• Anonym (Trött på dejtingsajter)

Dejtingsajter

God Eftermiddag på er!
    Nu har jag prövat ett ex antal dejtingsajter och nu får det vara nog. Dels tar de med bilder som inte stämmer när man träffar dom och en del är inte på samma våglängd. Jag är inte intresserad av bara en sexpartner utan det ska vara ett seriöst förhållande och man har sunda levnadsvillkor. Det finns tjusiga damer på gymmet men jag vill inte uppträda som någon Don Juan. Utan kommer att fortsätta hitta en seriös partner som är likasinnad och trevlig. Efter jag bröt med min kvinna som jag levt med ett x antal år träffade jag en kvinna som såg bra ut vi hade jobbat ihop och det började bra. Men efter ett år började problemet hon sms:a mig och ringde varje dag. Hon skulle ha fullständigt kontroll på mig och hela tiden skulle låna pengar. Till slut rann bägaren över och jag talade om för henne att jag inte var någon uttagsautomat. Då fick jag ett mycket elakt SMS och där hon hotade mig. För att gå fri från elden polisanmälde. Hon var skyldig mig över 10.000 kr som hon lovade betala tillbaka men när jag påminde henne svarade hon med lögner. Hon sade till mig att hon varit inblandat med sin f d i ett bråk och jag plockade ner utredningen från nätet. Ingen precis trevlig läsning där hon misshandlat sin f d man och tagit stryptag hans flickvän. Sen undersökte hennes ekonomi och han hade massor med betalningsanmärkningar. För att gå vinnande ur striden tog jag ut beslut att skicka in ansökan till kronofogden. Den bestred hon med massor av lögner. Det skulle kosta x tusen kronor att gå vidare till Tingsrätt. Såg ingen lönsamhet att träffa en ilsken tiger rätten och då skulle hon fortsätta ljuga. Innan mig hade hon förbrukat tre män efter sin skilsmässa. Så nu gör jag som Ugglan "Simma lugnt"

• Svar på tråden Dejtingsajter
  • Anonym (Buller)

Min bäste herre...

Dejta på nätet är tyvärr meningslöst. Går ca 10 män på 1 kvinna. 
    Skulle rekommendera att du istället försökte träffa personer men gemensamma intressen. Skaffa en vän för livet ger mycket. Kanske t.o.m mycket mera än kvinnligt sällskap:).

Avstå dejting via nätet! Bara meningslöst

Ezmeraldah skrev 2025-03-23 10:21:46 följande:
    Ja? Har jag sagt nåt annat? Jag föreslog stavgång i grupp och där går det utmärkt att uppträda som en gentleman.

Har jag sagt att du ska uppträda som en dräng? Jag förstår att du har potensproblem eftersom du är 50+ men det finns hjälp att få på vårdcentralen. 
    Skärpning! Har du problem gå till kliniken din dräng!
  • Anonym (V)
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-23 17:10:59 följande:
    "Simma lugnt"
  • Anonym (Odalsmannen)
    Anonym (Buller) skrev 2025-03-23 12:32:44 följande:

Min bäste herre...

Dejta på nätet är tyvärr meningslöst. Går ca 10 män på 1 kvinna. 
    Skulle rekommendera att du istället försökte träffa personer men gemensamma intressen. Skaffa en vän för livet ger mycket. Kanske t.o.m mycket mera än kvinnligt sällskap:).

Avstå dejting via nätet! Bara meningslöst

Så är det absolut. Ett gigantiskt problem för män.

Det gäller bara män är medvetna om missförhållandet. Det finns mängder av kvinnor här på FL som till varje pris försöker inbilla enskilda män som skriver om sina dejtingproblem att det är fel på männen när felet till 99% beror på obalansen på dejtingsidorna.

Att göra så är lika jubel-idiotiskt och osympatiskt som om män skulle hävda att t.ex. våldtäkter är enskilda kvinnors problem. Den kvinnan klädde sig för utmanande, var för full eller helt enkelt bara förtjänade det p.ga osympatisk personlighet ( jämförbart med att  Incels inte anses vara värda kärlek )

Män bör i massiv skala bojkotta dejtingsidor eftersom det i princip är uteslutande kvinnor som vinner på att män är tillgängliga på dejtingsidor.

• Ezmeraldah
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-23 12:30:55 följande:
    Är det något jag hatar är personangrepp! Du borde lära dig veta hut din nolla!
    Personangrepp? Nu förstår jag inte? Det var ju du själv som sa att du hade potensproblem? Jag försökte bara hjälpa till. 
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-23 17:10:59 följande:
    Vilken klinik ska jag gå till? 
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-23 12:28:32 följande:
    Nej vi hade jobbat på samma företag
    Varför skriver du om henne då? Det hör väl inte hemma i en tråd om nätdejting? Varför en lång rant om ditt ex ekonomiska problem? Det är väl inte dejtingsajternas fel? 
  • Anonym (Vad)

Förstår inte riktigt tanken med ditt inlägg TS. ? Du skriver om dejtingappar och att du dejtat en mindre bra kvinna som du jobbat med? 
    Att gå ut på tinder och leta efter någon är svårt för många av oss. Att dejta en kvinna som vill låna pengar och verkar instabil är ju inget trevligt men det betyder ju inte att alla kvinnor är sånna. Vad vill du med din trådstart ? 

• Anonym (V)
    Anonym (Vad) skrev 2025-03-23 18:25:14 följande:

Förstår inte riktigt tanken med ditt inlägg TS. ? Du skriver om dejtingappar och att du dejtat en mindre bra kvinna som du jobbat med? 
    Att gå ut på tinder och leta efter någon är svårt för många av oss. Att dejta en kvinna som vill låna pengar och verkar instabil är ju inget trevligt men det betyder ju inte att alla kvinnor är sånna. Vad vill du med din trådstart ? 

Ts är bara en bortskämd gen x som inte vill lyfta ett finger för att ragga utan gnäller på att han inte blir serverad en tjej.

Bara gnäll med andra ord.
    Anonym (V) skrev 2025-03-23 18:50:13 följande:
    Ts är bara en bortskämd gen x som inte vill lyfta ett finger för att ragga utan gnäller på att han inte blir serverad en tjej.

Bara trött på dejtingsajter!
  • Anonym (a)
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-23 07:31:34 följande:
    Det är jag som avgör vem jag vill träffa, jag ser bra ut och vill uppträda som gentleman. Inte som någon dräng som det hela tiden reser sig i byxorna.
    Nja, kvinnorna måste också vilja träffa dig. Du vet, samtycke.
  • Anonym (V)
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-24 17:09:18 följande:
    Bara trött på dejtingsajter!
Svar på tråden Dejtingsajter