• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Hej. Ska försöka göra det kort...

Jag är 28 år, har under 2 år haft en underligt relation till en kille som är 26. 

Inledningsvis var vi kk i 1 år. Tydligt uttalde kks. Inga frågetecken alls. Både han och jag var helt eniga. Han dejta samtidigt och jag med. Vi kunde prata om de vi dejtade och bolla våra känslor, visa bilder på våra dejter osv. Han va som en kompis jag låg med. För ca 1 år sedan slutade vi ligga. Va som att behovet av att sova ihop blev större och att ingen av oss längre kände den sexuella attraktionen till varandra. 

Så nu har vi i 1 år sovit ihop varannan helg när jag inte har mina barn. Fredag-söndag. Vi kollar på film och lagar mat ibland. Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. Han känner samma. Han är väldigt ärlig och har inte försökt heller. Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. Han dejtar en tjej nu och jag vill lika mkt som han att han ska hitta kärlen. Själv har jag dejtat lite men trivs som singel. Han vill såklart hitta någon att bilda familj med.  Vilket jag önskar honom mer än någon annan. 

Men jag kan inte förstå vår relation alls. Jag ser honom på ett sätt jag aldrig sett någon innan. Vi har pratat om det han och jag och han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom. 

Jag har ingen aning, men jag förstår ju att detta måste va konstigt. Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt. Vi har bestämt att inte berätta om detta för någon för ingen skulle fatta vår "grej". Vi fattar den ju inte själva ens. 

Hjälp mig förstå. Någon som varit med om liknande ? 

• Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"
  • Anonym (Omvand situation? OK for dig?)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-12 19:40:58 följande:
    Hjäp mig förstå "oss"

.... Vi kunde prata om de vi dejtade ... 

... Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. ... Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. ...
    ... han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom....

... Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt....
    ...Hjälp mig förstå....  

Tank dig in i situationen att du skulle traffa ditt livs karlek. Han har en fd. kk som han ar valdigt fysisk med. De saknar varandra, de pratar lange i telefon om kvallarna och de pratar t o m om dig (hans "nya").
    Hur hade du pa riktigt kant i den situationen (och pa lang sikt infor att ha ett forhallande med honom)? 

Ni ar val som basta kompisar eller nast intill som syskon, fast med en fysisk kramig bit. Ni ar som ex, fast att "skilsmassan" inte blev av eftersom ni inte haft nagon konflikt. 
    Manga har problem med sina partners ex, men att ni ar fysiska/gosandes med varandra och kommer att ha langa telefonsamtal om kvallarna blir ju nastan varre an ett "ex" for era nya partners, eftersom ni ju inte klippt banden till "exet" utan fortsatter att gulla och (som du sager sjalv) saknar varandra/inte kan vara utan varandra. Vilka nya partners kommer att gilla det, eller kanna att de ar nummer ett i relationen?
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Omvand situation? OK for dig?) skrev 2025-01-13 06:53:53 följande:
    Tank dig in i situationen att du skulle traffa ditt livs karlek. Han har en fd. kk som han ar valdigt fysisk med. De saknar varandra, de pratar lange i telefon om kvallarna och de pratar t o m om dig (hans "nya").
    Hur hade du pa riktigt kant i den situationen (och pa lang sikt infor att ha ett forhallande med honom)? 

Ni ar val som basta kompisar eller nast intill som syskon, fast med en fysisk kramig bit. Ni ar som ex, fast att "skilsmassan" inte blev av eftersom ni inte haft nagon konflikt. 
    Manga har problem med sina partners ex, men att ni ar fysiska/gosandes med varandra och kommer att ha langa telefonsamtal om kvallarna blir ju nastan varre an ett "ex" for era nya partners, eftersom ni ju inte klippt banden till "exet" utan fortsatter att gulla och (som du sager sjalv) saknar varandra/inte kan vara utan varandra. Vilka nya partners kommer att gilla det, eller kanna att de ar nummer ett i relationen?
    Det är inte detta min tråd handlar om. 

Vi sköter den biten själva. Jag vet inte varför vi skulle prata i timmar i telefon? Jag vet heller inte varför hans eventuellt nya flickvän inte skulle känns sig som nr 1 för honom. Man kan absolut inte jämföra oss med ett skiljt par. Han kommer garanterat berätta för henne om vår vänskap och att vi har kontakt på snap och rings nån gång i månaden. Hon får väl själv ta ställning till vad hon tycker om den saken. Blir det jobbigt för henne så kommer ju inte jag stå i vägen. Jag för min del hade nog klarat det. Men vi är alla olika. Det får såklart tiden utvisa och vi kommer absolut klara hantera detta på bästa sätt. Att sitta på nätet och hålla lektion i hur våra liv funkar och vad vi borde göra behövs inte. 
  • Anonym (J)
    Anonym (E) skrev 2025-01-12 20:14:07 följande:

Du behöver inte förstå. Men av respekt för tjejen han träffar så skulle ni ha slutat i samma stund som ha började träffa henne. Eller vet hon om att han är så intim med en annan kvinna? Sex eller inte så ÄR ni alldeles för närgångna fysiskt!

Håller med. Precis som du ts behöver också ta sitt ansvar och säga till snubben att nu är ni inte närgångna längre eftersom han har en dejt. Eller är han lags åt det  otrogna hållet. 

Vet att de inte är tsm än men de dejtar, ingen bra start direkt. Som uppgjort för att sabba hans nya relation. Hon hade förmodligen dragit på direkten om hon hade vetat.  

• Anonym (J)

Så sluta håll på med honom när han har en tjej.

• Anonym (J)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 07:17:10 följande:

Vi sköter den biten själva. Jag vet inte varför vi skulle prata i timmar i telefon? Jag vet heller inte varför hans eventuellt nya flickvän inte skulle känns sig som nr 1 för honom. Man kan absolut inte jämföra oss med ett skiljt par. Han kommer garanterat berätta för henne om vår vänskap och att vi har kontakt på snap och rings nån gång i månaden. Hon får väl själv ta ställning till vad hon tycker om den saken. Blir det jobbigt för henne så kommer ju inte jag stå i vägen. Jag för min del hade nog klarat det. Men vi är alla olika. Det får såklart tiden utvisa och vi kommer absolut klara hantera detta på bästa sätt. Att sitta på nätet och hålla lektion i hur våra liv funkar och vad vi borde göra behövs inte. 
    För ni myser. 
  • Anonym (J)

Jag hade gärna dag detta i ditt ansikte också 

• Anonym (J)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-12 22:01:01 följande:
    Vi har inte träffats i veckan då han dejtat henne. Vi sköter våra kort väldigt snyggt. Finns inget att anmärka på. Lovar. 
    Det var inte detta min tråd handlade om. Han har dejtat flera och vi har aldrig setts då. Samma år andra hållet. 

Nej de gör ni inte. Och bara att du behöver säga att ni sköter korten snyggt säger en hel del.

Så länge han har den här nya dejten, håll inte på med honom. 

Även om din tråd inte handlade om detta så gör den det också , det tillhör. folk blir upprörda.

• Studentpappa

Jag hade en tjejkompis likt er relation som ung. Vi hade ingen sexuell historia men hon kom alltid över till mig och vi låg och kollade på tv och skedade under samma täcke, hon sov över ibland osv. 

Hon hade kille också men vet inte hur mycket han visste. Inget som fungerar när man har ett förhållande skulle jag säga.

Ride it like you stole it
  • Anonym (X)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 07:17:10 följande:

Varför få ens blanda in hans dejt i det hela om du inte vill prata om det?

Varför är det viktigt att ha ett namn på det ni gör? Men eftersom ni inte verkar kunna stå för det, fast det enligt dig är så oskyldigt och sköts exemplariskt, så lutar det väl åt att ni fortfarande ärr kk, fast ni ligger inte med varandra. 

• Anonym (relation)

Jag tror att det som gör att du inte förstår er relation är att den inte liknar de flesta andra relationer. Som jag ser det är våra vanliga relationsmönster i mångt och mycket sociala konstruktioner som vi införlivar när vi växer upp i samhället, men det finns inget "naturligt" med ordningen att vänner är sådana det inte finns någonting som helst fysiskt med, och den person man har fysisk närhet med ska man vilja vara med resten av livet. Bara själva KK-relationen, som inte är så ovanlig idag, är ju en sorts relation som jag tror är ganska ny som fenomen.

Så ni har hittat in till en annan sorts relation som verkar väldigt ovanlig, och jag tycker inte det är någonting konstigt med det, och det är väl inte så mycket mer att förstå med det än att ni tycker om varandras sällskap och njuter av lite lätt fysisk närhet då och då, men ni är inte förälskade eller särskilt sexuellt attraherade av varandra. Bara för att relationen inte passar in i de gängse ramarna för vilka relationer folk brukar ha är det ju ingenting med det som är konstigt, så länge båda två är helt med på ramarna för relationen vilket ju verkar vara fallet.

Sen är förstås frågan hur det blir för potentiella kärlekspartners för er båda att ni har den här relationen, men det pratar ju alla andra om här, och det är inte heller din fråga så jag låter bli att kommentera det.

Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"