• Anonym (Dumpen)

Vad är era åsikter om dumpen.se?

Dumpen tar fast pedofiler på nätet och hänger ut dem. Flera av de uthängda har tagit sina liv då dem blivit trakasserade när det kommit ut till allmänheten.

Flera hävdar även att dumpen hetsar de här männen till kontakt genom att vara pådrivande i kontakten och utge sig för att vara en snygg 14 årig tjej. Samtidigt har man ju alltid ett val.

Vad är era åsikter om detta? 

• Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?
  • Anonym (Nejtilldumpen)

Det finns dock fortfarande INGA bevis på att Dumpen skulle vara avskräckande. 
    Tvärt om så menar polisen att pedofilerna bara gräver ner sig djupare och blir ännu mer försiktiga för att inte åka dit. 

• Anonym (Nejtack)

Jag som förälder är tacksam över att det finns dom som gör allt i sin makt för att få bort pedofilerna från barnen. Polisen gör absolut inte tillräckligt

• Anonym (januari)
    Anonym (Nisse) skrev 2025-01-26 15:17:57 följande:

Dumpen är kontroversiell. Speciellt den delen där man tydligen kan köpa sig fri från publicering för stora belopp. Den delen känns bara girig.

Även om det är juridiskt fel, så anser jag ändå att Dumpen fyller en viss funktion. Varje pedofil som aktivt har en ambition att träffa minderåriga personer är en fara för många fler än sig själv och sina anhöriga. Stoppas dom inte, så kan dom göra stor skada på många barn och deras anhöriga.

Så att det finns pedofiler som tagit livet av sig får stå i kontrast till alla de barn som de potentiellt skulle kunna skada.

Hade det funnits bevis på att det faktiskt minskar antalet övergrepp på barn så hade jag varit positiv. Problemet är att det inte finns någon statistik eller liknande som visar att det gör det. Det vi vet är att de sexchattar och bestämmer träff med fiktiva barn (så inget riktigt barn har räddats där), deras liv blir förstörda efter uthängning och deras anhöriga drabbas, några tar livet av sig och bevismaterial kan hinna förstöras av de uthängda. Det kanske förhoppningsvis har en avskräckande effekt, men ingen vet ju om det i sig minskar antalet personer som sexchattar och bestämmer träff. De blir nog mer försiktiga men kanske hittar andra tillvägagångssätt att träffa barn på.
  • Anonym (Qul)
    Anonym (Nisse) skrev 2025-01-26 15:17:57 följande:

Dumpen är kontroversiell. Speciellt den delen där man tydligen kan köpa sig fri från publicering för stora belopp. Den delen känns bara girig.

Även om det är juridiskt fel, så anser jag ändå att Dumpen fyller en viss funktion. Varje pedofil som aktivt har en ambition att träffa minderåriga personer är en fara för många fler än sig själv och sina anhöriga. Stoppas dom inte, så kan dom göra stor skada på många barn och deras anhöriga.

Så att det finns pedofiler som tagit livet av sig får stå i kontrast till alla de barn som de potentiellt skulle kunna skada.

"Så kan dom göra stora skada". Bevis saknas således.  Pedofili och övergrepp på barn är vidrigt men när man pratar om en så allvarlig anklagelse ska man ha torrt på fötterna. Alltså kan folk i stugan, rent godtyckligt, med 2 relativt trasiga själar (Sara och Patrik)i spetsen döma folk . I vilket civiliserat samhälle kan det någonsin vara försvarbart? Vad är det som gör att man sätter tilltron till Dumpen och dess huvudmän? Skulle jag be om hjälp av en betongarbetare för att jag bröt foten när jag sparkade i en betongsugga bara för att han vet allt om hur man härdar betong eller ska jag sätta tilltron till någon som faktiskt vet hur man ska behandla min onda fot? 
  • Anonym (Qul)
    Anonym (Nejtack) skrev 2025-01-26 21:07:44 följande:

Jag som förälder är tacksam över att det finns dom som gör allt i sin makt för att få bort pedofilerna från barnen. Polisen gör absolut inte tillräckligt

Jag skulle personligen som förälder känna mig totalt misslyckad om min nu snart 14-åriga dotter kände sig så trasig att hon behöver bekräftelse med att ha sex med en 55-åring med ölmage och  varselkläder för cigg och cider. Tycker du verkar otroligt slapp i ditt föräldraskap om du inte har bättre koll på vad dina barn har för sig på nätet eller att du uppfostrat så snett att dom inte har bättre självbevarelsedrift.  Du vet ju att Dumpen får in en hel del fisketips av riktiga tonåringar som tycker gubbarna är äckel och med enkelhet sagt nej. Det är när Dumpens medarbetare tar över och driver på som dom först får till en konfrontation. Det om något talar sitt tydliga språk om att tonåringar idag är medvetna och starka och att scenarierna som Dumpen målat upp är totalt orealistiska.
  • Anonym (Ronqua)
    Anonym (Qul) skrev 2025-01-26 22:39:23 följande:
    Jag skulle personligen som förälder känna mig totalt misslyckad om min nu snart 14-åriga dotter kände sig så trasig att hon behöver bekräftelse med att ha sex med en 55-åring med ölmage och  varselkläder för cigg och cider. Tycker du verkar otroligt slapp i ditt föräldraskap om du inte har bättre koll på vad dina barn har för sig på nätet eller att du uppfostrat så snett att dom inte har bättre självbevarelsedrift.  Du vet ju att Dumpen får in en hel del fisketips av riktiga tonåringar som tycker gubbarna är äckel och med enkelhet sagt nej. Det är när Dumpens medarbetare tar över och driver på som dom först får till en konfrontation. Det om något talar sitt tydliga språk om att tonåringar idag är medvetna och starka och att scenarierna som Dumpen målat upp är totalt orealistiska.
    Det finns slödder med pedofila intressen på Internet, men långt ifrån så många som Dumpen vill påvisa.
    Orealistiskt? Ja, men ligger i Dumpens ekonomiska intressen att överdriva hotet.

De man fångar in har man i de flesta fall tjajat sig till, det är inte pedofiler utan mer lågbegåvade sunkliga män
  • Anonym (Problem)
    Anonym (AntiDUPmen) skrev 2025-01-26 11:11:18 följande:
    Så du  menar att ett avtjänat straff inte räcker?

Vilka fler ska gå under din livstidsdom?
    Tror du ett förhållandevis kort straff är tillräckligt för att bota en pedofil? Rättsväsendet brister här. Mer fokus borde ligga på samhället i stället för hur "synd" det är om pedofiler.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Nejtack) skrev 2025-01-26 21:07:44 följande:

Javisst, polisens förebyggande arbete och skydd av barn är förkastligt.

skulle allt vara topp topp med polisen så hade dumpen aldrig existerat.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Qul) skrev 2025-01-26 22:39:23 följande:
    Men om tonåringar har blivit utsatta på nätet, tipsar dumpen som haffar dom så är det inte ett orealistiskt scenario. Och tydligen så blir barn utsatta för pedofiler, skyll på föräldrarna om du vill. Det verkar vara vanligt här i tråden att hävda ansvarsfrihet för pedofiler.
  • Anonym (Qul)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-26 23:18:42 följande:
    Tror du ett förhållandevis kort straff är tillräckligt för att bota en pedofil? Rättsväsendet brister här. Mer fokus borde ligga på samhället i stället för hur "synd" det är om pedofiler.
    Det är inte synd om pedofiler men det som Dumpen bidrar med är att det är synd om anhöriga,  framförallt de riktiga barnen men även en del företag som fått en släng av sleven bara för att dom råkar ha en anställd som blivit uthängd. 
    Allt bara för att spektakelshowen ska fortsätta och mätta lystmätet hos (vissa) folk. Det måste finnas ett mellanting mellan  att hänga ut folk men ändå ge dessa män en näsbränna så dom aldrig ger sig ut på nätet med samma intentioner igen.
    Finner det märkligt att så många Dumpenförespråkare påtalar att pedofiler är sjuka människor och inte kan botas samtidigt som dom då trots sitt sjuka sinne ska hållas fullt ansvariga för sina handlingar och hängas ut. Det haltar på många punkter och hela Dumpen som företeelse läcker som ett såll. Som sagt, i ett civiliserat rättssamhälle ska inte Dumpen få spelrum.  
Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?