• Anonym (Panik)

Han vägrar vabba

Jag har en jätteviktig läkartid i morgon och barnet har blivit sjuk. Det är egentligen min vecka, men jag bad pappan hjälpa till, men han vägrar. Nu vet jag inte alls vad jag ska göra, jag har ingen som kan hjälpa och jag måste gå på tiden. Han gör det bara för att jävlas. Snälla någon med råd? någon som vet om sjukhus kan ha möjlighet att passa den stunden?

• Svar på tråden Han vägrar vabba
  • Anonym (r)

Säkert försent nu men ungen får väl gå till skolan ändå, om det inte finns någon annan lösning.

• Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-02-12 09:10:43 följande:
    Jag skulle tro att det är rätt svårt att få någon kompis föräldrar att vabba för att ta hand om sitt barns sjuka klasskamrat. 
    Jag pratade mer generellt. TS har ingen barnvakt överhuvudtaget. 
  • Anonym (Exet)

Skulle du tänkt på innan otroheten. Ses nästa vecka 

• Anonym (hmm)

Så nu vill kvinnan som kräver jämställhet att en man ska hjälpa henne när hon får en kris? 

Det är ju tack vare er som det har blivit varannan vecka. Alltså det här landet kvinnor får mig att förbannat vimmelkantig!

• Anonym (JB)

Vilket as, barnet kunde ju ha varit hos honom de timmar du är iväg. Men nu vet du vad han går för. Ställ inte upp för honom fler gånger och försök så långt det går att boka grejer när barnet är hos pappan. 

• Anonym (hmm)

Menade såklart; jämställd självständighet*

Men när det krisar, då ska pappan och mannen ställa upp? Nej, du. Så fungerar det inte och speciellt inte med tanke på hur du uttrycker dig om barnets pappa samt den du vill ha hjälp utav. Ungen är ditt ansvar varannan vecka. O då får du lösa problemet utan att kräva att den du har distanserat dig ifrån ska ställa upp.

• Anonym (J)
    Anonym (hmm) skrev 2025-02-12 16:23:34 följande:

Menade såklart; jämställd självständighet*

Men när det krisar, då ska pappan och mannen ställa upp? Nej, du. Så fungerar det inte och speciellt inte med tanke på hur du uttrycker dig om barnets pappa samt den du vill ha hjälp utav. Ungen är ditt ansvar varannan vecka. O då får du lösa problemet utan att kräva att den du har distanserat dig ifrån ska ställa upp.

Nu har ju ts ställt upp massor av gånger på pappans veckor, så man kunde väl tycka det är rimligt att han gör detsamma.
  • Anonym (M)
    Anonym (hmm) skrev 2025-02-12 15:49:30 följande:

Så nu vill kvinnan som kräver jämställhet att en man ska hjälpa henne när hon får en kris? 

Det är ju tack vare er som det har blivit varannan vecka. Alltså det här landet kvinnor får mig att förbannat vimmelkantig!

Vi får väl hoppas att TS överlever operationen, så mannen slipper ta hand om sitt barn varje vecka. 

Korkat inlägg. TS ställer upp för mannen, då kan han väl göra detsamma för henne. Varför ens skaffa barn när man inte vill barnets bästa?
  • Anonym

Vi har ingen aning om hur relationen mellan ts och exet är. 
    Eller rättare sagt varför det är som det är.

Ts ex kanske är skitförbannad över att hon varit otrogen t ex, säger absolut inte att det är så men det kan förklara varför han struntar i att ställa upp.

Sedan att ts kräver att han ska ställa upp och samtidigt vägra att ersätta ev förlorad inkomst för att han tjänar bra...?

Svar på tråden Han vägrar vabba