• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Hej. Ska försöka göra det kort...

Jag är 28 år, har under 2 år haft en underligt relation till en kille som är 26. 

Inledningsvis var vi kk i 1 år. Tydligt uttalde kks. Inga frågetecken alls. Både han och jag var helt eniga. Han dejta samtidigt och jag med. Vi kunde prata om de vi dejtade och bolla våra känslor, visa bilder på våra dejter osv. Han va som en kompis jag låg med. För ca 1 år sedan slutade vi ligga. Va som att behovet av att sova ihop blev större och att ingen av oss längre kände den sexuella attraktionen till varandra. 

Så nu har vi i 1 år sovit ihop varannan helg när jag inte har mina barn. Fredag-söndag. Vi kollar på film och lagar mat ibland. Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. Han känner samma. Han är väldigt ärlig och har inte försökt heller. Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. Han dejtar en tjej nu och jag vill lika mkt som han att han ska hitta kärlen. Själv har jag dejtat lite men trivs som singel. Han vill såklart hitta någon att bilda familj med.  Vilket jag önskar honom mer än någon annan. 

Men jag kan inte förstå vår relation alls. Jag ser honom på ett sätt jag aldrig sett någon innan. Vi har pratat om det han och jag och han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom. 

Jag har ingen aning, men jag förstår ju att detta måste va konstigt. Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt. Vi har bestämt att inte berätta om detta för någon för ingen skulle fatta vår "grej". Vi fattar den ju inte själva ens. 

Hjälp mig förstå. Någon som varit med om liknande ? 

• Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Sf) skrev 2025-01-13 14:07:15 följande:

Jag tycker det verkar mysigt det hela,,, blir nästan lite avundsjuk,,,,

Ja, det är inget fel alls. Ha nån här hemma varannan helg som känner sig helt som hemma och styr upp en middag medan jag letar film och dricker vin. Inga tjafs eller sura miner. Vi umgås ju med våra vänner också men det har nog valts bort ibland för att vi har det rätt bra i vår lilla konstiga värld ihop. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 14:20:02 följande:
    En person man slutar gosa med ungefär fem minuter innan man börjar dejta någon är inte en lämplig kontakt, nej.
    Ok du vet när vi gosade sist alltså? 
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 14:28:39 följande:
    Ok du vet när vi gosade sist alltså? 
    Du fattar inte ironi för att göra en poäng eller?
  • Xenia

Ni har gjort tvärtom mot det vanliga. Det vanliga är väl att man börjar som kompisar/bekanta och blir KK. Ni har gått från KK till nära vänner med "benefits" att gosa men inte ha sex.

Jag tycker det låter idealiskt för er. Kanske behovet är vänskap och närhet är större än behovet av kärlek och sex? Och när det är kärlek och sex på gång med någon annan så gör ni uppehåll.

Jag tror att många i tråden automatiskt identfierar sig med denna person. Skulle hen känna sig osäker och utanför om hen visste?

• Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 14:37:32 följande:
    Alltså på riktigt nu... Hur mår du igentligen ? Tagga ner eller lämna tråden om ämnet är så känsligt. Jösses
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 14:37:32 följande:
    Jag koppla inte heller nån ironi i det du skrev ? TS svarade där emot ironiskt. 

Du verkar ha lite att jobba med i detta ämne 
  • Anonym (Saga)
    Xenia skrev 2025-01-13 14:44:03 följande:

Ni har gjort tvärtom mot det vanliga. Det vanliga är väl att man börjar som kompisar/bekanta och blir KK. Ni har gått från KK till nära vänner med "benefits" att gosa men inte ha sex.

Jag tycker det låter idealiskt för er. Kanske behovet är vänskap och närhet är större än behovet av kärlek och sex? Och när det är kärlek och sex på gång med någon annan så gör ni uppehåll.

Jag tror att många i tråden automatiskt identfierar sig med denna person. Skulle hen känna sig osäker och utanför om hen visste?

Tack för dina ord. 

Jag kan nog tänka mig att hon inte blir helt glad att höra att han har en historia nu när dom setts. Men vem har inte haft det? Vi ses ju inte när någon av oss dejtar. Så mjölet i påsen är rent från dag 1 så att han inte sätter sånna käppar i hjulet för sig själv.
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 14:55:15 följande:
    Alltså på riktigt nu... Hur mår du igentligen ? Tagga ner eller lämna tråden om ämnet är så känsligt. Jösses
    Eeeeh känsligt för att man påpekar att de flesta skulle vara sjukt obekväma med er relation? Jo men pyttsan.
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-13 14:56:36 följande:
    Jag koppla inte heller nån ironi i det du skrev ? TS svarade där emot ironiskt. 

Du verkar ha lite att jobba med i detta ämne 
    Så du tror jag var seriös när jag skrev att ts och den här killen gosade fem minuter innan han gick på dejt? Förstår du vad ironi betyder?
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 15:05:11 följande:
    Tack för dina ord. 

Jag kan nog tänka mig att hon inte blir helt glad att höra att han har en historia nu när dom setts. Men vem har inte haft det? Vi ses ju inte när någon av oss dejtar. Så mjölet i påsen är rent från dag 1 så att han inte sätter sånna käppar i hjulet för sig själv.
    Du talar emot dig själv här för om han inte var ärlig om er kontakt från dag ett så är det loppet redan kört.
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"