• Anonym (Arg granne)

Får störningsjouren...

Ge mig straffavgift trots att det var tyst när de väl kom hit? Grannen påstår sig ha visat en ljudinspelning. Hur kan det vara giltigt? Sånt går ju att manipulera hur lätt som helst?

• Svar på tråden Får störningsjouren...
  • Anonym (Arg granne)
    Anonym (Xyz) skrev 2025-03-13 21:19:32 följande:

Så du menar att jag, som lägenhetsboende, borde låtit det krossade glaset ligga kvar på golvet när jag en gång svepte ett sådant i golvet strax innan midnatt, istället för att snabbt dammsuga upp det på en gång? Med risk för att barnen vaknat mitt i natten och gått upp för att dricka vatten, och fått glas i foten (det hade låtit betydligt mer än några minuters dammsugning kan jag lova?) 

Har man så lite förståelse för andra människor, ska man nog inte bo i lägenhet!

Ungefär samma som hände här, men ett halvlitermått i glas fullt med socker. Har både barn och djur, så det var tvunget att fixas snabbt och noga.
  • Anonym

Så du menar att jag, som lägenhetsboende, borde låtit det krossade glaset ligga kvar på golvet när jag en gång svepte ett sådant i golvet strax innan midnatt, istället för att snabbt dammsuga upp det på en gång? Med risk för att barnen vaknat mitt i natten och gått upp för att dricka vatten, och fått glas i foten (det hade låtit betydligt mer än några minuters dammsugning kan jag lova?) 

Läsförståelse är en annan typ av förståelse som kan vara bra.

Ingen här har skrivit någonting om att tycka någonting om din situation.
    Användaren M2 skrev "De tyckte att du störde som dammsög efter midnatt ..." och syftade på grannarna.

Hur du kan får det till att det är M2 som har en åsikt eller att det handlar om dig är ju bara obegripligt. 

• Anonym (Xyz)
    Anonym skrev 2025-03-14 08:27:32 följande:
    Läsförståelse är en annan typ av förståelse som kan vara bra.

Ingen här har skrivit någonting om att tycka någonting om din situation.
    Användaren M2 skrev "De tyckte att du störde som dammsög efter midnatt ..." och syftade på grannarna.

Hur du kan får det till att det är M2 som har en åsikt eller att det handlar om dig är ju bara obegripligt. 

Att läsa hela inlägget är också att rekommendera. Då hade du sett M2:s slutkläm - ?Med all rätt?.  Vilket ganska lätt går att tolka som just en åsikt. 

Hur man kan skriva ett sådant inlägg som du just gjorde, utan att läsa hela inlägget du beskrev, är faktiskt obegripligt. 

• Anonym
    Anonym (Xyz) skrev 2025-03-14 08:31:14 följande:

Att läsa hela inlägget är också att rekommendera. Då hade du sett M2:s slutkläm - ?Med all rätt?.  Vilket ganska lätt går att tolka som just en åsikt. 

Hur man kan skriva ett sådant inlägg som du just gjorde, utan att läsa hela inlägget du beskrev, är faktiskt obegripligt. 

Jag hade läst det och det var med allt rätt. Det är bara ett faktum. Var det fel att ringa? Nej, då var det ju rätt.

Så då antar jag att det återstår ingen annan tolkning än att jag tycker att du skulle låta ditt jävla glas ligga kvar, väl? Det måste ju vara det som vi är två som har skrivit nu? Allt handlar ju om våra åsikter och inte TS grannes, samt om ditt glas? Då hade du ju rätt ändå. Tråden handlar om ditt glas.
  • Anonym (Xyz)
    Anonym skrev 2025-03-14 09:18:40 följande:
    Jag hade läst det och det var med allt rätt. Det är bara ett faktum. Var det fel att ringa? Nej, då var det ju rätt.

Så då antar jag att det återstår ingen annan tolkning än att jag tycker att du skulle låta ditt jävla glas ligga kvar, väl? Det måste ju vara det som vi är två som har skrivit nu? Allt handlar ju om våra åsikter och inte TS grannes, samt om ditt glas? Då hade du ju rätt ändå. Tråden handlar om ditt glas.
    Grälsjuk idag eller?
  • Anonym (Kee)

Ring störningsjouren och förklara precis vad som hände. 

Att du har stört råder det ju ingen tvekan om, men att åtgärda ett olycksfall borde inte ge böter, tycker jag iaf. 

Sen spelar det ju roll om det brukar låta mycket från din lägenhet. Om det ofta är ljudstörningar kan detta ha varit droppen. 

• Anonym (M2)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 21:07:15 följande:
    Jo jag var tvungen att dammauga. Sopa räckte inte. Det var oavsett bara några minuter det handlade om, inget att ringa störningsjouren för. Det kan omöjligt ha hörts så mycket, jag vet ju själv hur samma låter när grannarna gör det.
    Din grannar tyckte du störde så mycket att de ringer störningajouren. Det för du bara tugga i dig. 

Att du inte upplevde det som störande är din upplevelse. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 21:17:32 följande:
    Visst kan de ringa, men störningsjouren har inga bevis. 
    Nu hade de ett bevis framlagt av grannen. 
  • Anonym (M2)

Man kan sopa upp glas. Och ja, de flesta anser att det stör om man dammsuger efter midnatt, även en lite stund. Men det innebär inte att majoriteten ringer störningsjouren. Jag hade inte gjort det, så länge det pågick en lite stund. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Xyz) skrev 2025-03-14 08:31:14 följande:

Grannarna ansåg att det störde. De har då all rätt att ringa störningsjouren eftersom just DE ansåg att det störde. Grannarna, inte jag eller någon annan i tråden.

Tycker man att någon stör genom att ex damsuga efter midnatt så har man rätt att ringa störningsjouren. Oavsett vad du eller jag anser. 

Jag hade personligen inte ringt för 10min dammsugning. Jag hade däremot ringt om mina grannar hade festat in på småtimmarna. Men dock efter att jag hade bett dem dämpa sig. Tack och lov så har jag aldrig behövt göra det, eftersom de aldrig för oväsen efter midnatt. 
Svar på tråden Får störningsjouren...