Att låta bebisen skrika..
Det här är inte mitt första barn så jag borde ju ha koll egentligen. Men hon är verkligen så att hon vill vara nära. Jag ammar och hon sover med mig, nu är hon 6 veckor gammal. Hon kan sova själv när hon sover på dagen och somna i vagnen men så fort hon är vaken vill hon vara nära eller att man håller henne.
Jag har äldre barn också och ibland när jag behöver göra annat typ göra iordning storasyskonen till skola och förskola eller när vi ska iväg någon annanstans eller fixa frukost till barnen eller något annat som måste göras och hon inte sover så måste jag låta henne skrika ett tag. Det känns så hemskt men tar bebisar skada av det på något sätt? Gör ju verkligen ont i hjärtat och sen har hon tårar i ögonen men ibland går det inte på något annat sätt. Oftast är det inte att hon är hungrig eller så , ofta har jag nyss ammat och hon går upp jättebra i vikt.. så det är bara att hon inte vill vara själv. När pappa är hemma funkar det ju att han tar henne men ibland skriker hon efter ett tag hos honom också.
Hur gör ni andra? Låter ni bebisar skrika ibland? Tror ni att det påverkar barnet negativt? Klarar era bebisar att ligga själva?