• Anonym (Panik)

Han vägrar vabba

Jag har en jätteviktig läkartid i morgon och barnet har blivit sjuk. Det är egentligen min vecka, men jag bad pappan hjälpa till, men han vägrar. Nu vet jag inte alls vad jag ska göra, jag har ingen som kan hjälpa och jag måste gå på tiden. Han gör det bara för att jävlas. Snälla någon med råd? någon som vet om sjukhus kan ha möjlighet att passa den stunden?

• Svar på tråden Han vägrar vabba
  • Anonym (Mira)

Hoppas att det löste sig för dig. I ett sådant här fall hade jag gett barnet Alvedon och lämnat till skolan. Inte något man ska göra egentligen men ibland får man välja det minst dåliga alternativet. 

• Anonym (Panik)

Det löste sig tack och lov.

Nej jag har aldrig varit otrogen och jag har definitivt goda skäl till att inte kompensera honom ekonomiskt för något sånt. Jag har flera trådar sen innan om den misshandel han utsatt mig för genom vårt förhållande. Hur han till slut sålde och tömde huset när jag var bortrest och jag hade hamnat på gatan om jag inte lyckats få lägenhet dagar innan nya familjen skulle flytta in. Jag fick börja om från noll, men fick till slut hälften av besparingarna, men inget annat. Innan det har jag åratal av trådar där jag bönade om hjälp till hur jag skulle kunna lämna honom utan inkomst, för jag fick inte jobba. Han ville ha en hemmafru och så var det med det. Jag var inte ens vuxen när jag flyttade ihop med honom.
    Så nej, jag tänker inte ge honom pengar för att ta hand om sitt eget barn. Det här är definitivt ett nytt low.

• Anonym (M)
    Anonym skrev 2025-02-12 17:10:25 följande:

Vi har ingen aning om hur relationen mellan ts och exet är. 
    Eller rättare sagt varför det är som det är.

Ts ex kanske är skitförbannad över att hon varit otrogen t ex, säger absolut inte att det är så men det kan förklara varför han struntar i att ställa upp.

Sedan att ts kräver att han ska ställa upp och samtidigt vägra att ersätta ev förlorad inkomst för att han tjänar bra...?

TS ställer ju upp och hjälper honom. Men det räknas alltså inte?
  • Anonym (Aneli)

Han är inte skyldig att vabba när det är din vecka tycker jag. Försök att lösa det själv på något sätt om han inte kan. För han behöver också ha sin egen tid för att kunna återhämta sig.

Tacka för den hjälp du redan har.

Har en pappa till en av mina barn som vill vara inskriven på  omvårdnaden men vill inte ta hand om barnet lika mycket som mig.

När han sa att han ville ha gemensamt omvårdnaden låter jag homnom göra det, men när han vägrar ha barnet med honom på sin ledighet sa jag till han att han måste lämna hela omvårdnaden till mig istället att vi alltid hamna i en konflikt. Är trött på konflikter.

• Anonym (Mira)

Vad skönt att det löste sig! 

• Anonym (J)

Jag kommer ihåg dina trådar.
    Grattis till att ni inte längre är ett par!

• Anonym (?)
    Anonym (Panik) skrev 2025-02-12 17:32:40 följande:

Det löste sig tack och lov.

Nej jag har aldrig varit otrogen och jag har definitivt goda skäl till att inte kompensera honom ekonomiskt för något sånt. Jag har flera trådar sen innan om den misshandel han utsatt mig för genom vårt förhållande. Hur han till slut sålde och tömde huset när jag var bortrest och jag hade hamnat på gatan om jag inte lyckats få lägenhet dagar innan nya familjen skulle flytta in. Jag fick börja om från noll, men fick till slut hälften av besparingarna, men inget annat. Innan det har jag åratal av trådar där jag bönade om hjälp till hur jag skulle kunna lämna honom utan inkomst, för jag fick inte jobba. Han ville ha en hemmafru och så var det med det. Jag var inte ens vuxen när jag flyttade ihop med honom.
    Så nej, jag tänker inte ge honom pengar för att ta hand om sitt eget barn. Det här är definitivt ett nytt low.

Sluta ställ upp för och hjälp honon!
    Anta att han aldrig kommer hjälpa eller stötta dig. Anta att om han kan förstöra för dig kommer han göra det. Dvs be honom om ingenting, Slutta hoppas att han ska ställa upp! 
  • Anonym (Igen)

Han vägrar alltid allt och det finns inga utvägar. Inget av detta är nytt. Vad ska vi göra?

• Anonym (Panik)
    Anonym (J) skrev 2025-02-12 18:00:55 följande:

Jag kommer ihåg dina trådar.
    Grattis till att ni inte längre är ett par!

Tack!
  • Anonym (Panik)
    Anonym (?) skrev 2025-02-12 18:09:59 följande:
    Sluta ställ upp för och hjälp honon!
    Anta att han aldrig kommer hjälpa eller stötta dig. Anta att om han kan förstöra för dig kommer han göra det. Dvs be honom om ingenting, Slutta hoppas att han ska ställa upp! 
    Han har varit så himla på om att vi ska hjälpas åt med barnen etc etc, jag trodde aldrig att han skulle kunna göra något sånt här, som faktiskt handlar om min överlevnad. Jag känner inga här, dit jag ironiskt nog tvingades flytta för att han flyttade hit. Han gjorde så jag inte kunde ha barnen skrivna hos mig, iom att jag då inte ens hade någon adress, så sen blev jag tvungen att flytta till samma område för barnens skull. De få vänner jag har bor på motsatta sidan av stan, minst 1-1,5 timme bort. Alla "gemensamma" som bor närmare är bara hans vänner nu och har köpt hans historier helt. Jag är ensam, jag försöker lära känna folk här, men det är verkligen inte enkelt när jag dessutom är för sjuk för att orka så mycket. Jag trodde jag hittat en förälder i barnens skola, men det rann ut i sanden. Jag hoppas verkligen saker vänder till det bättre efter op.
Svar på tråden Han vägrar vabba