Ezmeraldah skrev 2025-03-09 12:56:49 följande:
Jo, om det är i utbyte mot sex är det olagligt. Om man svarar på en annons och vill köpa sex men erbjuder smycken eller mediciner som betalning istället för rena pengar så är det ett brott.
Att annonsera om att man vill hyra ut ett rum till en kvinna i en viss ålder i tbyte mot sexuella tjänster är ett brott.
Jag skrev klart och tydligt att det inte är ett brott att ha en sexuell relation med och ge presenter till en person som säljer sex till andra. Så varför påpekar du det?
Om en anmälan skulle leda nån vart har jag inte sagt ett ord om? Du hittar ju på en massa som hag aldrig sagt?
Det är inte förbjudet att swisha eller ta ut i bankomat, nej. Men du skrev att det inte går att bevisa sexköp och jag håller inte med. OM polisen skulle utreda ärendet så går det att få fram bevismaterial. Att en anmälan antagligen läggs ner är en annan sak.
Blir så jävla irriterad på folk som inte läser utan hittar på saker man aldrig sagt och kommer med irrelevant strunt och självklarheter. Ni stjäl energi från andra. Hoppas att ni själva mår bra av det.
Påstod jag att du sa det?
Och hur ska de kunna bevisa att han ex swishade för sexuella tjänster? Eller tog ut pengar för att betala för sexuella tjänster? Det är väldigt svårt att bevisa.
Nu har jag påstått att du sagt saker jag tog upp.
Bevisning för brottet måste finnas. Att ha sex med sin hyresvärd är inget brott i sig, inte ens man får reducerad hyra. Man måste kunna bevisa att det handlar om sexköp. Och det är en svår bevisning.
Det är olagligt att sälja sex, och således inte olagligt att ge sex i utbyte smycken, kläder, reducerad hyra. Dessutom är det som sagt svårt att bevisa att det handlar om just sexköp.