Sambo gör ingenting i hushållet
Är det något mer som har liknande hemma hos sig? Jag har verkligen förklarat sååå många gånger för min sambo men han Verksr inte fatta. Det är verkligen jag som gör ALLT hemma hos oss. Jag har sagt flertalet gånger att jag önska han bara gjorde vardagssysslorna o kollade runt vad som behövdes göra som tex slänga sopor, tömma katt lådor men det händer liksom inte. Det är jag som slltid haft vår son vilket gör att nu får inte ens min sambo lägga honom. Tidigare gick det o då grejade jag under tiden de låg i sängen men nu funkar det inte alls vilket gör Att jag får lägga honom vilket kan ta allt från 20-40 min. Min sambo sätter sig o spelar såfort han för tillfället. så när han väl sover går jag ut med sopor, tömmer kattlådor, ger kattmat, tar tvätten, plockar upp alla leksaker som ligger i hela huset. jag är ganska så pedantisk , men jag kräver inte han ska städa o sånt men bara detta lilla som behöver göras! Tex ikväll hade vår son dragit ut alla filtar på hela golvet, kan man inte lägga tillbaka de då. han hade även ätit inne i soffan. Då stod tallriken med mat kvar där inne. Dock tar sambon oftast disken, men ta disken är att sätta in i diskmaskinen. Bordet torkas inte, spisen torkad inte, maten ställs inte in i kylskåpet.
han har börjat vara föräldraledig en dag i veckan, jag resten. När vår son sover sätter han sig o spelar istället för att göra hushållssysslor o jag för göra det när jag kommer hem. Det är verkligen som han inte fattar. Jaf har tänkt att bara skita i sopor o grejer men det blir bara total katastrof då? någon som har liknande o vad göra?