• Anonym (Panik)

Han vägrar vabba

Jag har en jätteviktig läkartid i morgon och barnet har blivit sjuk. Det är egentligen min vecka, men jag bad pappan hjälpa till, men han vägrar. Nu vet jag inte alls vad jag ska göra, jag har ingen som kan hjälpa och jag måste gå på tiden. Han gör det bara för att jävlas. Snälla någon med råd? någon som vet om sjukhus kan ha möjlighet att passa den stunden?

• Svar på tråden Han vägrar vabba
  • Anonym (M)
    Anonym (Panik) skrev 2025-02-11 21:18:07 följande:
    Det gör att operationen skjuts upp. Det är ont om tider. Jag är allvarligt sjuk och det borde redan ha blivit gjort.
    Hur ska du lösa operationen då?
  • Anonym (Orimligt)
    Anonym (Panik) skrev 2025-02-11 19:38:02 följande:
    Han kan tom jobba hemifrån om han absolut inte kan vabba och är höginkomsttagare, medan jag är sjukskriven. Jag tänker inte betala honom för att ta hand om sitt eget barn. 
    Du tycker att det är rimligare att vårdpersonal ska ta hand om ditt barn?
  • arbetslös ingenjör

Hur är detta ett problem? Ett barn i lågstadieålder kan man lämna hemma själv ett par timmar. Trodde det handlade om en bebis/förskolebarn

• Anonym (Hj)
    Anonym (M) skrev 2025-02-11 21:27:40 följande:
    Hur ska du lösa operationen då?
    Operationen är förmodligen på andra förälderns vecka
  • Anonym (grrrrrrrrr)

Tänk så många män som tycker att de har rätt att göra så här, fast det går ut över deras barn.

Och då ska alltså TS tvingas slänga över barnet till en granne eller typ vem som helst tycker vissa i tråden, fast det har en far som både är högavlönad och kan jobba hemifrån. Om TS råkar välja en granne som är pedofil och barnet blir utsatt, är ni okej med att ta skulden för det då?

Och sist men inte minst ser pappan till att göra vården dyrare och förlänga köerna till livsviktig vård för oss alla, eftersom det givetvis inte är gratis att ställa in avancerade undersökningar av kvalificerad personal med kort varsel.

Denne man är ett kvalificerat rövhål. En dålig man, pappa och skattebetalare.

Berätta var han bor TS så kan jag åka dit och berätta det för honom personligen och pissa på hans bil.

Så förbannat less på dessa rövhattar!

• Anonym (Panik)
    arbetslös ingenjör skrev 2025-02-11 21:33:20 följande:

Hur är detta ett problem? Ett barn i lågstadieålder kan man lämna hemma själv ett par timmar. Trodde det handlade om en bebis/förskolebarn

Som jag sa, nej det går inte.
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Orimligt) skrev 2025-02-11 21:30:22 följande:
    Du tycker att det är rimligare att vårdpersonal ska ta hand om ditt barn?
    Jag frågar om någon har erfarenhet, jag har inte sagt att jag tycker det är rimligt heller.
  • Tow2Mater
    Anonym (grrrrrrrrr) skrev 2025-02-11 21:39:39 följande:

Tänk så många män som tycker att de har rätt att göra så här, fast det går ut över deras barn.

Och då ska alltså TS tvingas slänga över barnet till en granne eller typ vem som helst tycker vissa i tråden, fast det har en far som både är högavlönad och kan jobba hemifrån. Om TS råkar välja en granne som är pedofil och barnet blir utsatt, är ni okej med att ta skulden för det då?

Och sist men inte minst ser pappan till att göra vården dyrare och förlänga köerna till livsviktig vård för oss alla, eftersom det givetvis inte är gratis att ställa in avancerade undersökningar av kvalificerad personal med kort varsel.

Berätta var han bor TS så kan jag åka dit och berätta det för honom personligen och pissa på hans bil.

TS kan ju lämna barnet utanför dörren hos pappan om du tycker det verkar säkrare än att anlita en granne.
  • Anonym (J)

Är det ett pre-op besök inför operation bör det gå bra att ha med barnet.
    Jag ver inte varför barnet inte kan vara ensam hemma. Diagnoser? Separationsångest? Rädsla?
    Det borde ändå kunna gå att barnet sitter med ipad/telefon i väntrummet när du undersöks/har samtal.
    Fungerar förstås inte vid vattkoppor eller kräksjuka.

• Anonym (M)
    Anonym (grrrrrrrrr) skrev 2025-02-11 21:39:39 följande:

Fast han är väl inget rövhål. Då hade TS vetat om det och fixat barnvakt. Nu trodde ju hon att han skulle ställa upp som den ansvariga pappa han är, därför meddelade hon det bara en dag i förväg. 
Svar på tråden Han vägrar vabba