Socanmäld för nålstick i armar
Jag har blivit socanmäld för "misstänkta nålstick i armarna". Inte hört av soc än, men vad kan jag vänta mig? Det är ju en väldigt seriös anklagelse.
Jag har blivit socanmäld för "misstänkta nålstick i armarna". Inte hört av soc än, men vad kan jag vänta mig? Det är ju en väldigt seriös anklagelse.
Du kan läsa på lite vad som händer på en sida som heter Soctanter på nätet.
Det är nålstick, men inte på grund av droger, utan från läkarbesök. Det har jag sagt till förskolan flera gånger, pratat om de jobbiga läkarbesöken... känns så sjukt...
Det är nålstick, men inte på grund av droger, utan från läkarbesök. Det har jag sagt till förskolan flera gånger, pratat om de jobbiga läkarbesöken... känns så sjukt...
Ja det är i mina armar och nej jag är inte missbrukare. Jag fick veta för att en i personalen berättade det. Inte samma som anmält.
Sitt lugnt i båten. Man kan ju tycka att den som anmälde hade kunnat pratade med dig innan om sin oro och misstankar. Du behöver inte vara orolig när Soc kontaktar dig. Visa armarna om det är dem de har haft oro kring. Gör drogtester utan knot om de ber om det. Ja det kommer att synas i din journal. Men är proven negativa så har du ju inget att frukta. Att skippa förskolan kan ses som att du blev påkommen. Har du inga substanser i blodet och en rimlig förklaring om vad personalen uppfattade som nålstick är det väl inget att hetsa upp sig över. Visst misstanken är himla obehaglig. Däremot om du skulle ha drogproblem så behöver du hjälp och ungarna skyddas.
Ts tror inte du be göra något drogtest om du inte vill, tror faktiskt inte Soc har rätt att kräva det. Om du vet med dig att du är oskyldig tycker jag du ska sluta oroa dig.
Men OM du däremot har ett missbruk tycker jag du ska ta den chans du får till hjälp.
Angående personalen, har en kollega till den som anmält berättar för dig utan att denne håller med (känner oro för dig/barnet)?
Väldigt oprofessionell Personal isåfall måste jag isåfall säga?