• Anonym (Rob)

Varför söker fyrbarnsmammor en partner?

Ja, jag ser många 3-4+ barnsmammor som söker partner.  Varför ?   Har de ens tid med en partner?  Vad kan hon erbjuda mer än en massa ungar....?

• Svar på tråden Varför söker fyrbarnsmammor en partner?
  • Anonym (Jjj)
    Anonym (G) skrev 2025-01-28 12:30:29 följande:

Beror på. De som har 3 - 4 barn med 3-4 olika pappor söker nog försörjare och pappa nummer 5.

De som har barnen med samma pappa kan ofta försörja sig och vill bara ha en partner.

Pengar och flera barn är mindre viktiga.

Varför skulle man ha lättare att försörja sina barn om det är samma pappa till alla barnen tänker du? Det beror väl mer på om man jobbar eller inte och vad man jobbar med.

Min mamma har fyra barn med samma pappa och blev i princip försörjd av honom under hela vår uppväxt,
  • Anonym (G)
    Anonym (Jjj) skrev 2025-01-28 12:54:37 följande:
    Varför skulle man ha lättare att försörja sina barn om det är samma pappa till alla barnen tänker du? Det beror väl mer på om man jobbar eller inte och vad man jobbar med.

Min mamma har fyra barn med samma pappa och blev i princip försörjd av honom under hela vår uppväxt,
    Jag skrev "kan ofta försörja sig" inte alltid. 
    Kvinnor som har 4 barn med 4 pappor har sällan bra utbildningar och jobb.

De blir det svårare att försörja sig.
    Undantag finns såklart.

Kvinnor som har flera barn med samma pappa har oftare bra utbildning och jobb.
    Då kan de lättare försörja sig om de skiljer sig.
  • Mrs Moneybags
    Mrs Moneybags skrev 2025-01-28 10:01:50 följande:
    Varför söker fyrabarnspappor en partner??

Kan meddela att min mamma hade fyra små barn och inga som helst problem att hitta en man, gifte sig både en och två gånger med fyra barn i bagaget. Ingen drömsituation, men det var ingen brist på män som ville uppvakta henne.

Kanske män som inte har barn själva eller som inte vill ha egna barn hellre vill ha en tjej som redan är klar med den saken. 
    Svarar på mitt eget inlägg här eftersom det inte går att redigera. Jag glömde tillägga att min mamma dessutom är en riktig tjockis! Skrattande
    En fin sådan och dessutom väldigt trevlig, så hon har alltid haft karlar efter sig. 

Fler än mitt smala jag. 
  • Anonym (Rob)
    Mrs Moneybags skrev 2025-01-28 14:26:11 följande:
    Svarar på mitt eget inlägg här eftersom det inte går att redigera. Jag glömde tillägga att min mamma dessutom är en riktig tjockis! Skrattande
    En fin sådan och dessutom väldigt trevlig, så hon har alltid haft karlar efter sig. 

Fler än mitt smala jag. 
    Helt obegripligt för mig.
    Jag hade inte varit efter en fyrbarnsmamma om hon så var vältränad, ung med bmi 18.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-28 14:53:10 följande:
    Helt obegripligt för mig.
    Jag hade inte varit efter en fyrbarnsmamma om hon så var vältränad, ung med bmi 18.
    Men Rob, är du på riktigt? Du är helt obegriplig för mig. Har du funderat på att söka psykolog? Dina trådar känns inte sunda 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Eh) skrev 2025-01-28 15:03:20 följande:
    Men Rob, är du på riktigt? Du är helt obegriplig för mig. Har du funderat på att söka psykolog? Dina trådar känns inte sunda 
    Psykolog för att jag inte söker efter en fyrbarnsmamma?
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-28 15:30:24 följande:
    Psykolog för att jag inte söker efter en fyrbarnsmamma?
    För att du bara tänder på sjukligt magra kvinnor.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Bizz) skrev 2025-01-28 15:35:50 följande:
    För att du bara tänder på sjukligt magra kvinnor.
    Så de som tänder på sjukligt feta kvinnor behöver ingen psykolog alltså ?
  • Anonym (Eh)

Psykologi för att du allmänt känns bitter på kvinnor som tar för sig och inte ber om ursäkt över att de tar plats. 

• Anonym (Bizz)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-28 15:36:52 följande:
    Så de som tänder på sjukligt feta kvinnor behöver ingen psykolog alltså ?
    Ingen aning, jag klargjorde bara varför du skulle behöva en.

Jag känner faktiskt en man som tänder på jättetjocka kvinnor, en riktig feeder. Han var inte glad när hans sambo gjorde en GBP och gick ner en massa i vikt.
Svar på tråden Varför söker fyrbarnsmammor en partner?