• Jassan123

IVF 2025

Hejåhoj skrev 2025-07-21 11:43:32 följande:
    Nej Falun öppnar inte igen förns 11/8, så det går ju inte:/ men ska försöka få tag på barnmorskan här i min region så kanske det går å skriva in sig iaf. Du hade inte heller kunnat boka tid väl? 
    Åh det är så segt när dom har stängt 😮?💨 har tiden som kliniken gav mig när jag ringde in och berättade att det var positivt , 4/8. Men hade ju velat boka ett privat innan 😅 
    Inskrivning hos BM var inget problem trots att mottagningen där jag bor är stängd . Första inskrivningssamtalet var digitalt och så hade det med en barnmorska från en grannkommun .
    Det kanske inte är digitalt i eran region ?🤔
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-07-21 13:30:17 följande:
    Ja det är det verkligen!! Ja just ja har för mig du skrev det förut!! Då får du uthärda två veckor till nu 🙏🏼😓 
    ah va skönt, lät smidigt ändå!!😄
    Jadu jag vettesjutton va de har förnå här, gick in på 1177 för att boka en telefontid med barnmorska, å första tiden va 8/8 som jag bokade 😆 Bra hjälp man fick där.. Men ska testa ringa de imorrn å se om man kan få nån mer info skickad så länge eller nått. Iofs spelar det kanske inte så stor roll, får ju ändå inte komma på VUL förns tidigast 11/8! Har skrivit ut en lista med saker man borde äta å inte äta och det är väl inte mer än sånt man kan göra själv. 
    Idag har vi äntligen varit på ultraljud!
    Har varit så extremt nervös inför det här. 
    Men allt såg bra ut ! Ett fint tickande hjärta och en liiiiten bebis som övade på sina rörelser 🥹🥹 Det är en sån stor lättnad att få se ett litet hjärta slå efter vårt MA I våras.

Hur går allt för dig och hur mår du ?🥰
  • Jassan123
    Josefine1987 skrev 2025-08-11 10:56:52 följande:
    🥹♥️ vad underbart. Stort grattis till er!
    Tack snälla ! 💖 
    Hur går allt för dig ?🤗
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-08-13 08:12:42 följande:
    Hej 😄 åh va härligt att höra😍 är så himla glad för din skull !!! Kan verkligen förstå det!!❤️ Vilken vecka är du i nu? Å hur mår du?

Jag va på VUL igår (nervös) och vi hörde ett hjärta som slog 😍 det känns nästan overkligt, att efter besöket igår började vi tala lite smått om hur framtiden kunde se ut om allt går bra.. Är i vecka 8+1 idag, hade precis samtal med min barnmorska och ska få komma på inskrivning om en vecka! 
    Jag har mått rätt så illa, molvärk i magen, spända/ömmande stora bröst, jag måste skaffa nya arbetarbyxor för kan inte knäppa de sen flera veckor! trött om vart annat men sover riktigt lite å dåligt! Känner mig sjuk på kvällarna! orkar inte göra mycket så måste tvinga mig varje dag.. sambon har fått tagit över mycket av mitt jobb men jag försöker hjälpa till så gott jag kan!! 
    Tack snälla ! Är 10+6 idag och har mitt första möte med BM nästa vecka också!  Börjar må liiite bättre,  vissa dagar iaf 😅 Behöver inte äta tablett mot illamåendet varje dag nu . Men känner mig sjuk på eftermiddagrna/kvällarna precis som du beskriver 😅 Svullen som attan och har svårt att få kläderna att sitta bekvämt.  Förhoppningsvis mår vi snart bättre 🤗
    Men ååh va roligt , stooort grattis 😍🥰 !! Ja det känns som om man vågar drömma sig bort lite när man sett ett litet hjärta ticka! Jag känner mig dock fortfarande väldigt nervös inför nästa ultraljud . Är så rädd att de ska hända något under tiden . Har inte vågat berätta för någon om graviditeten än heller så fasten jag har min sambo så känner man sig rätt ensam just nu . Tycker tiden går lite långsamt 🤭
  • Jassan123
    Josefine1987 skrev 2025-08-13 13:22:44 följande:
    Så fint att höra när det lyckas 🙏 jag väntar på att få börja tredje stimuleringen!
    Jag hoppas att det är din tur nu 🤗🥰!!
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-08-16 08:55:56 följande:
    åh då är du inne i vecka tolv nu?!:) får ni eller ska ni göra kub-test då också?🤔
    va skönt du mår lite bättre ia! Det är en så konstig känsla att känna sig sjuk, för så vet man att det hjälper ju inte att lägga sig å vila heller typ 😆 ah vanliga jeans å arbetsbyxor är bara glömma!!
    Tack ☺️🥰 Ellerhur!! Va jobbigt men förstår samtidigt!! Jag måste berätta för mamma pappa å syskon nästa vecka för de kommer förstå nått ä ?fel?😆 inte träffat De på hela sommarn! Men va jobbigt det är att ljuga för folk annars 
    Ja det stämmer ! 11+2 idag🤭 
    Vi vill nog göra kub , men det får vi bekosta själva . Får se vad BM säger på torsdag . Är nästan rädd att vi inte kommer hinna  pga att de knappt finns några tider .. Man ska ju göra det innan 13+6. Får ju åka till en annan kommun för detta första besöket hos BM då det inte finns en enda tid fören slutet av september här 😅 
    Hur mår du ?🥰 
    Ja det börjar bli riktigt påfrestande att "ljuga" . Känns inte alls bra 😅 vill börja berätta men samtidigt vill jag göra ett till ultraljud innan så allt är ok. 
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-08-19 08:53:35 följande:
    Jag tycker att tiden går lite fortare nu än vad den gjort under ruvning å fram till för ett par veckor sen!
    Jasså måste man betala själv? Vad kostar det? Men hoppas ni hinner få göra det, dem lär ju kunna hitta en tid någonstans iaf i nått län runtikring er tycker man! Jag ska till BM imorrn och hoppas det går att boka in kub direkt då, verkar ju va lite svårigheter här också.. 
    förstår att du vill göra ultraljud först, så känner jag också, vill veta en gång till att allt är så bra som det går att veta så här långt? 
    jag tror jag känner mig lite bättre faktiskt, va tvungen att jobba igår länge men det gick utan att spy iaf😆 nu ska jag göra en liten insats igen å hoppas det här bättre måendet håller i sig. Dock kan jag knappt sova! Hur mår du?
    Ja i denna regionen erbjuds det endast till dom som är över 35 . Är faktiskt lite osäker på vad det kostar , gissar att det ligger runt 2000 kr , kan vara lite mindre eller lite mer. Men det är det värt ! Var först inne på att göra NIPT men de kändes lite väl dyrt och är de så att de blir hög sannolikhet på kub så utreds det endå vidare så känner mig trygg i det.
    Åh vad spännande , hoppas dom bokar tid för dig 🤗 så skönt att du känner dig bättre ! Min sömn har peppar peppar blivit lite bättre . Dock så måste jag upp och kissa 2 gånger varje natt 😅 Känner mig lite bättre , är inte fullt så illamående och har inte spytt på 5 dagar 😎 så jag hoppas att detta är vändningen 🤣
  • Jassan123
    EJT skrev 2025-08-19 09:25:37 följande:

Nu är vi igång igen efter sommarledigheten...

Det började bra. Plockades 14 ägg igår men fick idag veta att bara 7 var mogna, och 5 befruktade 😔 Känns som ett slag i ansiktet när man fick så goda nyheter igår. Värdelöst. Förra gången 10 ägg och 10 mogna. Psykisk terror detta med IVF - slungas mellan positiva och negativa besked. Blä!! 

Vi har svårt att få fram bra blastocyster från äggen så 5 st känns som det är alldeles för låg chans för att någon ska vilja bli en blastocyst. Min slemhinna var dessutom bara 7,8 mm vid äggplocket så förutsättningarna även om det ev skulle bli insättning känns skit. 

Förstår din oro !  Men försök att glädjas åt att 5 st faktiskt blev befruktade trots allt 🥹 vi hoppas verkligen att något av dessa är ditt guldägg! 
    Jag fick ut 10 ägg vid mitt plock. Var så ledsen först och orolig för att det var "lite". 9 av dom var  mogna. 6 blev befruktade och 4 st blev blastisar till frysen ! 
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-08-21 08:08:16 följande:

Var tydligen samma här! ja Jag va tvungen å kolla upp efter jag frågade dig, hade ingen aning det var så dyrt.. absolut jag hade också känt att det vore värt det🙏🏼 
    Jag har fått remiss skickad för kub och väntat på kallelse, borde bli i första halvan av september! Har ni fått remiss skickad? 

åh va skönt för dig!! Det är du värd 😅 Jag hoppas desamma att det går åt bättre tider här så man får slappna av liten stund.. 

Trpr det är så i många regioner 🤔
    Hoppas du snart får en kallelse 🤗  Jag har mitt första besöket hos BM idag! 😅 vi får se om de ens finns möjlighet för mig att få en remiss skickad .. känns lite oroligt då jag är 12+0 idag och enligt BM ska kub göras senast 13+6. Så beror helt på hur det ser ut med tider 😬 Har börjat landa i att det kanske blir ett vanligt ultraljud istället och det känns faktiskt okej . Just nu vill jag bara se om allt ser bra ut så vi kan börja berätta. Fyller 30 nästa helg och det har kokats ihop någon fest , blir svårt att ducka 😅 i en drömvärld hade jag velat göra ett ultraljud innan och berätta för dom närmsta hur det ligger till 😅😅
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-08-21 11:23:52 följande:

Jag hade inte en aning om det var så underbemannat.. Hoppas dem kan ge dig en tid omgående trots allt men bra ändå om du kunnat ställa in dig på vanligt ultraljud, och det kommer ju säkert gå bra🤗  Haha ja du den blir svår att komma undan!! 😆 Jag tror du kommer hinna få en tid innan , nånstans måste det ju finnas!! 

å jag ska hem å berätta för mamma å pappa nu, och försöka se frisk ut hela helgen för övrigt folk hemma vilket blir ju jättelätt?.😆

Vi fick tid för TUL på tisdag redan ! Känns så spännande. Om allt ser bra ut så kommer vi berätta för föräldrar och syskon då 🥹
    Men vad mysigt ! 😍Hahaha ja det är inte det lättaste ! Man känner sig ju inte super pigg och fräsch 😅
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-08-24 12:58:23 följande:

Hej hej! Hoppar in här Solig
    Jag 37 och min man 39 satte igång med IVF i 2022, fick en dotter av färskförsöket i starten av 2023 men har sedan dess misslyckats med alla syskonförsök.
    Imorgon sätter vi in det sista embryot vi har från frysen. Eftersom det tog sig på första försöket så trodde jag aldrig det skulle bli problem att få syskon, men hoppet dog mer och mer för varje misslyckat försök och nu har jag knappt någon tro på att det ska gå på sista försöket. 
    Hur stor är chansen egentligen (generellt sett) att det tar sig med en fryst blasto? Har gjort en hystereskopi och har fin livmoderslemhinna och fick i sista försöket ta två typer av progesteronstöd, cyglogest och duphaston pga kort lutealfas och det ska jag även ta den här gången. 

Jag har enbart gjort återföring med fryst blasto . Enligt kliniken jag gick på så var chansen lika stor med färskt som fryst 🤗 
  • Jassan123
    EJT skrev 2025-08-28 20:11:11 följande:
    För den blev blastocyst dag 6 istället för dag 5 (vissa utvecklas långsammare). Man kan inte sätta in en blastocyst dag 6 i färsk cykel för då är tajmingen med livmodersslemhinnan och implamationsfönstret "stängt". Dag 6-blastocyster har sedan lite lägre graviditetschans, men runt 30% chans att de fäster ändå vid frysinsättning så det är ju helt okej! 

Vad tråkigt med tajmingen av spolningen! Jag vet inte heller varför man gör spolning, vi har inte gjort någon. Jag håller tummarna att ni får komma igång där i början oktober som ni tänkt! Spännande ändå ☺️

Lycka till på läkarbesöket imorgon! Du kanske får svar om spolningen då?
    Spolningen görs för att se så det inte är något hinder i vägen för att släppa igenom ägg 🤗 
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-09-03 22:23:09 följande:
    Hej sorry för sent svar, gick ju inte att svara förut då sidan bara scrollade uppåt så höll på å bli tokig😆
    hur gick ultraljudet?? 
    nä precis, Det va jättejobbigt 😆 men mamma å pappa fick veta iaf för det va ju där jag bodde !
    nu kanske det skiter sig med mitt kubtest pga barnmorska verkar ja sjabblat till det å inte skickar remiss så nu va den tidigaste tiden 23/9 och den dagen är jag i 14+0 så ska ringa imorrn å kolla vad man kan göra
    Jo det gick bra ! Allt såg toppen ut . Det var en livlig en där inne som stog på huvudet och låg med korsade ben och armarna bakom huvudet 😅 Dom bara skratta och sa att vi får hoppas bebis är mer samarbetsvillig nästa gång. Fick tid för RUL 13 oktober 🥹 
    Ååh men tyckte jag läste längre ner att du fått en tid nu? Hoppas det iaf 🤗 
    Hur mår du nu ? 
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-09-06 09:32:13 följande:

Åååh va underbart !!! haha vilken syn det måste varit 😆😍😍 wow det är ju snart!! Blir så glad för din/er skull!!! 

ja precis , kub Tors den 18e! det är svårt att undvika å vara nervös? 
    jag mår mycket bättre å har kunnat jobba lite mer ordentligt denna veckan (kör lastbil och är mkt klättrande och halvtungt), men kräks då och då fast det ä inte så farligt. Hur mår du?

Förstår att du känner dig nervös . Jag är redan nervös inför nästa ultraljud 😅 Man är så rädd att det hänt något mellan gångerna man får se den lilla. Men tror att det kommer gå bra för oss båda denna gång🥰 
    Men vad skönt att de börjar bli bättre ! Jo jag vågar nog tro att det är på rätt väg , inte lika trött. Illamåendet är från dag till dag . Men hoppas att man kan få må bättre nu😅 
    Vet inte om jag frågat innan eller om jag bara är snurrig😅  men när var du beräknad ?  Det finns ju BF trådar man kan gå in i också🤗
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-09-06 11:44:54 följande:

Ja all denna nervositet, oftast helt i onödan, man kan ju ändå inte göra något men ändå så finns den där 🤗 Det tror jag med ☺️
    Helt klart! Skönt :)
    haha nä jag vet inte heller, å så glömmer man ju bort! Jag har det som ett stort symptom Glömsk och supertankspridd!! Jag är beräknad 23mars, och du? 

ja det skulle man kunna göra!!

Ja det är något som händer i huvudet ! 😅🤣 
    4 mars . 
    Hoppa in i BF Mars 2026 🤗
Svar på tråden IVF 2025