• Anonym (Cerna)

Prostituerad hemma framför barnen

Är det brottsligt att "ha" en prostituerad hemma i sin säng så att barnen ser? De såg ingen aktivitet, men förstod att det inte handlade om att sova. 
    (Det gäller mina barns pappa.) 
    Han påstår att "man får ha kompisar ur alla yrkeskategorier vilket antagligen är vad som skulle försvara honom i ett eventuellt förhör. 

Men just att ha dessa "kompisar' i sängen när barnen är hemma...

Vad säger ni?

• Svar på tråden Prostituerad hemma framför barnen
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 12:49:43 följande:
    Nej men nu kommenterade jag frågan om hur TS visste att det var en prostituerad kvinna. Att han svarade som han gjorde tyder ju på att det var en prostituerad kvinna. Frågan jag kommenterade gällde inte huruvida han köpt sex eller inte utan hur TS kunde veta att han hade en prostituerad kvinna i sängen. 

Självklart har prostituerade rätt till ett privatliv som alla andra. 
    Ts trodde väldigt det av någon anledning. Något säger med att separationen inte gick så bra 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 12:56:49 följande:
    Jo, om det är i utbyte mot sex är det olagligt. Om man svarar på en annons och vill köpa sex men erbjuder smycken eller mediciner som betalning istället för rena pengar så är det ett brott.

Att annonsera om att man vill hyra ut ett rum till en kvinna i en viss ålder i tbyte mot sexuella tjänster är ett brott. 

Jag skrev klart och tydligt att det inte är ett brott att ha en sexuell relation med och ge presenter till en person som säljer sex till andra. Så varför påpekar du det? 

Om en anmälan skulle leda nån vart har jag inte sagt ett ord om? Du hittar ju på en massa som hag aldrig sagt? 

Det är inte förbjudet att swisha eller ta ut i bankomat, nej. Men du skrev att det inte går att bevisa sexköp och jag håller inte med. OM polisen skulle utreda ärendet så går det att få fram bevismaterial. Att en anmälan antagligen läggs ner är en annan sak.

Blir så jävla irriterad på folk som inte läser utan hittar på saker man aldrig sagt och kommer med irrelevant strunt och självklarheter. Ni stjäl energi från andra. Hoppas att ni själva mår bra av det.
    Påstod jag att du sa det? 

Och hur ska de kunna bevisa att han ex swishade för sexuella tjänster? Eller tog ut pengar för att betala för sexuella tjänster? Det är väldigt svårt att bevisa. 

Nu har jag påstått att du sagt saker jag tog upp. 

Bevisning för brottet måste finnas. Att ha sex med sin hyresvärd är inget brott i sig, inte ens man får reducerad hyra. Man måste kunna bevisa att det handlar om sexköp. Och det är en svår bevisning. 

Det är olagligt att sälja sex, och således inte olagligt att ge sex i utbyte smycken, kläder, reducerad hyra. Dessutom är det som sagt svårt att bevisa att det handlar om just sexköp. 
  • Postman
    Tukt skrev 2025-03-09 13:00:23 följande:

I brist på information börjar man lätt tolka saker ur sitt egna perspektiv.
    Det är det som ts kan ha gjort. Men det är också rätt symptomatiskt för den här tråden. 
    En person vill att folk ska tycka något, kanske ge råd. Men lämnar i sin trådstart massor frågor hängande. 
    Sedan försvinner TS ur tråden och kvar blir bara antaganden. I slutänden börjar man anta att det snarast är TS själv som är problemet den beter sig på samma sätt i verkliga livet.

Upplever att det cirkulerar en eller flera som försöker skapa olika uppseendeväckande scenarier i hopp om att väcka debatt. 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 13:12:14 följande:
    TS vill ju veta om.det är brottsligt att ha en prostituerad i sängen när barnen är hemma och svaret är givetvis nej. 

Om jag har en kompis som säljer sex och jag låter henne eller honom sova över när mina barn är hemma så är det inget brott. 
    Och det är inget brott för henne att sälja sex heller.... 
  • Tom Araya

Vet barnen att det var en prostituerad kvinna och vet de vad det innebär?
    Om svaret är nej, så har den detaljen ingen som helst betydelse.

Då handlar det om att han haft en kvinna hemma och de har delat säng.
    Med detta undrar jag hur barnen kunde se detta. Vad gjorde de i sovrummet?

De har inte sett dem ha sex enligt TS, men förstod att hon var där för något annat än att sova.

Jag har svårt att se något direkt skadligt för barnen med detta, även om man nu skulle föredra att barnen slipper träffa föräldrarnas partners om det inte är ett seriöst, stadigt och långvarit förhållande.
    Onödigt klumpigt av pappan!

• EpicF

Har det inte varit en exakt samma tråd för några år sedan? Men samma innehåll?

• Tukt
    Postman skrev 2025-03-09 16:52:52 följande:
    Upplever att det cirkulerar en eller flera som försöker skapa olika uppseendeväckande scenarier i hopp om att väcka debatt. 
    Kasta in en pinne, liksom, och hoppas det tar fyr.
  • Dr Nail

Ni fattar väl att inget av det här hände på riktigt va.

Bara sejfar så att jag inte är den enda som är normal här på hela sajten.

• Postman
    Tukt skrev 2025-03-09 17:15:33 följande:
    Kasta in en pinne, liksom, och hoppas det tar fyr.
    Exakt så. 
  • Postman
    Dr Nail skrev 2025-03-09 17:15:41 följande:

Ni fattar väl att inget av det här hände på riktigt va.

Bara sejfar så att jag inte är den enda som är normal här på hela sajten.

Inbillar mig att de flesta förstår det. 🤔
Svar på tråden Prostituerad hemma framför barnen