• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Hej. Ska försöka göra det kort...

Jag är 28 år, har under 2 år haft en underligt relation till en kille som är 26. 

Inledningsvis var vi kk i 1 år. Tydligt uttalde kks. Inga frågetecken alls. Både han och jag var helt eniga. Han dejta samtidigt och jag med. Vi kunde prata om de vi dejtade och bolla våra känslor, visa bilder på våra dejter osv. Han va som en kompis jag låg med. För ca 1 år sedan slutade vi ligga. Va som att behovet av att sova ihop blev större och att ingen av oss längre kände den sexuella attraktionen till varandra. 

Så nu har vi i 1 år sovit ihop varannan helg när jag inte har mina barn. Fredag-söndag. Vi kollar på film och lagar mat ibland. Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. Han känner samma. Han är väldigt ärlig och har inte försökt heller. Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. Han dejtar en tjej nu och jag vill lika mkt som han att han ska hitta kärlen. Själv har jag dejtat lite men trivs som singel. Han vill såklart hitta någon att bilda familj med.  Vilket jag önskar honom mer än någon annan. 

Men jag kan inte förstå vår relation alls. Jag ser honom på ett sätt jag aldrig sett någon innan. Vi har pratat om det han och jag och han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom. 

Jag har ingen aning, men jag förstår ju att detta måste va konstigt. Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt. Vi har bestämt att inte berätta om detta för någon för ingen skulle fatta vår "grej". Vi fattar den ju inte själva ens. 

Hjälp mig förstå. Någon som varit med om liknande ? 

• Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-13 19:21:28 följande:
    Dom har ju ingen relation just nu? Det är ju som tur är inte upp till dig. Det är uppenbarligen till tjejen i fråga? Eller ?  Oj oj du är ju inte lite bitter iaf. Är road att du ändå lägger energi här.
    Jaså det har de inte? De har sagt upp bekantskapen menar du? För så tolkar inte jag ts.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 19:40:01 följande:
    Jag är inte ett dugg bitter eftersom det definitivt inte är mig han träffar, men man kan inte sitta och klappa sig på axeln att man är så himla duktig och att allt är så ok om hon faktiskt inte vet om sanningen.
    Vet du att hon inte vet sanningen ??? Killgissa verkar du behöva för att nå fram med dina åsikter. Killen kanske har berättat ?? Vad vet du? Är du hon? Är så road av sånna som dig så fortsätt gärna
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 19:40:39 följande:
    Jaså det har de inte? De har sagt upp bekantskapen menar du? För så tolkar inte jag ts.
    Så har jag tolkat TS. 100 % 
  • Anonym (Tydligt)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 19:16:13 följande:
    Nej inga trauman. Varken jag eller han. Tack för din analys 
    Det räknas som ett trauma om din pappa inte var tillräckligt närvarande och kärleksfull mot dig när du var barn. Då kan en sådan här snuttefilt ge lite tröst för stunden så du slipper vara ensam.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Tydligt) skrev 2025-01-13 20:19:02 följande:
    Det räknas som ett trauma om din pappa inte var tillräckligt närvarande och kärleksfull mot dig när du var barn. Då kan en sådan här snuttefilt ge lite tröst för stunden så du slipper vara ensam.
    Ok men jag har inget trauma
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-13 19:54:48 följande:
    Vet du att hon inte vet sanningen ??? Killgissa verkar du behöva för att nå fram med dina åsikter. Killen kanske har berättat ?? Vad vet du? Är du hon? Är så road av sånna som dig så fortsätt gärna
    Det låter så på ts beskrivning iaf så om du ska fråga någon om hon vet eller inte så är det ts, inte mig.
  • Anonym (Tydligt)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 20:43:32 följande:
    Ok men jag har inget trauma
    Själva urtypen av tydligt tecken på trauma är att ha konstiga relationer man inte förstår och inte kan bryta sig loss från. Vilket är precis vad du beskrev i ts. En trygg individ vet vad den vill ha och hamnar inte i konstiga relationer eftersom den klarar av gränssättning. Men för all del, fortsätt du försöka förstå er relation. 
  • Anonym (Ålderskillnaden)
    Anonym skrev 2025-01-13 19:18:39 följande:
    Vilken ålderskillnad?
    De är i princip jämnåriga.

Min man är 12 år yngre än mig, funkar jättebra.
    Åldrarna står i inlägg 1.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 20:48:05 följande:
    Det låter så på ts beskrivning iaf så om du ska fråga någon om hon vet eller inte så är det ts, inte mig.
    Jo jag frågar dig eftersom du utgår ufrån att dom har kontakt. 

Tacksam för svar 
  • Anonym (Behåll pärlorna)
    Tecum skrev 2025-01-13 19:25:19 följande:
    Här finns ett antal moralpoliser som har en illa dold sexualskräck och så snart någon ens närmar sig ämnet så känner de sig tvingade att svartmåla den som skriver eller den det skrivs om. Fast du gång på gång sagt att ni inte träffas när någon dejtar går det inte in för de blir så nervösa när någon har en relation de inte begriper sig på. Det låser sig på något vis.

Som Stenmark sa, ingen mening att förklara för den som inte begriper. Eller som i detta fall, inte vill begripa. Bara fortsätt du med killen när ni känner för det och ta med dig att ni har en ovanlig relation men inte på något sätt skadlig eller skämmig.
    Eller "kasta inte pärlor åt svin". Det är fascinerande att bevittna dessa 2-3 ängsliga stackars själar nosa upp varje tråd som bedrövar dem och försöka tvinga TS att "erkänna" något de uppfattar som brottsligt eller omoraliskt. Lite underhållande också, men säkert inte för TS.
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 19:30:40 följande:
    Tack snälla. Nej jag svarar inte dem mera nu. Stenmark har rätt. 
    Ser att du ändå svarade den som desperat försökte trigga dig genom att använda ordet "snuttefilt" tre gånger i två inlägg

Uppenbarligen har ni en djup och nära vänskap, du och din f.d. KK; så mycket går att förstå. Den liknar den jag har med min man efter många år, förutom att vi fortfarande har sex. Det är fint! Och det låter inte som en relation jag lättvindigt hade kastat bort preventivt i den händelse att någon teoretisk framtida partner hade kunnat tänkas känna sig hotad av  den. Den partnern vore ändå inget för mig. Jag hade berättat det för den jag dejtade vid lämplig tidpunkt, men det är ju inte ditt jobb i det här, utan i så fall hans.
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"