• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Anonym (Kanske)

Är det någon som kommer in på FB?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (?)
    Anonym (Nick) skrev 2025-02-04 20:32:48 följande:
    Tror du ens att de lyssnar på de nyheterna?

Ensam galning med största sannolikhet. 
    Jag är ju blåögd men ..... om det nu var ett automatvapen som användes - hur lätt är det att skaffa ett sådant med tillhörande ammo?
    Har vi ett så stort inflöde av vapen i landet? Är det så lätt att skaffa?
    Ok att gängkriminella har nätverk för detta men OM detta nu är en ensam gärningsman ...hur lätt är det att komma över den typen av vapen?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 20:49:07 följande:
    Ja det är du. Det är tamefan skrattretande hur lite varenda viktigpetter faktiskt vet. 
    Antar att dina polare på FB lätt löser en Uzi på ett par timmar.....
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Idioter alla)
    Anonym (Nick) skrev 2025-02-04 20:32:48 följande:
    Tror du ens att de lyssnar på de nyheterna?

Ensam galning med största sannolikhet. 
    De är alltid "ensamma galningar".

Som alla är män.

På flash tycker man att det är rimligt att alla kvinnor stoppas från att jobba som poliser och i domstolar eftersom typ 3 kvinnor haft ihop det med kriminella män.

Så hur ska vi begränsa alla män nu då när det har varit några skjutningar genom åren?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Vfrujvffekg)

Säga vad man vill om flashback, men vill man veta namnet på en misstänkt gärningsman är det där.man ska kolla. 

Just nu funkar flashback inget vidare för mig, det jag hann se var att det diskuterades två män boende på den adress det uppgavs att polis varit på. 

Oavsett namnet på gärningsmannen så är händelsen oerhört tragisk och jag hoppas alla anhöriga får stöd och hjälp. 

Svar på tråden Skolskjutning