• Anonym (Dumpen)

Vad är era åsikter om dumpen.se?

Dumpen tar fast pedofiler på nätet och hänger ut dem. Flera av de uthängda har tagit sina liv då dem blivit trakasserade när det kommit ut till allmänheten.

Flera hävdar även att dumpen hetsar de här männen till kontakt genom att vara pådrivande i kontakten och utge sig för att vara en snygg 14 årig tjej. Samtidigt har man ju alltid ett val.

Vad är era åsikter om detta? 

• Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?
  • Anonym (Qul)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-26 23:27:26 följande:
    Men om tonåringar har blivit utsatta på nätet, tipsar dumpen som haffar dom så är det inte ett orealistiskt scenario. Och tydligen så blir barn utsatta för pedofiler, skyll på föräldrarna om du vill. Det verkar vara vanligt här i tråden att hävda ansvarsfrihet för pedofiler.
    Men läs vad jag skriver.  Dessa tonåringar har ju nekat vidare kontakt med dessa män och tagit klart avstånd. Det är när Dumpen som spelar upp ett nytt scenario med ett pådrivande barn som konfrontation sker. Så nej, det är inte realistiskt. Riktiga tonåringar säger stopp men lämnar tips på snuskgubbar men skulle själva aldrig ställa upp på träff. Och jo, om mitt barn skulle ha ett så öppet konto så vem som helst kan kontakta dom så är det mitt ansvar som förälder. Barn ska inte få härja fritt på nätet innan dom själva är myndiga. Det är slappt föräldraskap att hävda något annat. Blir vansinnigt trött på att höra att man förvarar pedofiler bara för att man inte sväljer blint det Dumpen sysslar med. 
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Qul) skrev 2025-01-26 23:34:28 följande:
    Det är inte synd om pedofiler men det som Dumpen bidrar med är att det är synd om anhöriga,  framförallt de riktiga barnen men även en del företag som fått en släng av sleven bara för att dom råkar ha en anställd som blivit uthängd. 
    Allt bara för att spektakelshowen ska fortsätta och mätta lystmätet hos (vissa) folk. Det måste finnas ett mellanting mellan  att hänga ut folk men ändå ge dessa män en näsbränna så dom aldrig ger sig ut på nätet med samma intentioner igen.
    Finner det märkligt att så många Dumpenförespråkare påtalar att pedofiler är sjuka människor och inte kan botas samtidigt som dom då trots sitt sjuka sinne ska hållas fullt ansvariga för sina handlingar och hängas ut. Det haltar på många punkter och hela Dumpen som företeelse läcker som ett såll. Som sagt, i ett civiliserat rättssamhälle ska inte Dumpen få spelrum.  
    Pedofiler ska hållas fullt ansvariga. Det som är märkligt är att somliga ursäktar deras beteende, har du läst vad vissa skriver i tråden?

att 14-åringar är "snygga", att pedofilerna är intellektuellt nedsatta, att frun inte gett dom en komplimang, att det är "viktigt" att särskilja mellan pedofiler, att det är föräldrarnas fel mm mm. flyttande av ansvar från pedofilerna, låtsas som att pedofilerna är offer i sammanhanget.
  • Anonym (Qul)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-26 23:44:55 följande:
    Pedofiler ska hållas fullt ansvariga. Det som är märkligt är att somliga ursäktar deras beteende, har du läst vad vissa skriver i tråden?

att 14-åringar är "snygga", att pedofilerna är intellektuellt nedsatta, att frun inte gett dom en komplimang, att det är "viktigt" att särskilja mellan pedofiler, att det är föräldrarnas fel mm mm. flyttande av ansvar från pedofilerna, låtsas som att pedofilerna är offer i sammanhanget.
    Anser du att pedofilerna är sjuka eller inte ? Är dom inte det så kan dom enligt din uppfattning hållas ansvariga och hängas ut, eller? Hur gärna säger inte Dumpenförespåkarna att det är sjuka människor som inte kan botas. En person som anses sjuk i rättssamhället ska få vård inte straff för dom kan juridiskt inte hållas ansvariga.Jag säger inte att det är rätt för jag är ingen psykiatriker men det är det vår rättsstat tillåter.

Det kommer alltid finnas snuskgubbar, när jag var liten var det Heta linjen med kåta män som flåsade efter mig och mina tjejkompisar trots att vi inte borde ringa dit. Nu sitter samma gubbar på nätet och flåsar bakom skärmen. Fenomenet kommer fortsätta och jag anser att man på flera fronter ska angripa problemet och det innefattar inte Dumpens medeltida metoder med publik skampåle om än att den nu är digital.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Qul) skrev 2025-01-27 00:01:23 följande:
    Anser du att pedofilerna är sjuka eller inte ? Är dom inte det så kan dom enligt din uppfattning hållas ansvariga och hängas ut, eller? Hur gärna säger inte Dumpenförespåkarna att det är sjuka människor som inte kan botas. En person som anses sjuk i rättssamhället ska få vård inte straff för dom kan juridiskt inte hållas ansvariga.Jag säger inte att det är rätt för jag är ingen psykiatriker men det är det vår rättsstat tillåter.

Det kommer alltid finnas snuskgubbar, när jag var liten var det Heta linjen med kåta män som flåsade efter mig och mina tjejkompisar trots att vi inte borde ringa dit. Nu sitter samma gubbar på nätet och flåsar bakom skärmen. Fenomenet kommer fortsätta och jag anser att man på flera fronter ska angripa problemet och det innefattar inte Dumpens medeltida metoder med publik skampåle om än att den nu är digital.
    Struntar fullständigt om orsaken till att någon är pedofil. Tycker prioriteten för samhällets trygghet ska vara hierarkiskt högre än pedofilernas väl och ve.

Polisen förebygger inte något. De kan endast reagera när brottet väl är begånget. Därför tycker jag också att polisen borde få lagligt tillstånd att arbeta som dumpen.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Qul) skrev 2025-01-27 00:01:23 följande:

Om vi nu flyttar fokus från pedofilerna till barnen, är det faktiskt så att om Dumpen hänger ut folk, kan personer i deras omgivning skydda sina barn från dessa monster. 

Att det alltid kommer att finnas snuskgubbar är ingen anledning att ge upp, låta dem hållas och skydda dem från tex uthängning på internet. Det är viktigare att skydda barn i omgivningen. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Ronqua) skrev 2025-01-26 22:56:11 följande:
    Det finns slödder med pedofila intressen på Internet, men långt ifrån så många som Dumpen vill påvisa.
    Orealistiskt? Ja, men ligger i Dumpens ekonomiska intressen att överdriva hotet.

De man fångar in har man i de flesta fall tjajat sig till, det är inte pedofiler utan mer lågbegåvade sunkliga män

Hur vet du hur många pedofiler som finns på internet? 

Om dessa lågbegåvade, sunkiga män sexchattar med 14åringar, är de pedofiler. Varför hävdar du att de inte är det?

• Anonym (Qul)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-27 00:17:24 följande:
    Om vi nu flyttar fokus från pedofilerna till barnen, är det faktiskt så att om Dumpen hänger ut folk, kan personer i deras omgivning skydda sina barn från dessa monster. 

Att det alltid kommer att finnas snuskgubbar är ingen anledning att ge upp, låta dem hållas och skydda dem från tex uthängning på internet. Det är viktigare att skydda barn i omgivningen. 
    Jag kan skydda mina barn utan att ha på mitt samvete att en uthängd tagit livet av sig eller att någon anhörig till den uthängde behövt trösta faderslösa barn. Tack så mycket för omtanken men jag avstår Dumpens hjälp.

Tro inte att samhället hela tiden ska göra det du borde göra. I mitt fall som förälder är det att ta ansvar för mitt barn och dess eventuella förehavanden på nätet. Förstår att det kan vara mycket begärt av vissa men jag är otroligt less på föräldrar som aldrig ser sitt egna ansvar i hur deras barn hamnat i den situation den är.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Qul) skrev 2025-01-27 01:45:55 följande:
    Jag kan skydda mina barn utan att ha på mitt samvete att en uthängd tagit livet av sig eller att någon anhörig till den uthängde behövt trösta faderslösa barn. Tack så mycket för omtanken men jag avstår Dumpens hjälp.

Tro inte att samhället hela tiden ska göra det du borde göra. I mitt fall som förälder är det att ta ansvar för mitt barn och dess eventuella förehavanden på nätet. Förstår att det kan vara mycket begärt av vissa men jag är otroligt less på föräldrar som aldrig ser sitt egna ansvar i hur deras barn hamnat i den situation den är.

Det verkar som om du går i villfarelsen att det ena utesluter det andra och att föräldrar inte gör något idag. Föräldrar, skola och andra organisationer hjälper till. Men ändå råkar barn illa ut.

Försöker du flytta ansvaret från förövarna (pedofilerna)?

• Anonym (Qul)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-27 00:16:48 följande:
    Struntar fullständigt om orsaken till att någon är pedofil. Tycker prioriteten för samhällets trygghet ska vara hierarkiskt högre än pedofilernas väl och ve.

Polisen förebygger inte något. De kan endast reagera när brottet väl är begånget. Därför tycker jag också att polisen borde få lagligt tillstånd att arbeta som dumpen.
    Att förespråka Dumpen är allt annat är samhällets trygghet.  Det är folkdomstol. Ska någons liv, pedofil eller ej, ligga i händerna på ilskna, hämndlystna personer med obearbetade sexuella trauman? Du måste befinna dig i en psykos om du anser att det är rätt väg att gå .

Nu frågade jag inte om orsaken till pedofili utan om du ansåg att pedofili var en sjukdom? 

Lugna ner dig lite och låt rödfärgen för ögonen falna så kanske du kan svara något annat än att "ansvaret ska ligga där det här hemma". Man fattar.
  • Anonym (Qul)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-27 01:53:30 följande:

Det verkar som om du går i villfarelsen att det ena utesluter det andra och att föräldrar inte gör något idag. Föräldrar, skola och andra organisationer hjälper till. Men ändå råkar barn illa ut.

Försöker du flytta ansvaret från förövarna (pedofilerna)?

Men sluta nu. Dina mantran är så tröttsamma.

Förstår att jag triggade igång en känslig nerv då din son blivit utsatt och det är jag ledsen för. Jag är själv överlevare och blev utsatt som 7-åring av en nära anhörig under 3 års tid. Jag mår bra idag och jag är inte ett offer mer men jag kommer aldrig, vad det än gäller, drivas av hämnd eller ilska. Gör man det har man låtit förövaren vinna och det är det Dumpen tyvärr gör. 
Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?