• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Hej. Ska försöka göra det kort...

Jag är 28 år, har under 2 år haft en underligt relation till en kille som är 26. 

Inledningsvis var vi kk i 1 år. Tydligt uttalde kks. Inga frågetecken alls. Både han och jag var helt eniga. Han dejta samtidigt och jag med. Vi kunde prata om de vi dejtade och bolla våra känslor, visa bilder på våra dejter osv. Han va som en kompis jag låg med. För ca 1 år sedan slutade vi ligga. Va som att behovet av att sova ihop blev större och att ingen av oss längre kände den sexuella attraktionen till varandra. 

Så nu har vi i 1 år sovit ihop varannan helg när jag inte har mina barn. Fredag-söndag. Vi kollar på film och lagar mat ibland. Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. Han känner samma. Han är väldigt ärlig och har inte försökt heller. Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. Han dejtar en tjej nu och jag vill lika mkt som han att han ska hitta kärlen. Själv har jag dejtat lite men trivs som singel. Han vill såklart hitta någon att bilda familj med.  Vilket jag önskar honom mer än någon annan. 

Men jag kan inte förstå vår relation alls. Jag ser honom på ett sätt jag aldrig sett någon innan. Vi har pratat om det han och jag och han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom. 

Jag har ingen aning, men jag förstår ju att detta måste va konstigt. Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt. Vi har bestämt att inte berätta om detta för någon för ingen skulle fatta vår "grej". Vi fattar den ju inte själva ens. 

Hjälp mig förstå. Någon som varit med om liknande ? 

• Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 08:22:03 följande:
    Tack för ditt svar. Kloka ord. 

Vi träffas inte överhuvudtaget när någon av oss dejtar. Det är något vi bestämt och vi känner att det är det bästa. 
    Och ni har även NOLL kontakt då, eller? För det är vad som krävs om det ska vara sjysst mot partnern.
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 09:15:34 följande:
    Jag förstår alltså inte våran relation helt. Hur det kan bli ett sånt band. Inget jag upplevt innan.
    Det är för att ni började med fysisk kontakt och därför känner ni er bekväma med det trots att ni nu är "vänner". Jag använder citationstecknen eftersom det ni har inte är en traditionell vänskap utan även har den fysiska närheten. Det finns alltså ingen etikett för er, som du verkar eftersöka.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 12:26:26 följande:
    Det är för att ni började med fysisk kontakt och därför känner ni er bekväma med det trots att ni nu är "vänner". Jag använder citationstecknen eftersom det ni har inte är en traditionell vänskap utan även har den fysiska närheten. Det finns alltså ingen etikett för er, som du verkar eftersöka.
    Nej eftersöker ingen etikett. Det fattar jag att det ingen finns. Va mer ute efter att bolla med andra som haft en liknande relation för att själv få förståelse. 
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 12:23:57 följande:
    Och ni har även NOLL kontakt då, eller? För det är vad som krävs om det ska vara sjysst mot partnern.
    Så bara för att man blir ihop med någon så måste man ha NOLL kontakt med en vän som man legat med innan man gick över till vänskap? Är inte det ändå lite från fall till fall. Ts väns tjej kanske inte har några problem alls med det. Det kan ju inte du avgöra utifrån!? Eller är det dig han dejtar ? Låt det vara upp till dessa berörda parter att avgöra det istället för att stå med pekpinnar. 

Trångsynta människor alltså...
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 12:23:57 följande:
    Detta är nog något som vi som är berörda av det tar egen ställning till. Inte bakom hennes rygg iaf det lovar jag dig. Ett mess i halvåret där vi kollar av att vi mår bra tänker jag att nog att det kommer kunna bli. Men är hon inte okej med det så kommer vi inte göra det. 

Känns den lösningen okej för dig?
  • Anonym (relation)

Alltså herregud vilka moralpoliser det finns här! Varför är det så viktigt för vissa att trycka till andra på det här sättet?

TS: jag tycker du (och killen, som det verkar) resonerar väldigt klokt i den här frågan. Hoppas du inte tar åt dig alltför mycket av de bittra människorna här i tråden.

• Anonym (Sf)

Jag tycker det verkar mysigt det hela,,, blir nästan lite avundsjuk,,,,

• Anonym (Saga)
    Anonym (relation) skrev 2025-01-13 13:42:04 följande:

Alltså herregud vilka moralpoliser det finns här! Varför är det så viktigt för vissa att trycka till andra på det här sättet?

TS: jag tycker du (och killen, som det verkar) resonerar väldigt klokt i den här frågan. Hoppas du inte tar åt dig alltför mycket av de bittra människorna här i tråden.

Tack! Ja det fanns några ett par tre riktiga poliser här. Dom gör sig bara dumma när dom antar att saker är på ett visst sätt utan att veta. Jag tar verkligen inte åt mig.

Tack för fina ord 
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-13 12:45:53 följande:
    Så bara för att man blir ihop med någon så måste man ha NOLL kontakt med en vän som man legat med innan man gick över till vänskap? Är inte det ändå lite från fall till fall. Ts väns tjej kanske inte har några problem alls med det. Det kan ju inte du avgöra utifrån!? Eller är det dig han dejtar ? Låt det vara upp till dessa berörda parter att avgöra det istället för att stå med pekpinnar. 

Trångsynta människor alltså...
    En person man slutar gosa med ungefär fem minuter innan man börjar dejta någon är inte en lämplig kontakt, nej.
  • Anonym (E)
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 12:49:18 följande:
    Detta är nog något som vi som är berörda av det tar egen ställning till. Inte bakom hennes rygg iaf det lovar jag dig. Ett mess i halvåret där vi kollar av att vi mår bra tänker jag att nog att det kommer kunna bli. Men är hon inte okej med det så kommer vi inte göra det. 

Känns den lösningen okej för dig?
    Och hon kommer att vara fullt medveten om er historik också då antar jag så hon har en chans att säga nej redan från början om det är så?
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"