• Anonym (Rob)

Varför söker fyrbarnsmammor en partner?

Ja, jag ser många 3-4+ barnsmammor som söker partner.  Varför ?   Har de ens tid med en partner?  Vad kan hon erbjuda mer än en massa ungar....?

• Svar på tråden Varför söker fyrbarnsmammor en partner?
  • Anonym (X)

Om man kan, så undviker man nog mammor med många barn i dejtingvärlden. Det verkar ofta landa i att man mest får hjälpa henne med hennes liv efter ett tag.

• Anonym (Kärlek)

Jag har tre barn och om jag dejtar för att jag söker kärlek. Jag har mycket av den varan att ge och är alldeles övertygad om att det finns många män där ute som hade blivit mer än nöjda med mig. 

Visst försvårar det saken att jag har tre barn, men tre eller två barn är ju lite skit samma i sammanhanget. Det är det faktum att man har barn som försvårar, som jag ser det. 

Jag är inte ute efter en extrapappa till mina barn eller någon att ens leva sambo med, jag vill bara ha en partner att älska och älskas av. Vara förälskad i. Ha härligt sex med. 

Har inte varit singel så länge och tycker knappast att det råder brist på kandidater heller, för jag är en vettig kvinna och det anser jag ändå att män har förmågan att uppskatta. 

• Anonym (Kärlek)
    Anonym (Inte menat) skrev 2025-01-28 01:50:30 följande:

Det är nog inte menat att någon skall vara singelmamma med 3-4 ungar, det blir ju skitjobbigt. Så mamman mlm måste hitta en karl i det läget. 

Är en annan sak för singelmammor med 1 barn, då är det mer chill. Hon måste inte ha någon.

Jag är van vid att sköta allting själv med mina tre barn. Skulle inte ens vilja ha en man som lade sig i där. Vill bara ha en vuxen relation och någon att älska och älskas av. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kärlek) skrev 2025-01-28 07:05:48 följande:

Jag har tre barn och om jag dejtar för att jag söker kärlek. Jag har mycket av den varan att ge och är alldeles övertygad om att det finns många män där ute som hade blivit mer än nöjda med mig. 

Visst försvårar det saken att jag har tre barn, men tre eller två barn är ju lite skit samma i sammanhanget. Det är det faktum att man har barn som försvårar, som jag ser det. 

Jag är inte ute efter en extrapappa till mina barn eller någon att ens leva sambo med, jag vill bara ha en partner att älska och älskas av. Vara förälskad i. Ha härligt sex med. 

Har inte varit singel så länge och tycker knappast att det råder brist på kandidater heller, för jag är en vettig kvinna och det anser jag ändå att män har förmågan att uppskatta. 

Om det är så har jag en större förståelse.  Om du varken söker en extra pappa, försörjare eller sambo.   Tror det många män som skulle gå med på ett sånt upplägg...
  • Mammaa44
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 20:58:26 följande:
    Jag är verkligen inte desperat. Jag ställer höga krav på en partner. En man som väljer en fyrbarnsmamma före en kvinna utan barn är desperat.
    Du är singel va?
  • Anonym (Kärlek)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-28 09:01:52 följande:
    Om det är så har jag en större förståelse.  Om du varken söker en extra pappa, försörjare eller sambo.   Tror det många män som skulle gå med på ett sånt upplägg...

Det finns säkert män som inbillar sig att att jag vill annat då de ev förutsätter det, men ärligt talat så skulle det vara extremt härligt med en man som inte är inkluderad i allt familjeliv. Jag vill mycket hellre ha en paus och fristad när jag är barnfri. Det bästa av två världar! 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 14:56:10 följande:
    Varför söker fyrbarnsmammor en partner?

Ja, jag ser många 3-4+ barnsmammor som söker partner.  Varför ?   Har de ens tid med en partner?  Vad kan hon erbjuda mer än en massa ungar....?

Varför söker fyrabarnspappor en partner??

Kan meddela att min mamma hade fyra små barn och inga som helst problem att hitta en man, gifte sig både en och två gånger med fyra barn i bagaget. Ingen drömsituation, men det var ingen brist på män som ville uppvakta henne.

Kanske män som inte har barn själva eller som inte vill ha egna barn hellre vill ha en tjej som redan är klar med den saken. 
  • Anonym (Jjj)

Min pappa har förresten fyra barn, han träffade en ny kvinna när tre av oss var unga vuxna (och jag nyligen hade fått mitt första barn) och en av oss var tonåring. Hans fru är 10 år yngre än han med ett barn som är bara något år äldre än min äldsta. Hon är framgångsrik och var nog absolut inte desperat.

Tycker du att det är lika fel att han letade efter en partner som att en kvinna med tre-fyra barn gör det? Och tror du att hans fru måste ha varit desperat när hon började dejta honom? 

Som sagt, jag har full förståelse för att man kanske inte vill träffa någon med flera barn (oavsett om det är en man eller kvinna) , speciellt när barnen är små och om man själv inte har barn. Men förstår inte varför man ska störa sig på att de söker en partner, det är ju ingen som blir tvingad att dejta nån. 

Du har ju rätt att ha precis vilka krav du vill när du letar efter partner , du kan skriva att du vill träffa nån utan barn till exempel. Sen kan man ju iförsej ha krav som man sen inte följer helt iallafall. Jag har varit singel med två barn, då var jag helt säker på att jag ville träffa nån som också hade barn. Men jag träffade och blev kär i en kille utan barn och nu väntar vi andra gemensamma.

• Anonym (Bizz)
    Mammaa44 skrev 2025-01-28 09:07:36 följande:
    Du är singel va?
    Att han är evig singel beror på att han bara vill ha utmagra kvinnor i kombination med att han är under medellängd.

Blir svårt då.
  • Anonym (G)

Beror på. De som har 3 - 4 barn med 3-4 olika pappor söker nog försörjare och pappa nummer 5.

De som har barnen med samma pappa kan ofta försörja sig och vill bara ha en partner.

Pengar och flera barn är mindre viktiga.

Svar på tråden Varför söker fyrbarnsmammor en partner?