• Anonym (Steve)

Fred i Ukraina

Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?

• Svar på tråden Fred i Ukraina
  • Padirac
    Dr Nail skrev 2025-03-14 15:06:58 följande:

Trump har nu pratat med Putin personligen. Så som goda allierade gör med varandra. Båda upplevs vara nöjda med samtalen, vilket är såklart dåliga nyheterför Ukraina, men åtminstone goda nyheter för USA och dess allierade (Ryssland).

Säkert har Trump och Putin pratat personligen, men det var Steve Witkoff som pratade med Putin i torsdags.
  • Tom Araya
    nattuw skrev 2025-03-15 11:48:22 följande:
    Min poäng är att folk borde vara försiktig och inte låta sig dras med av falska profeter som bara är intresserad av att splittra samhället.

Min slutsats är att europeiska politiker borde uppföra sig som politiker och inte komma med barnsliga utspel som grumlar relationerna till USA. För om fyra år (eller tidigare) har USA en ny president och då kanske Europa behöver USA:s kärnvapenparaply och hjälp med underrättelseverksamhet.

Kritik mot förd politik är en sak men det ensidiga hatet mot Trump är bara korkat.
    Tvärt om, Trumps styre borde ge konsekvenser för USA utav de försämrade relationerna med Kanada, Mexico och Europa, för det minskar risken för att amerikanska väljare röstar fram en sådan stolle som Trump igen.
  • AndreaBD
    Anonym (jury) skrev 2025-03-15 10:36:00 följande:

Nu påstår Trump att hans vallöfte om att få slut på Ukraina kriget inom 24 timmar var 'sarkastiskt' menat. Konstigt sätt att använda ordet sarkastisk, för vem skulle han i så fall vara sarkastisk emot om inte dom egna anhängarna? 

Det var ett väldigt dåligt argument. Men så brukar det ju vara med Trump.
  • nattuw
    Tom Araya skrev 2025-03-15 12:26:16 följande:
    Tvärt om, Trumps styre borde ge konsekvenser för USA utav de försämrade relationerna med Kanada, Mexico och Europa, för det minskar risken för att amerikanska väljare röstar fram en sådan stolle som Trump igen.
    Det är konsekvenserna för Europa som intresserar mig.

Att straffa det amerikanska folket för att de valt "fel" president är inget som jag är intresserad av.
  • Tom Araya
    nattuw skrev 2025-03-15 12:52:31 följande:

Att straffa det amerikanska folket för att de valt "fel" president är inget som jag är intresserad av.
    Det ena ger det andra...
  • Padirac
    nattuw skrev 2025-03-15 12:52:31 följande:

Finns det folk som du tycker det inte är 'intressant att straffa' för att de valt 'fel' politiska makthavare?

Europeer, ryssar, iranier, palestinier, ukrainare... 
  • Tow2Mater
    Jaha, hur då? mera sanktioner 'till sommaren'?

I sitt öppningsanförande på det virtuella möte som hålls som bäst med världsledare

Storbritanniens premiärminister Keir Starmer uppmanar sina allierade att ?fortsätta trycka på Rysslands president Vladimir Putin för att få till stånd ett eldupphör i Ukraina?.

yle.fi/a/7-10072607

• Tom Araya
    Tow2Mater skrev 2025-03-15 13:41:50 följande:
    Jaha, hur då? mera sanktioner 'till sommaren'?

I sitt öppningsanförande på det virtuella möte som hålls som bäst med världsledare

Storbritanniens premiärminister Keir Starmer uppmanar sina allierade att ?fortsätta trycka på Rysslands president Vladimir Putin för att få till stånd ett eldupphör i Ukraina?.

yle.fi/a/7-10072607

Vi får se om Trumps USA är allierade med Storbritannien och Europa eller inte...
Svar på tråden Fred i Ukraina