förakt.
Svar på tråden Invandrare överrepresenterade av sexualbrott