Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Psykopat

• Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2025-04-10 23:29:34 följande:
    Kina är en stenhård diktatur som förföljer olika folkgrupper och borde bojkottas likt Sydafrika under apartheids sista år. Fast det är inte hända eftersom det går tjäna mer pengar på handel med Kina.
    Vad märkligt att just du säger det. Israel förföljer, mördar, fördriver palestinier och tar deras områden och får miljarder dollar varje år från USA som stöd, men du försvarar både Israel och USA. Israel är även en apartheidstat men du brukar stödja Israel i alla fall. Trumps planer på att fördriva alla palestinier från Gaza är avskyvärt.
  • Anonym (Antiextremist)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-04-09 13:34:16 följande:
    Jag trodde aldrig att jag skulle applådera Kina! Men det är tur att någon vågar stå upp mot Trump. 
    I jämförelse med USA idag framstår Kina som en mer seriös och pålitlig partner.
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2025-04-11 15:23:36 följande:
    Nix jag står på demokratins sida vilket gör att jag stödjer länder där de har fria val som till exempel Israel och USA. Så det är helt i linje med min linje att vara kritisk mot Kina.
    Det stämmer inte alls. Du klagar på att Kina inte respekterar mänskliga rättigheter men när Israel gör samma eller mycket värre saker då kritiserar du inte utan stödjer Israel. Israel förföljer, mördar, fördriver palestinier och tar deras områden och får miljarder dollar varje år från USA som stöd, men du försvarar både Israel och USA. Israel är även en apartheidstat där palestinier inte har samma rättigheter som judar men du brukar stödja Israel i alla fall. Även Trumps planer på att fördriva alla palestinier från Gaza är avskyvärt men du verkar inte tycka att det är fel.
  • Anonym (Antiextremist)
    nihka skrev 2025-04-11 16:18:16 följande:
    Jag såg intervjun och tänkte precis som det är nån som har ringt honom och med putande läppar och babyröst vädjat "Please Sir". 

Han lever i sin egen drömvärld.
    Ja, det är skrämmande att en sådan psykopat har så mycket makt.
  • Anonym (Antiextremist)

Fascism får fäste i USA. Ingen får kritisera kristendomen.

"Anställda på det amerikanska utrikesministeriet uppmanas att under varje omständighet rapportera kollegor som är okristliga.

Uppmaningen har gått ut till anställda i USA och på amerikanska beskickningar utomlands och har skrivits under av utrikesminister Marco Rubio, skriver Politico.

En särskild "task force" har inrättats för att samla in anonyma rapporter.

"Det är väldigt mycket Handmaid's Tales över det", säger en myndighetsanställd som vill vara anonym.

Uppmaningen är en del av en presidentorder från Donald Trump som ska uppmuntra kristna regeringsmedarbetare."

• Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-04-12 23:18:25 följande:
    Vilka var dina exempel på hur mina åsikter medför att jag är en hycklare? Jag ser faktist inte sambandet till det i vad du skrev. Har läst igen.

Du väljer att fortsätta personliga attacker utan att svara på min fråga.

Jag motsa ditt 'det sätter en felaktig föreställning  anti-kristen sedvänja förekommer i det amerikanska offentliga samhället' -  Läs ordern.

Du sa 'Självklart är det en politisering av kristendomen och en attack mot det sekulära samhället. En religion jag tillhör ska användas för att driva en inhuman politik jag vänder mig emot. En politik som politiserar religion på det här sättet kommer användas för att tysta meningsmotståndare med att ex förbjuda böcker sparka lärare som uttrycker fel åsikter utanför arbetet etc'.  - Jag ser inte hur allt detta ditt tyckande relaterar till hur mina åsikter skulle medföra att jag är en hycklare? Jag anser att alla har rätt till sina åsikter.

Insinuerar du på något sätt att Trumps order skulle forbjuda åsikter? eller vad handlar det om?
    I Israel spottar de på kristendomen men får miljarder dollar från Trump.

• Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2025-04-14 20:10:02 följande:
    Vi skulle inte behövt rusta i panik om europeiska ledare som Reinfeld och Löfven tagit sitt ansvar. Vilket de inte gjorde. Istället har Europa försökt gömma sig bakom USA. Vilket inte minst den svenska NATO ansökan visade.

Tanken var att unga amerikanska män från "fly over states" skulle dö för Europa. Nu sprack den planen och de europeiska länderna blev helt plötsligt ansvariga för sin egen säkerhet.
    Så mycket osanningar kan bara en Trump-ist svälja.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Aw) skrev 2025-04-13 08:51:10 följande:
    Vi får se hur det implementeras. Jag ställer mig tvivlande.  

Frågan är om anti-christian bias verkligen existerar isf borde det beläggas med statistiska samband. Hanteras vandalism annorlunda beroende på egendomens religiösa tillhörighet och vilka religioner försummas isf. Vilket inte görs. Vi ser redan nu hur administrationen hanterar kritik mot Israel där personer med laglig rätt att vistas i landet slängs ut för att de kritiserar Israel/zionism. Yttrandefrihet är inget de bryr sig om.     
    Yttrandefrihet är på väg att försvinna i USA. Att kritisera Israel för folkmord och etnisk rensning börjar bli förbjudet.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-04-15 12:19:36 följande:
    Det återstår att se. Förhoppningsvis kommer inte Europa längre bara snacka och förlita sig på USA. 
    USA är just nu det största hotet mot EU och resten av världen. Att vi har folk som lever i Sverige men stödjer den fientliga politiken från USA mot Sverige är skrämmande.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA