IVF 2025
Inskrivning hos BM var inget problem trots att mottagningen där jag bor är stängd . Första inskrivningssamtalet var digitalt och så hade det med en barnmorska från en grannkommun .
Det kanske inte är digitalt i eran region ?🤔
Nu är vi igång igen efter sommarledigheten...
Det började bra. Plockades 14 ägg igår men fick idag veta att bara 7 var mogna, och 5 befruktade 😔 Känns som ett slag i ansiktet när man fick så goda nyheter igår. Värdelöst. Förra gången 10 ägg och 10 mogna. Psykisk terror detta med IVF - slungas mellan positiva och negativa besked. Blä!!
Vi har svårt att få fram bra blastocyster från äggen så 5 st känns som det är alldeles för låg chans för att någon ska vilja bli en blastocyst. Min slemhinna var dessutom bara 7,8 mm vid äggplocket så förutsättningarna även om det ev skulle bli insättning känns skit.
Var tydligen samma här! ja Jag va tvungen å kolla upp efter jag frågade dig, hade ingen aning det var så dyrt.. absolut jag hade också känt att det vore värt det🙏🏼
Jag har fått remiss skickad för kub och väntat på kallelse, borde bli i första halvan av september! Har ni fått remiss skickad?
åh va skönt för dig!! Det är du värd 😅 Jag hoppas desamma att det går åt bättre tider här så man får slappna av liten stund..
Jag hade inte en aning om det var så underbemannat.. Hoppas dem kan ge dig en tid omgående trots allt men bra ändå om du kunnat ställa in dig på vanligt ultraljud, och det kommer ju säkert gå bra🤗 Haha ja du den blir svår att komma undan!! 😆 Jag tror du kommer hinna få en tid innan , nånstans måste det ju finnas!!
å jag ska hem å berätta för mamma å pappa nu, och försöka se frisk ut hela helgen för övrigt folk hemma vilket blir ju jättelätt?.😆
Hej hej! Hoppar in här 
Jag 37 och min man 39 satte igång med IVF i 2022, fick en dotter av färskförsöket i starten av 2023 men har sedan dess misslyckats med alla syskonförsök.
Imorgon sätter vi in det sista embryot vi har från frysen. Eftersom det tog sig på första försöket så trodde jag aldrig det skulle bli problem att få syskon, men hoppet dog mer och mer för varje misslyckat försök och nu har jag knappt någon tro på att det ska gå på sista försöket.
Hur stor är chansen egentligen (generellt sett) att det tar sig med en fryst blasto? Har gjort en hystereskopi och har fin livmoderslemhinna och fick i sista försöket ta två typer av progesteronstöd, cyglogest och duphaston pga kort lutealfas och det ska jag även ta den här gången.
Åååh va underbart !!! haha vilken syn det måste varit 😆😍😍 wow det är ju snart!! Blir så glad för din/er skull!!!
ja precis , kub Tors den 18e! det är svårt att undvika å vara nervös?
jag mår mycket bättre å har kunnat jobba lite mer ordentligt denna veckan (kör lastbil och är mkt klättrande och halvtungt), men kräks då och då fast det ä inte så farligt. Hur mår du?
Ja all denna nervositet, oftast helt i onödan, man kan ju ändå inte göra något men ändå så finns den där 🤗 Det tror jag med ☺️
Helt klart! Skönt :)
haha nä jag vet inte heller, å så glömmer man ju bort! Jag har det som ett stort symptom Glömsk och supertankspridd!! Jag är beräknad 23mars, och du?
ja det skulle man kunna göra!!