• Anonym (Arg granne)

Får störningsjouren...

Ge mig straffavgift trots att det var tyst när de väl kom hit? Grannen påstår sig ha visat en ljudinspelning. Hur kan det vara giltigt? Sånt går ju att manipulera hur lätt som helst?

• Svar på tråden Får störningsjouren...
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 12:11:12 följande:
    De har noll bevis. Ljud i inspelningar kan enkelt manipuleras och de kan heller inte bevisa när det spelades in.
    Men då så. Vägra betala och går det till domstol kommer du lätta visa att avgiften är obefogad.
  • Anonym (Arg granne)
    Aniiee skrev 2025-03-13 12:51:22 följande:

Så, vad gjorde du och när? Det är ju lite avgörande här.

Dammsög. Vet inte exakt vad klockan var, strax efter midnatt kanske.
  • Anonym (Pippi)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 20:38:54 följande:
    Dammsög. Vet inte exakt vad klockan var, strax efter midnatt kanske.
    Då skulle jag också bli arg eftersom det skulle väcka mig om grannen dammsög då. Är inte direkt roligt att bli väckt efter midnatt när man ska upp klockan 5. Finns ingen anledning att man måste dammsuga mitt i natten. Om man måste få upp nåt från golvet går det utmärkt att sopa och torka med trasa, vilket är ljudlös och inte stör. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 10:12:19 följande:
    Jasså, gör man? De hörde inte av sig och det har inte jag heller gjort när grannen festade in på småtimmarna.
     Det är ditt problem. 

Om du har så hög musik eller stör på annat sätt att du inte gör att de hör av sig till dig För att du ska dämpa dig så ringer man stärningsjouren. Helt  normalt.
  • Anonym (M2)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 10:15:20 följande:
    Jag kan omöjligt ha stört så till den vida grad att störningsjouren var nödvändig. Det lät allt som allt kanske 5-10 minuter. Jag har ingen läxa att lära av det här, jag var tvungen att föra lite oväsen, men SÅ mycket kan det omöjligt ha hörts.
    Uppenbarligen tyckte dina grannar det. 
  • Anonym (Arg granne)
    Anonym (Pippi) skrev 2025-03-13 20:55:11 följande:
    Då skulle jag också bli arg eftersom det skulle väcka mig om grannen dammsög då. Är inte direkt roligt att bli väckt efter midnatt när man ska upp klockan 5. Finns ingen anledning att man måste dammsuga mitt i natten. Om man måste få upp nåt från golvet går det utmärkt att sopa och torka med trasa, vilket är ljudlös och inte stör. 
    Jo jag var tvungen att dammauga. Sopa räckte inte. Det var oavsett bara några minuter det handlade om, inget att ringa störningsjouren för. Det kan omöjligt ha hörts så mycket, jag vet ju själv hur samma låter när grannarna gör det.
  • Anonym (Arg granne)
    Anonym (M2) skrev 2025-03-13 21:05:22 följande:
     Det är ditt problem. 

Om du har så hög musik eller stör på annat sätt att du inte gör att de hör av sig till dig För att du ska dämpa dig så ringer man stärningsjouren. Helt  normalt.
    Vad är mitt problem?
  • Anonym (M2)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 21:08:39 följande:
    Vad är mitt problem?
    Att du inte ringer på till grannen när de festar in på småtimmarna.

De tyckte du störde som dammsög efter midnatt, vilket de flesta tycker. Så det ringde störningsjouren, med all rätt. 
  • Anonym (Arg granne)
    Anonym (M2) skrev 2025-03-13 21:11:28 följande:

De tyckte du störde som dammsög efter midnatt, vilket de flesta tycker. Så det ringde störningsjouren, med all rätt. 
    Visst kan de ringa, men störningsjouren har inga bevis. 
  • Anonym (Xyz)
    Anonym (M2) skrev 2025-03-13 21:11:28 följande:

Så du menar att jag, som lägenhetsboende, borde låtit det krossade glaset ligga kvar på golvet när jag en gång svepte ett sådant i golvet strax innan midnatt, istället för att snabbt dammsuga upp det på en gång? Med risk för att barnen vaknat mitt i natten och gått upp för att dricka vatten, och fått glas i foten (det hade låtit betydligt mer än några minuters dammsugning kan jag lova?) 

Har man så lite förståelse för andra människor, ska man nog inte bo i lägenhet!

Svar på tråden Får störningsjouren...