• Anonym (Sänyrb (man) 50)

Att hitta någon.

När jag skillde mig så trodde jag att hitta någon borde vara enkelt. Då jag är skötsam , dricker inga mängder. Har en ordnad ekonomi, Är helt klart en familjefar. Tycker om att primera kvinnan jag är med. Så hon får känna sig lite speciell.  Men så var inte fallet. Att hitta någon att dela sitt liv verkar vara omöjligt. Antingen är det gamla pensionärer som stöter på mig eller så är det trach kvinnor. Dom kvinnor som jag fastnar för, faller inte för mig. Eller lägger tid på annat, eller har gett upp att hitta någon. 
    Nu ligger jag i sängen och är jävligt ledsen och känner att är det sådant här liv det blir eller kommer att vara. Att känna sig oälskad. 
    Vad ska man göra? 

• Svar på tråden Att hitta någon.
  • burleskburkläsk

Du får väl fortsätta och inte ge upp.

Om de där pinglorna inte vill ha ett kap som dig så är det väl personligheten eller så är du tråkig kanske.
    Du kanske jara pratar om hur bra du är hela tiden...nu är jag kille men det där är ju fett irriterande.

Om de nu lägger tid på annat så var du väl inget att ha...de ser dig kanske som du ser pensionärer och trash kvinnor...

Jag är nyfiken, kan du beskriva mer vad en trash kvinna är?

Hur gammal är du själv och ungefärligt åldersspann du söker kvinna i?

• Anonym (naeaäe)

Vad ska "man" göra? Fundera på den gemensamma nämnaren.

Vad ska "du" göra? Fundera på den gemensamma nämnaren + sluta se kvinnor som trash. Och lära dig stava.

Vad gjorde jag? Fann mig tillrätta i den nya tillvaron, fyllde den med andra saker än misslyckade kärleks/kåthetsfiskanden och började njuta av ensamheten.

Men du är ju man och jag är ju kvinna, så det är lättare för mig.

• Lynx123

Tycker att det är lite problematiskt hur du verkar se på kvinnor. Kanske är det där som skon klämmer? Hur gammal är du?

Primera är ett kortspel så om du säger/skriver så till kvinnor blir de nog lite fundersamma. Svenska verkar inte vara ditt första språk, och det är inget problem i sig, men det kan vara bra att jobba lite på hur du uttrycker dig.

• Mkay

Du kanske ska börja med att jobba på dig själv först? Skapa dig ett intressant liv och må bra i att vara själv? Följa dina drömmar och göra grejer som gör dig glad, ta risker och testa nya saker, utvecklas som person? Arbeta på hur du är som person? Så kommer kvinnor med tiden börja tycka att du verkar intressant och som någon de vill lära känna. Det är allt för många män som klagar på att de inte kan hitta någon utan att blicka inåt, arbeta på sig själva och rent utav vara extremt tråkiga själva. 

• Anonym (50?)

Du är 50 och vill skaffa barn och familj med någon?

Inse, kvinnor i ditt ålderspann har barn eller är för gamla för barn. Går du till de utan barn blir ålderskillnaden stor vilket en del kvinnor som vill ha barn inte är intresserad av

I den jämnåriga kategorin är många upptagna. De lediga kan vara brända av dåliga relationer.

Med lite tur och brett jaktområde kan du säkert hitta någon.  

• Anonym (G)

Vet du, jag var singel i nästan 5 år innan jag träffade min särbo. Tänkte som dig, att det borde vara lätt o hitta någon då jag haft många intresserade men det är inte lätt att klicka med alla, eller känna något djupare. Han är ett riktigt kap och jag ville inte nöja mig med mindre. Bättre att va singel länge och invänta rätt än att bara ta en tycker jag. 

Jag kommer ifrån ett 21 årigt förhållande. Där alkoholen var viktigaste att få i sig. När jag har hittat någon som jag fastnat för så har hon varit med i våld. Det gör inget om det finns potential. Men det blir inget lyckligt slut. Så jag börjar ge upp att hitta kärleken.  

• Mkay
    Anonym (Sänyrb (man) 50) skrev 2025-03-02 10:47:04 följande:

Jag kommer ifrån ett 21 årigt förhållande. Där alkoholen var viktigaste att få i sig. När jag har hittat någon som jag fastnat för så har hon varit med i våld. Det gör inget om det finns potential. Men det blir inget lyckligt slut. Så jag börjar ge upp att hitta kärleken.  

Du kan inte grunda din lycka på om du har en partner eller inte. Det är dessutom inte attraktivt om du inte är glad i ditt liv och inte faktiskt lever ditt liv som du vill, har intressen osv. Det låter som sagt som att du måste fokusera på att hitta dig själv först, egna intressen och kunna vara glad även om du är själv. Annars blir det svårt att få någon annan intresserad av dig. 
  • Lynx123
    Anonym (Sänyrb (man) 50) skrev 2025-03-02 10:47:04 följande:

Du behöver nog hitta tillbaka till dig själv först innan du börjar fokusera på förhållanden. Efter ett långt, svårt förhållande är du kanske lite trasig? Kanske lite bitter också med tanke på att du avfärdar kvinnor som trash?

För att attrahera rätt person gäller det att jobba på din självkänsla och allmänna livsinställning. När du träffar kvinnor - är du genuint intresserad av dem eller sitter du mest och pratar om dig själv och hur dåligt ditt förra förhållande var? Är du trygg och stabil nog i dig själv?

Jag har släppt allt det gamla. Det var inget bra. Jag jobbar och håller på med föreningsliv med. Håller på aktivt med mycket. Åker på ishockey elitserien. Har många vänner som vill umgås. Till och med personer som vill umgås med mig, som jag inte har tid till. Då jag har tagit åt mig för mycket. Men just partner talar vi killar inte om bland vänner. Dom kvinnor som jag har fastnat för. Har inte fastnat för mig. Dom kvinnor som har fastnat för mig. Ser jag inget långvarigt med. Jag vill inte leka med deras känslor heller. Bara för jag ska känna mig mindre oälskad. 
    Jag har träffat 2 kvinnor som jag har fastat för som jag har fått samtycke. Men dom kvinnorna har varit i en relation. Dom kommer inte att skilja sig. Det är olika tidsperiod med. 

Svar på tråden Att hitta någon.