• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Anonym (Nick)
    Anonym (Idioter alla) skrev 2025-02-04 21:07:08 följande:
    De är alltid "ensamma galningar".

Som alla är män.

På flash tycker man att det är rimligt att alla kvinnor stoppas från att jobba som poliser och i domstolar eftersom typ 3 kvinnor haft ihop det med kriminella män.

Så hur ska vi begränsa alla män nu då när det har varit några skjutningar genom åren?
    Ungefär lika intelligent som att stoppa alla kvinnor från att bli poliser. 

Men du kanske tycker det är rätt för att du läst 3 snubbar skriva det på Flashback?
  • Anonym (Idioter alla)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 21:08:25 följande:
    Nämn ett sätt som ni inte har begränsat män än? Vi får ju inte försvara er, och vi får inte göra någonting... 

Går det bra det här tycker ni? 
    Vad är det vi behöver försvaras från? Jo män.
  • Anonym (Nick)
    Anonym (Idioter alla) skrev 2025-02-04 21:15:26 följande:
    Vad är det vi behöver försvaras från? Jo män.
    Ni behöver försvaras från diessa  vilseledande och destruktiva tankegångar.
  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 21:03:55 följande:
    Med tanke på hur du ber folk att hålla tyst bara för att de delar lite information när de är här inne, tänker jag inte lära dig om hur man kan skaffa sig ett vapen.

Det är nog bättre att du är tyst...
    Ööööh, jag har inte uppmanat någon att hålla tyst, bara att vara källkritiska.
    Däremot uppmanar du MIG att hålla tyst - spännande logik.
  • Meddelande borttaget
  • Xenia

Mycket off topic här.

Jag undrar också vem som lätt får tag på automatvapen, om man inte tillhör ett krminellt gäng el militären.

Säkerheten på skolorna behöver förbättras.

Hörde på tv att en lärare berättade att när polisen kom för att evakuera dem så sa polisen till dem "blunda". Varför det, för att inte se de döda?

När de hörde skotten öppnade läraren dörren. Det ska man inte göra, man ska låsa dörren. Men det var i lunchrummet, går ens den dörren att låsa inifrån?

• Meddelande borttaget
  • Cartjan1
    Anonym (Idioter alla) skrev 2025-02-04 21:07:08 följande:
    De är alltid "ensamma galningar".

Som alla är män.

På flash tycker man att det är rimligt att alla kvinnor stoppas från att jobba som poliser och i domstolar eftersom typ 3 kvinnor haft ihop det med kriminella män.

Så hur ska vi begränsa alla män nu då när det har varit några skjutningar genom åren?
    Men är inte flashback ett stort forum? Ska erkänna att jag kan nog räkna på en hand hur många gånger jag befunnit mig där genom alla år - så är verkligen inte en insatt individ när det kommer till det forumet men finner det bortom rimlighet att en majoritet (på ett stort, mångfaldigt forum) skulle tycka att kvinnor inte ska få vara verksamma poliser. Vet att min make hänger där ibland och han verkar tycka att det finns många intressanta och bra medlemmar/trådar....även om det säkerligen finns mycket dåligt också men den uppfattningen har jag att det är på många forum...
    Men som sagt, jag vet inte - förutom familjeliv och vissa specifika reddit grupper så hänger jag inte på några andra ställen så är ganska okunnig när det kommer till forumvärlden.

Vi ska givetvis inte begränsa män tillföljd av detta, detta är en tragisk händelse utfört av en sjuk individ och andra människor kan inte bära skuld för att de delar samma kön. Vilket kanske också var den poäng du ville få fram med tanke på det du lyfte kring kvinnliga poliser men iallafall....
  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 21:23:39 följande:
    "Det är bättre att vara tyst när man inte vet någonting........"

Säger du till mig. För att sedan när jag inte är här. Säga att du inte vet ett jävla skit...........
    För mig obegriplig kommentar men gör säkert dig lycklig på något sätt.
    Koncentrera di på att jaga skyldiga på FB så kan vi andra fortsätta att tänka på offren och deras anhöriga - OK?
  • Anonym (Vfrujvffekg)
    Xenia skrev 2025-02-04 21:25:04 följande:

Mycket off topic här.

Jag undrar också vem som lätt får tag på automatvapen, om man inte tillhör ett krminellt gäng el militären.

Säkerheten på skolorna behöver förbättras.

Hörde på tv att en lärare berättade att när polisen kom för att evakuera dem så sa polisen till dem "blunda". Varför det, för att inte se de döda?

När de hörde skotten öppnade läraren dörren. Det ska man inte göra, man ska låsa dörren. Men det var i lunchrummet, går ens den dörren att låsa inifrån?

Personen hade licens för vapen. 
Svar på tråden Skolskjutning