• Anonym (Sänyrb (man) 50)

Att hitta någon.

När jag skillde mig så trodde jag att hitta någon borde vara enkelt. Då jag är skötsam , dricker inga mängder. Har en ordnad ekonomi, Är helt klart en familjefar. Tycker om att primera kvinnan jag är med. Så hon får känna sig lite speciell.  Men så var inte fallet. Att hitta någon att dela sitt liv verkar vara omöjligt. Antingen är det gamla pensionärer som stöter på mig eller så är det trach kvinnor. Dom kvinnor som jag fastnar för, faller inte för mig. Eller lägger tid på annat, eller har gett upp att hitta någon. 
    Nu ligger jag i sängen och är jävligt ledsen och känner att är det sådant här liv det blir eller kommer att vara. Att känna sig oälskad. 
    Vad ska man göra? 

• Svar på tråden Att hitta någon.
  • Anonym (Pass)
    Anonym (Leffe) skrev 2025-03-02 22:34:34 följande:

Jag kände på exakt samma sätt som TS! Ingen kvinna på "öppna marknaden" som jag träffade eller dejtade triggade några som helst känslor. Många hade tungt "bagage" med sig, missbruksproblem eller psykiska dito. Jag gav i princip upp ända tills jag på en tjänsteresa träffade en 20 år yngre tjej från Nigeria. Välutbildad, verbal, både resonabel och självständig. Hon drack inte alkohol alls, hade kristen uppfostran och var helt fascinerad av att jag, en man kunde laga mat, tvätta och städa utan att gnälla. Vi har nu bott ihop i över 10 år, jag flyttade till Nigeria eftersom det skulle ta åratal att få henne till Sverige med tanke på hur det ser ut på Migrationsverket. Sålde huset och fritidshuset, slutade jobba och flyttade. Min fru jobbar inom vården med forskning numera och jag lever ett liv jag bara kunde drömma om! Det finns utan tvekan en kvinna för TS, kanske inte i Sverige men det finns!

Bo i Nigeria för att få en kvinna. Pass på den.
  • Anonym (Kvinna)

Hur länge har du varit singel och letat? Det är svårare för alla när man kommer upp i åldern just pga allas bagage.

Det du kan göra är att förbättra dig själv för att göra dig mer attraktiv och fortsätta försöka. Vi råka alla ut för nitlotter på vägen, men att vara bitter hjälper ingen. Var tacksam för att du åtminstone attraherar vissa kvinnor, det är inte alla män som gör det.

• Anonym (Leffe)
    Anonym (Pass) skrev 2025-03-02 22:41:35 följande:
    Bo i Nigeria för att få en kvinna. Pass på den.
    Flyttade för kärlekens skull, inte för att "få" en kvinna. Vårt boende är helt fantastiskt, men inskränkta människor har ju sällan en aning, bara gissar och har fördomar.
  • Anonym (Yepp)

Kastade ut mitt ex våren 2014. Hade planerat detta i flera år, tyvärr tog det till augusti innan flytten gick.
    Skrev med en kvinna på HP i flera månader, var väl onödigt försiktig med tanke på mina två barn.
    Till slut fick jag mer eller mindre ett ultimatum - träffas eller gå vidare, hahaha
    Var väl sparken i arslet jag behövde - dejt på fredagen, träffades igen på måndagen och hade sex. Hon fick vänta ett halvår innan hon fick träffa min son men - kunde inte blivit bättre.
    Han fyller snart 20 så min särbo har funnits i mer än halva hans liv.
    Båda mina barn älskar henne och jag kunde inte ha träffat bättre.

• Anonym (Sänyrb (man) 50)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-03-02 22:44:11 följande:

Hur länge har du varit singel och letat? Det är svårare för alla när man kommer upp i åldern just pga allas bagage.

Det du kan göra är att förbättra dig själv för att göra dig mer attraktiv och fortsätta försöka. Vi råka alla ut för nitlotter på vägen, men att vara bitter hjälper ingen. Var tacksam för att du åtminstone attraherar vissa kvinnor, det är inte alla män som gör det.

Nu är jag inte bitter utan mer ledsen. Var i går i allafall. Jag kan inte förbättra mig mer. Jag blir bjuden på representation fester. Men känner mig ledsen när jag får gå själv. För jag har ingen käresta. 
  • Anonym (Man53)
    Anonym (Sänyrb (man) 50) skrev 2025-03-02 23:21:36 följande:
    Nu är jag inte bitter utan mer ledsen. Var i går i allafall. Jag kan inte förbättra mig mer. Jag blir bjuden på representation fester. Men känner mig ledsen när jag får gå själv. För jag har ingen käresta. 

Klart du ska gå , det är där det händer eller kan hända.
    Se det positiva i livet , du är frisk , har jobb , pengar , börja aktivera dig (gå på fest) och gör andra roliga saker. 
    sluta ligga i sängen tyck synd om dig själv , ryck upp dig så löser det sig 

• Anonym (Yepp)
    Anonym (Man53) skrev 2025-03-02 23:41:44 följande:

Klart du ska gå , det är där det händer eller kan hända.
    Se det positiva i livet , du är frisk , har jobb , pengar , börja aktivera dig (gå på fest) och gör andra roliga saker. 
    sluta ligga i sängen tyck synd om dig själv , ryck upp dig så löser det sig 

Att säga till någon att "rycka upp sig" i detta läget är väl som att ge någon som hänger på utsidan av en balkong på 65:e våningen det goda rådet att hålla i sig.
  • Anonym (Jäkligt)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-03-03 00:00:36 följande:
    Att säga till någon att "rycka upp sig" i detta läget är väl som att ge någon som hänger på utsidan av en balkong på 65:e våningen det goda rådet att hålla i sig.
    Lägg av. Ts får ragg. Han lyckas inte få exakt de kvinnorna han vill ha. Han kallar de kvinnor som är intresserade för trash. 

Vad är det för fel på människor? Det är verkligen inte synd om ts. Skärpning. Det här toxiskt sympatiserade går för långt. Fan, varenda jävla man ska framstå som ett offer nuförtiden.
  • Anonym (Tala inte för alla, tack)
    Anonym (50?) skrev 2025-03-02 12:15:59 följande:
    Det var lite oklart i starten, jag misstolkade "Är helt klart en familjefar"    

Nackdelen att leta bland 40+ är att många vettig har ett sunt förhållande, en del är brända efter ett dåligt förhållande och några bara konstiga. Många är också på ett positivt sätt noga med att det ska bli rätt om det ska bli seriöst. Dvs de har insett att inget förhållande är bättre än ett dåligt eller halvbra förhållande.

En fördel är att en del varit med ett tag, spelar mindre spel, är tydliga med vad de vill och tar för sig.
    Du måste vara en man, bara ni som resonerar så. Att en kvinna absolut inte kan leva frivilligt som singel och inte vill ha en relation. Då finns det bara dom 3 alternativen, självklart lol. Antingen är dom konstiga, brända etc. Ni måste verkligen intala er det för att klara av sanningen verkar det som.

För övrigt blir jag helt förfärad när jag läser här. Vilken syn på kvinnor. Känner mig lyckligt lottad som är klar med dejting och inte vill ha en man. Läser man här, så blir man knappast mer sugen.

Det är alltid en röd flagga för mig, när TS pratar om att dom kvinnorna han vill ha. Inte vill ha honom. Och dom som vill ha honom, vill han inte ha. I klarspråk, du siktar för högt.  Du kommer fortsätta vara singel on du fortsätter så.

För övrigt, nej jag hade inte övervägt att dejta dig. Din syn på kvinnor är ganska alarmerande. Speciellt biten om kvinnor som råkar ut för våld. Snälla, håll dig borta från dessa. Dom behöver inte en man som du.
  • Anonym (Thaistyle 4 u?)

Då far man till östra Asien och träffar härlig kvinna!

Svar på tråden Att hitta någon.