• Anonym (Sänyrb (man) 50)

Att hitta någon.

När jag skillde mig så trodde jag att hitta någon borde vara enkelt. Då jag är skötsam , dricker inga mängder. Har en ordnad ekonomi, Är helt klart en familjefar. Tycker om att primera kvinnan jag är med. Så hon får känna sig lite speciell.  Men så var inte fallet. Att hitta någon att dela sitt liv verkar vara omöjligt. Antingen är det gamla pensionärer som stöter på mig eller så är det trach kvinnor. Dom kvinnor som jag fastnar för, faller inte för mig. Eller lägger tid på annat, eller har gett upp att hitta någon. 
    Nu ligger jag i sängen och är jävligt ledsen och känner att är det sådant här liv det blir eller kommer att vara. Att känna sig oälskad. 
    Vad ska man göra? 

• Svar på tråden Att hitta någon.
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (Jäkligt) skrev 2025-03-03 00:14:08 följande:
    Lägg av. Ts får ragg. Han lyckas inte få exakt de kvinnorna han vill ha. Han kallar de kvinnor som är intresserade för trash. 

Vad är det för fel på människor? Det är verkligen inte synd om ts. Skärpning. Det här toxiskt sympatiserade går för långt. Fan, varenda jävla man ska framstå som ett offer nuförtiden.
    Får ragg- kanske men det funkar ju tydligen så pass illa att man vänder sig till ett "sanningsforum" på nätet.
    Som du skriver själv - söker man sopor så hittar man sopor.
    Många kvinnor kommer hit på felaktiga grunder men det finns så många som också blivit lurade hit, utnyttjade av män som borde se ett nackskott som en belöning. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Thaistyle 4 u?) skrev 2025-03-03 00:29:14 följande:

Då far man till östra Asien och träffar härlig kvinna!

Ja, det passar nog TS bra. Han verkar vara den sorten. Som har hemsk kvinnosyn och sunkig. Just den typen av män som  väljer thai brudar och asiatiskor. Förmodligen är han inte speciellt attraktiv heller.

Då får det bli detta för dessa män. Eftersom svenska kvinnor inte vill ha med dom göra. Vad konstigt. Verkligen.
  • Kirenaj68
    Anonym (Sänyrb (man) 50) skrev 2025-03-02 23:21:36 följande:
    Nu är jag inte bitter utan mer ledsen. Var i går i allafall. Jag kan inte förbättra mig mer. Jag blir bjuden på representation fester. Men känner mig ledsen när jag får gå själv. För jag har ingen käresta. 
    Om du beter dig lika märkligt som du skriver är det kanske inte så konstigt att du inte hittar någon. Men fortsätt att gå och se på Brynäs. Kanske hittar du någon i arenan.
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (Ja) skrev 2025-03-03 00:40:09 följande:
    Ja, det passar nog TS bra. Han verkar vara den sorten. Som har hemsk kvinnosyn och sunkig. Just den typen av män som  väljer thai brudar och asiatiskor. Förmodligen är han inte speciellt attraktiv heller.

Då får det bli detta för dessa män. Eftersom svenska kvinnor inte vill ha med dom göra. Vad konstigt. Verkligen.
    På ett tidigare jobb hade vi en anställd i Haparanda som visade sig ha en historik av att "importera" damer från Thailand , använda dem något år eller två dumpa henne och åka och hämta en ny - år efter år, Allt rullades upp när han åkte dit på en rattfylla och han blev synad i sömmarna.
    Svårt att ducka den pucken i Haparanda. Snacka om att hamna i frysboxen. Som man bäddar får man ligga.
    Vi hade även en man 60+ som knullade en underårig på tåget från Solvalla till Sundsvall. Naturligtvis avskedad. Hans tjänstebil togs över av en kollega från Gävle, när han hämtade den stod folk och kastade sten på "pedobilen"
    Inte hans fel men ....
  • Anonym (Sänyrb (man) 50)

Att jag siktar högt. Ska en man inte har krav vi också? Är det bara kvinnor som ska ha krav? Jag tänker ett längre perspektiv. 

• Anonym (Man kan alltid bli bättre)
    Anonym (Sänyrb (man) 50) skrev 2025-03-02 23:21:36 följande:
    Nu är jag inte bitter utan mer ledsen. Var i går i allafall. Jag kan inte förbättra mig mer. Jag blir bjuden på representation fester. Men känner mig ledsen när jag får gå själv. För jag har ingen käresta. 
    Singelkvinnor i din ålder har oftast ett par förhållanden bakom sig  eller iaf ett långvarigt och många av dem är fullständigt lyckliga och tillfreds med sitt singelliv. 

De kan möjligen tänka sig ett förhållande igen -om den rätta dyker upp. 

Du verkar sikta för högt och ha för höga tankar om dig själv så backa ett steg, gå på det du blir inbjuden till, skaffa dig ett liv istället för att fastna i att du vill hitta den perfekta kvinnan.
  • Anonym (J)

Sluta leta. Börja umgås med folk som vän och sen kanske det står en där till slut.

• Anonym (J)
    Anonym (Sänyrb (man) 50) skrev 2025-03-03 04:44:00 följande:

Att jag siktar högt. Ska en man inte har krav vi också? Är det bara kvinnor som ska ha krav? Jag tänker ett längre perspektiv. 

Varför skulle det vara så. Klart att du med kan ha det
  • Anonym (50?)

Klart du kan ha krav.  Du ska ha krav.  Men höga krav minskar utbudet
  • Anonym (Kvinna)

Klart man ska ha krav. Men från vad du skriver så verkar du ha en sne syn på kvinnor och vad du förväntar dig. Man kan alltid förbättra sig på flertalet sätt och du kanske behöver börja förbättra dig mentalt för att attrahera rätt typ av kvinnor. Läs mer böcker, lyssna på relationspoddar, fundera på hur du uppvaktar och visar intresse osv.

jag har dejtat en del och träffat många män som tycker dom är klara i sin utveckling för de har jobb, hus, pengar, vältränad kropp osv. Men mentalt och emotionellt har de dålig koll. De säger att deras kärleksspråk är närhet, men med de menar dom sex. Det kan inte vara intima och sårbara och allt är bara en grund yta. De uppvaktar inte och visar inget djupare intresse. De söker helt enkelt en trofe, någon att visa upp och att ha sex med, men ingen djupare vänskap. Nej tack till sådan dejting, det leder aldrig till något värt mödan.
Svar på tråden Att hitta någon.