• Anonym (Dumpen)

Vad är era åsikter om dumpen.se?

Dumpen tar fast pedofiler på nätet och hänger ut dem. Flera av de uthängda har tagit sina liv då dem blivit trakasserade när det kommit ut till allmänheten.

Flera hävdar även att dumpen hetsar de här männen till kontakt genom att vara pådrivande i kontakten och utge sig för att vara en snygg 14 årig tjej. Samtidigt har man ju alltid ett val.

Vad är era åsikter om detta? 

• Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Antipeddo) skrev 2025-01-25 00:28:53 följande:

Finns inget förmildrande kring utövande pedofiler. En pedofil väljer själv att ta kontakt med barn oavsett vem som trycker på. Normala människor skulle anmäla en sådan sak. Om
    npgon försökte få mig att kontakt ett barn skulle jag polisanmäla det. Det finns inga ursäkter. Är du pedofil är du ansvarig att söka hjälp för detta och inte agera på det. Det är en psykisk missbildning och det finns vårdprogram för denna defekt. Kan man inte hantera sina vanföreställningar får man flytta ut i skogen. Det finns alltså inga förmildrande omständigheter eller ursäkter. Dumpen tar ansvar: 

Men oj så avundsjuk man kan vara då!
  • Anonym (Nejtilldumpen)
    Anonym (Antipeddo) skrev 2025-01-25 00:29:43 följande:
    Flera pedofiler har begått självmord. De blir uthängda också så kan man läsa på själv vet man vilka man ska undvika att bo nära. 
    Så du menar att du kollar upp alla grannar innan du köper hus/lgh och korsrefererar det med Dumpens hensida?
    Och om du får nya grannar så kollar du upp dem och väljer att flytta om det visar sig att det är någon Dumpen hängt ut? 

Ska vi göra likadant med våldtäktsmän, narkomaner, rattfyllon? 

De är potentiellt precis lika farliga för barn, om inte farligare.
  • Anonym (kanon)
    Anonym (Nejtilldumpen) skrev 2025-01-25 13:33:10 följande:
    Så du menar att du kollar upp alla grannar innan du köper hus/lgh och korsrefererar det med Dumpens hensida?
    Och om du får nya grannar så kollar du upp dem och väljer att flytta om det visar sig att det är någon Dumpen hängt ut? 

Kunde jag välja skulle jag inte vilja bo granne med en narkoman, våldtäktsman eller inbrottstjuv. Men hade man kunnat få den infon om sina grannar så skulle väl till slut de flesta som varit dömda eller uthängda för något bo i sin egen stad. Kanske vore bra, men alla har ju rätt till en andra chans efter att de avtjänat sitt straff. Det är nog bäst att inte veta, utan i stället leva som vanligt, låsa dörrar och vara uppmärksam på folk rent allmänt osv.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Qul) skrev 2025-01-24 21:15:33 följande:
    Vilka barn är det som räddats? Skulle det finnas 500+ självskadande tonåringar i Sverige som undkommit övergrepp för att Dumpen härjat runt?
    Även om det inte var så jag uttryckt mig så finner jag det inte osannolikt att barn räddats från pedofiler i och med dumpens arbete. Inte bara pedofilerna de själva haffar och varnat allmänheten från, men att andra pedofiler har fått ett budskap. Polisen bristerna det här.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Nejtilldumpen) skrev 2025-01-25 13:33:10 följande:

I usa så finns det kartor med information om var sexförbrytare bor. Det tycker jag är bra. Sverige borde ha det också.
  • Anonym (Nejtilldumpen)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-25 15:51:05 följande:
    I usa så finns det kartor med information om var sexförbrytare bor. Det tycker jag är bra. Sverige borde ha det också.
    Vilka skattepengar skall vi använda för att upprätthålla sådan information? 
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Nejtilldumpen) skrev 2025-01-25 20:57:43 följande:
    Vilka skattepengar skall vi använda för att upprätthålla sådan information? 

Det är inte så komplicerat att få till. Pedofiler som utsätter barn genererar antagligen en betydligt högre kostnad för samhället.

• Anonym (AntiDUPmen)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-25 15:51:05 följande:
    Så du  menar att ett avtjänat straff inte räcker?

Vilka fler ska gå under din livstidsdom?
  • Anonym (Qul)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-25 15:49:42 följande:
    Även om det inte var så jag uttryckt mig så finner jag det inte osannolikt att barn räddats från pedofiler i och med dumpens arbete. Inte bara pedofilerna de själva haffar och varnat allmänheten från, men att andra pedofiler har fått ett budskap. Polisen bristerna det här.
    Fast om man nu Dumpen ska vara så drastiska i sina metoder och sumpa hela livet för de uthängda och deras anhöriga måste det finnas bevis på att det deras metoder verkligen ger resultat.  Ledsen men ditt tyckande är jnte bevis nog. Jag kan tycka att Dumpen har att gott budskap, barn ska vara fredade från snuskgubbar på nätet men metoderna som används står inte i proportion till vad resultat blir. Familjer som behöver terapi efter självmord,  sjukpenning för de uthängda, mödrar som behöver blir självförsörjande etc etc. Det är lite som att säga att kommunismen är en bra tanke men när makten kommer i fel persons händer är konsekvenserna förödande och lämnar bara bitterhet och skit efter sig.
  • Anonym (Nisse)

Dumpen är kontroversiell. Speciellt den delen där man tydligen kan köpa sig fri från publicering för stora belopp. Den delen känns bara girig.

Även om det är juridiskt fel, så anser jag ändå att Dumpen fyller en viss funktion. Varje pedofil som aktivt har en ambition att träffa minderåriga personer är en fara för många fler än sig själv och sina anhöriga. Stoppas dom inte, så kan dom göra stor skada på många barn och deras anhöriga.

Så att det finns pedofiler som tagit livet av sig får stå i kontrast till alla de barn som de potentiellt skulle kunna skada.

Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?