• Anonym (Steve)

Fred i Ukraina

Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?

• Svar på tråden Fred i Ukraina
  • Anonym (Steve)

Så inget eldupphör. Ryssen vill bara att. Ukraina ska sluta skjuta mot deras krigsinfrastruktur.

Så snällt av Trump att hjälpa Putin.

• Anonym (Steve)

Nu vill usa och Ryssland skapa en egen hockeyliga tillsammans. Sånt kunde de prata om.

• Padirac
    Anonym (Steve) skrev 2025-03-18 19:36:29 följande:

Så inget eldupphör. Ryssen vill bara att. Ukraina ska sluta skjuta mot deras krigsinfrastruktur.

Så snällt av Trump att hjälpa Putin.

Yepp, inte bomba oljedepåer i Ryssland och Ukraina får inte heller mobilisera soldater så som krigslagar säger, inte heller ta emot krigsmateriel för att försvara sig.
  • Tom Araya
    Details from Trump and Putin's 90-minute call

President Trump and Russian President Vladimir Putin held a call Tuesday about the war in Ukraine. CBS News senior White House and political correspondent Ed O'Keefe reports on the call and Mark Cancian, senior adviser at the Center for Strategic and International Studies, joins CBS News with analysis. CBS News 24/7 is the premier anchored streaming news service from CBS News and Stations that is available free to everyone with access to the internet and is the destination for breaking news, live events, original reporting and storytelling, and programs from CBS News and Stations' top anchors and correspondents working locally, nationally and around the globe. It is available on more than 30 platforms across mobile, desktop and connected TVs for free, as well as CBSNews.com and Paramount+ and live in 91 countries.

• Anonym (Steve)

ryssland ville väl dessutom ha garantier (från usas militär tolkar jag) för att deras infrastruktur skulle skyddas från ukrainarna.

Kan bara tolkas som att usa vill göra invasionen smidigare för ryssen.

Det är så absurt. Varför skulle Ukraina gå med på detta? 

Som upplägget ser ut nu så finns det en större risk att Europa går in militärt. Varför har Trump agerat på det här sättet? Jag är besviken 

• Anonym (Fred)
    Anonym (Steve) skrev 2025-03-18 20:29:01 följande:

ryssland ville väl dessutom ha garantier (från usas militär tolkar jag) för att deras infrastruktur skulle skyddas från ukrainarna.

Kan bara tolkas som att usa vill göra invasionen smidigare för ryssen.

Det är så absurt. Varför skulle Ukraina gå med på detta? 

Som upplägget ser ut nu så finns det en större risk att Europa går in militärt. Varför har Trump agerat på det här sättet? Jag är besviken 

För att han vill att USA ska kunna fokusera på USA. 

Ibland blir jag förvånad över hur människor inbillar sig att alla ska ha deras mål och visioner.
  • Tukt
    Anonym (Fred) skrev 2025-03-18 20:30:48 följande:
    För att han vill att USA ska kunna fokusera på USA. 

Ibland blir jag förvånad över hur människor inbillar sig att alla ska ha deras mål och visioner.
    Fast USA fokuserar ju inte på USA. Av någon anledning så har USA självvalt börjat engagera sig i Ukraina. Till det kommer Jemen, Palestina, Iran, Panama och Grönland. Inget av det har med USA att göra.
Svar på tråden Fred i Ukraina