• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Cartjan1
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 18:25:38 följande:
    Åhhhhh Cartjaaaan...! loggade du inte anonymt nu bara för att det ska se ut som att du har någon mer som håller med dig när du låtsas vara en annan som bara svarar på ditt egna inlägg?

Sluta gråt och tyck så synd om dig själv när den som börja med några "hårda ord" här var just du...

Sitt du gärna och fortsätt vara tyst.. Bryr mig inte ett skit om att du är rädd för alla här och skeptisk.. Folk är byggda annorlunda, och du är rädd för att nån ska säga fel, och jag är inte byggd att vara tyst..
    Oj, vet inte vad jag skrivit eller gjort för att få igång dig så här men känns inte som vidare lämpligt i sken av vad som hänt och vad tråden handlar om. Så vi sätter punkt där tänker jag.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nick)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 19:08:28 följande:

Steve kommer sända vad vi vet om fallet i Agenda free TV just nu. 

Carljan1 eller (?) kan ju titta bort från den streamen nu och bara sitta tyst...

Vem är gärningsmannen?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 17:51:35 följande:
    Ditt inlägg säger rätt mycket om vem som är mest trovärdig. Är det jag här eller du? 
    Nu framför jag inga som helst teorier om gärningsman eller motiv. 
    Konstaterar bara att Flashback  är fullt av människor som är jävligt snabba att hitta egna sanningar.
    Kan ju vara bättre att vänta och se om utredningen kan ge fakta i detta.
    Om du tror blint på vad du läser på det forumet kanske du ska ta dig en rejäl funderare.
  • Anonym (Kanske)

FB verkar ligga nere, skulle det kunna ha något med skolskjutningen att göra? Känsliga uppgifter..

• Anonym (?)
    Anonym (Nick) skrev 2025-02-04 18:26:28 följande:
    Du förstår inte hur man läser Flashback. Mycket handlar om vem det är som skriver.

Om infon kommer från en långvarig användare med vettig användarhistorik stämmer det sannolikt. Om det däremot kommer kontroversiella påståenden från nyreggade användare är risken att påståendena inte stämmer betydligt mer påtaglig.
    Många tycker att Trump är den långvarig användare och de anser honom trovärdig.
    Att han egentligen är en jävla pajas verkar gå helt förbi.
  • Anonym (Nick)
    Anonym (Kanske) skrev 2025-02-04 20:08:39 följande:

FB verkar ligga nere, skulle det kunna ha något med skolskjutningen att göra? Känsliga uppgifter..

Börja inte med några konspirationen tack. Däremot kan det vara en konsekvens av ökad belastning. Har hänt tidigare vid större händelser.

När halva Sverige ska in där och läsa vem som gjorde det ena eller andra.
Svar på tråden Skolskjutning