• Anonym (Cerna)

Prostituerad hemma framför barnen

Är det brottsligt att "ha" en prostituerad hemma i sin säng så att barnen ser? De såg ingen aktivitet, men förstod att det inte handlade om att sova. 
    (Det gäller mina barns pappa.) 
    Han påstår att "man får ha kompisar ur alla yrkeskategorier vilket antagligen är vad som skulle försvara honom i ett eventuellt förhör. 

Men just att ha dessa "kompisar' i sängen när barnen är hemma...

Vad säger ni?

• Svar på tråden Prostituerad hemma framför barnen
  • Ezmeraldah
    Anonym (Toker) skrev 2025-03-09 12:11:59 följande:
    En detalj som jag också undrar över.... Hur vet ts att det är en hora han har i sängen?

Om det är ts som frågat om saken så kan jag tänka mig att han bara svarade spydigt.
    Hon kanske kom dit av nån anledning och upptäckte det själv. Eller så vet hon att han brukar köpa sex. Eller misstänker det. Kanske en liten ort där alla vet "allt" om alla. Hon kanske vet vem kvinnan är. Det kanske var en väldigt ung tjej eller så var det nåt annat som gjorde att hon förstod vad det handlade om. Han verkar ju inte direkt förneka att han köpte sex (eller hade en prostituerad kvinna i sängen) med tanke på vad han svarade TS...? 
  • Tukt
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 12:23:34 följande:
    Hon kanske kom dit av nån anledning och upptäckte det själv. Eller så vet hon att han brukar köpa sex. Eller misstänker det. Kanske en liten ort där alla vet "allt" om alla. Hon kanske vet vem kvinnan är. Det kanske var en väldigt ung tjej eller så var det nåt annat som gjorde att hon förstod vad det handlade om. Han verkar ju inte direkt förneka att han köpte sex (eller hade en prostituerad kvinna i sängen) med tanke på vad han svarade TS...? 
    Ganska många "kanske"...
  • Anonym (Toker)
    Om han verligen köpt sex av tjejen så hade han nog förnekat det med tanke på straffet.

Jag har haft ex som kallat mina nya tjejer både det ena och det andra.
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 11:36:45 följande:
    Det behöver inte vara just pengar som byter ägare. Om han t ex erbjudit henne sovplats och mat i utbyte mot sex eller gett henne "gåvor" (märkeskläder, smycken, parfym, gymkort, bil, betald resa eller liknande) som betalning för sex så är det också brottsligt. (Nej, jag syftar inte på att låta den man har sex med sova över eller ge bort en present utan att det är uppgjort att de byter tjänster och att han betalar för sex och att hon säljer sex och inte skulle ha det gratis med honom.)

Polisen kan kolla mannens telefon och återskapa meddelandehistorik. Då framkommer nog om det är hans vän/älskarinna/partner som sovit över eller om han svarat på en annons och frågat om priser och tjänster. Polisen kan också kolla kontoutdrag och se om han swishat henne eller tagit ut några tusen ur en bankomat tidigare på dagen då han stämt träff med henne.
    Det räknas dock inte som att köpa sex. Det inte olagligt att ge presenter, erbjuda sovplatser etc och sedan ha sex med kvinnan i fråga eller mannen. 

För att polisen ska kolla mannens telefon ska det finnas misstanke om att mannen i fråga har gjort något brottsligt. 

Att anmäla sitt ex för att denne har en kvinna, som man själv tror är prostituerad, är inte nog för att kolla någons telefon eller kontoutdrag. Det ska mer därtill. 

Det är heller inte förbjudet att swisha pengar till en annan kvinna eller ta ut flera tusen från en bankomat innan man ska träffa en annan kvinna. 

Om ts vill anmäla så gör hon det. Anmälan kommer med stor sannolikhet läggas ner i brist på bevis. 
  • EpicF
    Han erkände inte heller att han skulle jag köpt sex. 

Enda ha svarade var att man får ha kompisar från alla yrkeskategorier", vilket man får. Det är inte heller ert brott att ha sex med kompisar oavsett vad de nu skulle jobba med. 
  • Ezmeraldah
    EpicF skrev 2025-03-09 12:41:07 följande:
    Han erkände inte heller att han skulle jag köpt sex. 

Enda ha svarade var att man får ha kompisar från alla yrkeskategorier", vilket man får. Det är inte heller ert brott att ha sex med kompisar oavsett vad de nu skulle jobba med. 
    Nej men nu kommenterade jag frågan om hur TS visste att det var en prostituerad kvinna. Att han svarade som han gjorde tyder ju på att det var en prostituerad kvinna. Frågan jag kommenterade gällde inte huruvida han köpt sex eller inte utan hur TS kunde veta att han hade en prostituerad kvinna i sängen. 

Självklart har prostituerade rätt till ett privatliv som alla andra. 
  • Ezmeraldah
    EpicF skrev 2025-03-09 12:36:58 följande:
    Det räknas dock inte som att köpa sex. Det inte olagligt att ge presenter, erbjuda sovplatser etc och sedan ha sex med kvinnan i fråga eller mannen. 

För att polisen ska kolla mannens telefon ska det finnas misstanke om att mannen i fråga har gjort något brottsligt. 

Att anmäla sitt ex för att denne har en kvinna, som man själv tror är prostituerad, är inte nog för att kolla någons telefon eller kontoutdrag. Det ska mer därtill. 

Det är heller inte förbjudet att swisha pengar till en annan kvinna eller ta ut flera tusen från en bankomat innan man ska träffa en annan kvinna. 

Om ts vill anmäla så gör hon det. Anmälan kommer med stor sannolikhet läggas ner i brist på bevis. 
    Jo, om det är i utbyte mot sex är det olagligt. Om man svarar på en annons och vill köpa sex men erbjuder smycken eller mediciner som betalning istället för rena pengar så är det ett brott.

Att annonsera om att man vill hyra ut ett rum till en kvinna i en viss ålder i tbyte mot sexuella tjänster är ett brott. 

Jag skrev klart och tydligt att det inte är ett brott att ha en sexuell relation med och ge presenter till en person som säljer sex till andra. Så varför påpekar du det? 

Om en anmälan skulle leda nån vart har jag inte sagt ett ord om? Du hittar ju på en massa som hag aldrig sagt? 

Det är inte förbjudet att swisha eller ta ut i bankomat, nej. Men du skrev att det inte går att bevisa sexköp och jag håller inte med. OM polisen skulle utreda ärendet så går det att få fram bevismaterial. Att en anmälan antagligen läggs ner är en annan sak.

Blir så jävla irriterad på folk som inte läser utan hittar på saker man aldrig sagt och kommer med irrelevant strunt och självklarheter. Ni stjäl energi från andra. Hoppas att ni själva mår bra av det.
  • Tukt

I brist på information börjar man lätt tolka saker ur sitt egna perspektiv.
    Det är det som ts kan ha gjort. Men det är också rätt symptomatiskt för den här tråden. 
    En person vill att folk ska tycka något, kanske ge råd. Men lämnar i sin trådstart massor frågor hängande. 
    Sedan försvinner TS ur tråden och kvar blir bara antaganden. I slutänden börjar man anta att det snarast är TS själv som är problemet den beter sig på samma sätt i verkliga livet.

• Ezmeraldah
    Tukt skrev 2025-03-09 13:00:23 följande:

I brist på information börjar man lätt tolka saker ur sitt egna perspektiv.
    Det är det som ts kan ha gjort. Men det är också rätt symptomatiskt för den här tråden. 
    En person vill att folk ska tycka något, kanske ge råd. Men lämnar i sin trådstart massor frågor hängande. 
    Sedan försvinner TS ur tråden och kvar blir bara antaganden. I slutänden börjar man anta att det snarast är TS själv som är problemet den beter sig på samma sätt i verkliga livet.

TS vill ju veta om.det är brottsligt att ha en prostituerad i sängen när barnen är hemma och svaret är givetvis nej. 

Om jag har en kompis som säljer sex och jag låter henne eller honom sova över när mina barn är hemma så är det inget brott. 
Svar på tråden Prostituerad hemma framför barnen