Anonym (Klot) skrev 2025-02-10 18:10:51 följande:
Hade det varit annorlunda om kvinnan inte fått tillbaka något på försäkringen? Skulle hon ändå betala trots väldigt låg inkomst? Pojkvännen har råd.
Håller med om att självklart betala tillbaka med försäkringen.
Men vid den här frågan så hade jag absolut gett till min pojkvän. Just för att jag då vet att han har dålig ekonomi och svårt att betala tillbaka. Men jag är sån som tycker att mitt och ditt är vårt. Fast vi har varit tillsammans länge.
Kanske man ska de annorlunda på det om ni nyligen blivit tillsammans?
Men jag skulle ju inte tänka lika i alla situationer bara för att ens partner har dålig ekonomi. Tex om det handla om att partnern ville åka på en resa eller handla en möbel eller liknande. Skulle inte betala såna saker hur som helst. Så länge man inte bor ihop och har delad ekonomi dvs, då får man beställa tillsammans vid såna köp. Jag och min man har ju dock varit tillsammans i 20 år och vi har alltid delat lika på allt. Spelar ingen roll att han nu tex pluggat i 3 år och jag tjänat väldigt bra. Är givet för mig att han får köpa saker och vi delar på mina pengar. Men då är han ju likadan mot mig, för det hat varit omvänt. Han är också ekonomisk av sig
Ingen av oss gör direkt några galna köp utan är överens med allt.