• Anonym (Trött på dejtingsajter)

Dejtingsajter

God Eftermiddag på er!
    Nu har jag prövat ett ex antal dejtingsajter och nu får det vara nog. Dels tar de med bilder som inte stämmer när man träffar dom och en del är inte på samma våglängd. Jag är inte intresserad av bara en sexpartner utan det ska vara ett seriöst förhållande och man har sunda levnadsvillkor. Det finns tjusiga damer på gymmet men jag vill inte uppträda som någon Don Juan. Utan kommer att fortsätta hitta en seriös partner som är likasinnad och trevlig. Efter jag bröt med min kvinna som jag levt med ett x antal år träffade jag en kvinna som såg bra ut vi hade jobbat ihop och det började bra. Men efter ett år började problemet hon sms:a mig och ringde varje dag. Hon skulle ha fullständigt kontroll på mig och hela tiden skulle låna pengar. Till slut rann bägaren över och jag talade om för henne att jag inte var någon uttagsautomat. Då fick jag ett mycket elakt SMS och där hon hotade mig. För att gå fri från elden polisanmälde. Hon var skyldig mig över 10.000 kr som hon lovade betala tillbaka men när jag påminde henne svarade hon med lögner. Hon sade till mig att hon varit inblandat med sin f d i ett bråk och jag plockade ner utredningen från nätet. Ingen precis trevlig läsning där hon misshandlat sin f d man och tagit stryptag hans flickvän. Sen undersökte hennes ekonomi och han hade massor med betalningsanmärkningar. För att gå vinnande ur striden tog jag ut beslut att skicka in ansökan till kronofogden. Den bestred hon med massor av lögner. Det skulle kosta x tusen kronor att gå vidare till Tingsrätt. Såg ingen lönsamhet att träffa en ilsken tiger rätten och då skulle hon fortsätta ljuga. Innan mig hade hon förbrukat tre män efter sin skilsmässa. Så nu gör jag som Ugglan "Simma lugnt"

• Svar på tråden Dejtingsajter
  • Ezmeraldah
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-22 16:20:59 följande:

Att man ska inte förvänta sig för mycket av dejtingsajter. Dessutom när man ska avsluta där det rena helvetet nu fick jag byta kreditkort trots att jag sade upp det tidigare. 50+ plus och Elitsinglar är de mest oseriösa.

Haha är du 50+? Ja men lycka till. Börja med stavgång i grupp. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-22 16:23:08 följande:
    Att dejtingsajter är mycket oseriösa!
    Träffade du ditt ex på en dejtingsajt? 
  • Anonym (9)
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-22 16:23:08 följande:
    Att dejtingsajter är mycket oseriösa!
    Det är kanske inte dejtingsajterna som är medlemmar hos sig själva?
  • Anonym (V)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-23 00:31:59 följande:
    Han vill säga följande: 
    Anonym (-) skrev 2025-03-22 15:22:05 följande:

Översättning:

Jag går efter utseendet först och är för korkad för att fatta när någon bara dejtar mig för mina pengar, sen fokuserar jag på andras tillkortakommanden för att slippa ta ansvar för mina egna val.
    Jag är äldre än de jag vill ha och vet att jag inte har en chans på de snygga gymtjejerna så därför vågar jag inte ens försöka med dem. 
    Jag vill bara ha en ung, snygg tjej som inte är ute efter mina pengar. Varför ska det vara så svårt, det är orättvist att jag ska behöva leva upp till någon slags standard. Buhu det är så synd om mig och kvinnor är så dumma. 

Alltså. Hans förra flickvän var snygg men kriminell. Han vågar inte stöta på snygga tjejer på gymmet. Och på dejtingsajterna har tjejerna snygga bilder men är fula i verkligheten. Så nu vill han ha råd om hur han ska träffa unga och snygga tjejer trots att han själv inte ser så bra ut och varken är intelligent eller klarar av att uttrycka sig begripligt och än mindre kommunicera.

Har du några tips på hur han ska göra så kan du skriva ner dem. 
    Tack för översättningen. Tror mer på:
    Ts har träffat en flickvän som var kriminell och snygg. Ts anser sig själv vara för snygg för dejtsidor där alla tjejer är fula när han i realiteten inte är en tiopoängare själv. Ts ser snygga tjejer på gymmet som han inte vågar ragga på. Nu vill han berätta hur ruttna tjejer är som inte finner honom attraktiv. Ts har därför "gett upp" vilket är en omskrivning av att tjejer inte finner honom attraktiv. Därför är han sur och bitter och vill berätta det för både män och kvinnor för att kunna ta ut bitterheten på kvinnor samt hoppas få sympatiserande från andra män som ka trösta honom med (du är så bra) kvinnor har för höga krav, eller något liknande bittert.
    Ezmeraldah skrev 2025-03-23 00:34:17 följande:
    Haha är du 50+? Ja men lycka till. Börja med stavgång i grupp. 
    Det är jag som avgör vem jag vill träffa, jag ser bra ut och vill uppträda som gentleman. Inte som någon dräng som det hela tiden reser sig i byxorna.
  • Freddie K

Jag kan hålla med om att dejtingsidor är oseriösa, men kom igen. Sitta på FL och klaga gör väl ingen glad? Antingen accepterar du att du är ensam, eller så försöker du på ett seriöst sätt att träffa någon.

Just saying. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Ezmeraldah
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-23 07:31:34 följande:
    Det är jag som avgör vem jag vill träffa, jag ser bra ut och vill uppträda som gentleman. Inte som någon dräng som det hela tiden reser sig i byxorna.
    Ja? Har jag sagt nåt annat? Jag föreslog stavgång i grupp och där går det utmärkt att uppträda som en gentleman.

Har jag sagt att du ska uppträda som en dräng? Jag förstår att du har potensproblem eftersom du är 50+ men det finns hjälp att få på vårdcentralen. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (V) skrev 2025-03-23 02:47:44 följande:
    Tack för översättningen. Tror mer på:
    Ts har träffat en flickvän som var kriminell och snygg. Ts anser sig själv vara för snygg för dejtsidor där alla tjejer är fula när han i realiteten inte är en tiopoängare själv. Ts ser snygga tjejer på gymmet som han inte vågar ragga på. Nu vill han berätta hur ruttna tjejer är som inte finner honom attraktiv. Ts har därför "gett upp" vilket är en omskrivning av att tjejer inte finner honom attraktiv. Därför är han sur och bitter och vill berätta det för både män och kvinnor för att kunna ta ut bitterheten på kvinnor samt hoppas få sympatiserande från andra män som ka trösta honom med (du är så bra) kvinnor har för höga krav, eller något liknande bittert.
    Alternativt att han vill ha beröm för att han minsann inte är nån fuckboy som vill utnyttja kvinnor för töm&glöm. När han egentligen har potensproblem som han inte vågar söka hjälp för. Se nedan:

Ezmeraldah skrev 2025-03-23 00:35:27 följande:
    Träffade du ditt ex på en dejtingsajt? 
    Nej vi hade jobbat på samma företag
    Ezmeraldah skrev 2025-03-23 10:25:53 följande:
    Alternativt att han vill ha beröm för att han minsann inte är nån fuckboy som vill utnyttja kvinnor för töm&glöm. När han egentligen har potensproblem som han inte vågar söka hjälp för. Se nedan:
    Är det något jag hatar är personangrepp! Du borde lära dig veta hut din nolla!
Svar på tråden Dejtingsajter