Socanmäld för nålstick i armar
Jag har blivit socanmäld för "misstänkta nålstick i armarna". Inte hört av soc än, men vad kan jag vänta mig? Det är ju en väldigt seriös anklagelse.
Jag har blivit socanmäld för "misstänkta nålstick i armarna". Inte hört av soc än, men vad kan jag vänta mig? Det är ju en väldigt seriös anklagelse.
Nu läste jag att det finns i journalen att ts tar prov ofta. Så inget att oroa sig för.
Varför skulle ett negativt prov betyda problem med vården i framtiden?
Jag har haft missbruk men varit ren i 20 år, aldrig haft problem med vården trots mängder med missbruksbevis i min journal tidigare. Det är få som jobbar inom vården som vill jävlas med folk som hamnat snett även om det förekommer men då syftar jag på aktiva missbrukare och ingen som lämnat ett enda rent drogtest.
Kommer drogtest synas i journalen? För det vill jag absolut inte att det ska finnas med där, oavsett vad det visar. Bara att bli anklagad för något sånt känns vidrigt.
Finns ingen som helst anledning att lämna något drogtest. Du behöver inte ens svara om soc hör av sig.
Ev kan du göra en motanmälan mot förskolan hos huvudmannen. Säg att utpekad personal luktar sprit och sluddrar på måndagmorgon.
Nu läste jag att det finns i journalen att ts tar prov ofta. Så inget att oroa sig för.
Varför skulle ett negativt prov betyda problem med vården i framtiden?
Jag har haft missbruk men varit ren i 20 år, aldrig haft problem med vården trots mängder med missbruksbevis i min journal tidigare. Det är få som jobbar inom vården som vill jävlas med folk som hamnat snett även om det förekommer men då syftar jag på aktiva missbrukare och ingen som lämnat ett enda rent drogtest.
Förstår att det känns obehagligt! Men det kommer inte leda till något, om socialen hör av sig kan du bara visa läkarintyg på när du blivit stucken i armarna. Tycker det är hemskt att folk anmäler utan att prata med personen först.
Förstår att det känns obehagligt! Men det kommer inte leda till något, om socialen hör av sig kan du bara visa läkarintyg på när du blivit stucken i armarna. Tycker det är hemskt att folk anmäler utan att prata med personen först.
Något drogtest kommer inte på fråga överhuvudtaget innan en utredning startats.
Som jag förstår det på TS har inget sådan beslut fattas.
Innan en utredning startas kommer TS att bli kontaktad för en första bedömning.
Därefter fattar man beslutar om en utredning skall startas eller inte.
Om man kommer fram till att ingen utredning ska startas, vilket verkar vara det enda rimliga i det här fallet, raderas all information och inga journaler sparas.
Något drogtest kommer inte på fråga överhuvudtaget innan en utredning startats.
Som jag förstår det på TS har inget sådan beslut fattas.
Innan en utredning startas kommer TS att bli kontaktad för en första bedömning.
Därefter fattar man beslutar om en utredning skall startas eller inte.
Om man kommer fram till att ingen utredning ska startas, vilket verkar vara det enda rimliga i det här fallet, raderas all information och inga journaler sparas.
Det är nålstick, men inte på grund av droger, utan från läkarbesök. Det har jag sagt till förskolan flera gånger, pratat om de jobbiga läkarbesöken... känns så sjukt...
Ja det är i mina armar och nej jag är inte missbrukare. Jag fick veta för att en i personalen berättade det. Inte samma som anmält.