• Anonym (Arg granne)

Får störningsjouren...

Ge mig straffavgift trots att det var tyst när de väl kom hit? Grannen påstår sig ha visat en ljudinspelning. Hur kan det vara giltigt? Sånt går ju att manipulera hur lätt som helst?

• Svar på tråden Får störningsjouren...
  • Anonym (Arg granne)
    Anonym (M2) skrev 2025-03-14 12:38:11 följande:
    Nu hade de ett bevis framlagt av grannen. 
    Vet du hur lätt det är att manipulera ljud på en inspelning? de kan omöjligt bevisa att den är äkta. Dammsugaren låter inte mycket alls, den hörs knappt om man är i angräsande rum med dörren stängd. Jag tror mer på att grannen redan var vaken och bara vill jävlas. Tvingas jag betala för det här ska jag anmäla deras bjäbbiga hund, tvättmaskinen som tjuter på nätterna etc också. Jag har varit förstående inför att gamla hus ofta är lyhörda, men det kan de glömma fortsättningsvis.
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-14 12:53:54 följande:
    Vet du hur lätt det är att manipulera ljud på en inspelning? de kan omöjligt bevisa att den är äkta. Dammsugaren låter inte mycket alls, den hörs knappt om man är i angräsande rum med dörren stängd. Jag tror mer på att grannen redan var vaken och bara vill jävlas. Tvingas jag betala för det här ska jag anmäla deras bjäbbiga hund, tvättmaskinen som tjuter på nätterna etc också. Jag har varit förstående inför att gamla hus ofta är lyhörda, men det kan de glömma fortsättningsvis.
    Har de inga bevis är det bara att bestrida. Vill de ha pengar av dig får de gå till domstol och där lär du vinna
  • Anonym (M2)
    Ja, jag vet hur lätt det är. Men det spelar ingen roll eftersom störningsjouren har tagit det som bevis på att du störde.

Ja, kan absolut vara så att grannen vilke jävlas. 
  • Anonym (M2)
    Ja, jag vet hur lätt det är. Men det spelar ingen roll eftersom störningsjouren har tagit det som bevis på att du störde.

• Anonym (Kicki)
    Anonym (M2) skrev 2025-03-14 20:53:13 följande:

Självklart spelar det roll!

Störningsjouren är inte sista instans. TS kan bestrida fakturan.
  • Anonym (M2)
    Anonym (Kicki) skrev 2025-03-14 21:40:21 följande:

Nej, spelar ingen roll om man kan manipulera en ljudinspelning. Störningsjouren har godtagit det som bevis ocj skickar faktura till ts.
    En faktura hon själva ska ska bestrida faktura om hon är anser den är felaktig.
  • Anonym
    Anonym (Kicki) skrev 2025-03-14 21:40:21 följande:

Nämen flämt! Du menar väl inte att det är därför hela tråden handlar om att TS bör tar det till domstol? Nytt för tråden!
  • Anonym
    Anonym (Xyz) skrev 2025-03-14 09:21:35 följande:
    Grälsjuk idag eller?
    Nej, och därför har jag inte påbörjat något.
    Det var du som helt plötsligt drällde in med aggressiva inlägg om att andra haft åsikter om dig och ditt glas.
  • Lynx123

Men om du har dammsugit mitt i natten så har du väl stört grannen? Tänker att det kanske är mer bök att bestrida än att bara betala och gå vidare. Du gör så klart som du vill.

• Anonym (Arg granne)
    Lynx123 skrev 2025-03-15 07:25:54 följande:

Men om du har dammsugit mitt i natten så har du väl stört grannen? Tänker att det kanske är mer bök att bestrida än att bara betala och gå vidare. Du gör så klart som du vill.

1500 för några minuters akut dammsugning är helt orimligt. Framför allt när jag vet att dammsugaren knappt hörs ens i samma lägenhet och att de omöjligt kan bevisa att inspelningen är äkta. Dammsugaren är igång nu och jag är i annat rum med dörren stängd och som sagt, den hörs knappt och då är den på högre styrka nu än då. Jag tvivlar enormt på att den kan ha väckt dem.

Svar på tråden Får störningsjouren...