EpicF skrev 2025-03-09 12:36:58 följande:
Det räknas dock inte som att köpa sex. Det inte olagligt att ge presenter, erbjuda sovplatser etc och sedan ha sex med kvinnan i fråga eller mannen.
För att polisen ska kolla mannens telefon ska det finnas misstanke om att mannen i fråga har gjort något brottsligt.
Att anmäla sitt ex för att denne har en kvinna, som man själv tror är prostituerad, är inte nog för att kolla någons telefon eller kontoutdrag. Det ska mer därtill.
Det är heller inte förbjudet att swisha pengar till en annan kvinna eller ta ut flera tusen från en bankomat innan man ska träffa en annan kvinna.
Om ts vill anmäla så gör hon det. Anmälan kommer med stor sannolikhet läggas ner i brist på bevis.
Jo, om det är i utbyte mot sex är det olagligt. Om man svarar på en annons och vill köpa sex men erbjuder smycken eller mediciner som betalning istället för rena pengar så är det ett brott.
Att annonsera om att man vill hyra ut ett rum till en kvinna i en viss ålder i tbyte mot sexuella tjänster är ett brott.
Jag skrev klart och tydligt att det inte är ett brott att ha en sexuell relation med och ge presenter till en person som säljer sex till andra. Så varför påpekar du det?
Om en anmälan skulle leda nån vart har jag inte sagt ett ord om? Du hittar ju på en massa som hag aldrig sagt?
Det är inte förbjudet att swisha eller ta ut i bankomat, nej. Men du skrev att det inte går att bevisa sexköp och jag håller inte med. OM polisen skulle utreda ärendet så går det att få fram bevismaterial. Att en anmälan antagligen läggs ner är en annan sak.
Blir så jävla irriterad på folk som inte läser utan hittar på saker man aldrig sagt och kommer med irrelevant strunt och självklarheter. Ni stjäl energi från andra. Hoppas att ni själva mår bra av det.