• Anonym (Trött på dejtingsajter)

Dejtingsajter

God Eftermiddag på er!
    Nu har jag prövat ett ex antal dejtingsajter och nu får det vara nog. Dels tar de med bilder som inte stämmer när man träffar dom och en del är inte på samma våglängd. Jag är inte intresserad av bara en sexpartner utan det ska vara ett seriöst förhållande och man har sunda levnadsvillkor. Det finns tjusiga damer på gymmet men jag vill inte uppträda som någon Don Juan. Utan kommer att fortsätta hitta en seriös partner som är likasinnad och trevlig. Efter jag bröt med min kvinna som jag levt med ett x antal år träffade jag en kvinna som såg bra ut vi hade jobbat ihop och det började bra. Men efter ett år började problemet hon sms:a mig och ringde varje dag. Hon skulle ha fullständigt kontroll på mig och hela tiden skulle låna pengar. Till slut rann bägaren över och jag talade om för henne att jag inte var någon uttagsautomat. Då fick jag ett mycket elakt SMS och där hon hotade mig. För att gå fri från elden polisanmälde. Hon var skyldig mig över 10.000 kr som hon lovade betala tillbaka men när jag påminde henne svarade hon med lögner. Hon sade till mig att hon varit inblandat med sin f d i ett bråk och jag plockade ner utredningen från nätet. Ingen precis trevlig läsning där hon misshandlat sin f d man och tagit stryptag hans flickvän. Sen undersökte hennes ekonomi och han hade massor med betalningsanmärkningar. För att gå vinnande ur striden tog jag ut beslut att skicka in ansökan till kronofogden. Den bestred hon med massor av lögner. Det skulle kosta x tusen kronor att gå vidare till Tingsrätt. Såg ingen lönsamhet att träffa en ilsken tiger rätten och då skulle hon fortsätta ljuga. Innan mig hade hon förbrukat tre män efter sin skilsmässa. Så nu gör jag som Ugglan "Simma lugnt"

• Svar på tråden Dejtingsajter
  • Anonym (Odalsmannen)
    Anonym (Så..?) skrev 2025-03-26 12:14:13 följande:
    Var har jag skrivit att kvinnor är "berättigade"? Kvinnor anstränger sig ofta för att vara attraktiva mycket mer än många män och mer än vad en incel kan förstå. Många män skulle behöva lämna skärmen och börja umgås mer med folk utanför den, så skulle kanske saker lösa sig på ett bättre sätt och de skulle hitta någon på ett mer naturligt sätt, genom att man successivt lär känna varandra.
    Så, Så..J en kombination av fördomar om män, förhärligande av kvinnor kryddat med bitterhet mot män.

Men svara nu : Är du villig att vara kåt, glad och tacksam gentemot män eller du vill bara ställa krav själv? 
  • Anonym (Radan)
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-24 17:09:18 följande:
    Bara trött på dejtingsajter!
    Har du provat Happy Pancake? Där har jag kommit i kontakt med några trevliga damer. Förvisso inget som lett till en relation än, men till mycket trevliga chattar. Är hoppfull.

Men i övrigt håller jag med dig. Dejting på nätet idag känns rätt hopplöst. Det är ett ständigt spelande hela tiden och många profiler verkar inte seriösa. Vilket är synd eftersom det går ut över dem som är seriösa.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Odalsmannen) skrev 2025-03-26 10:34:40 följande:

Gissar att du är kvinna?

Det så typiskt att du menar att kvinnor är berättigade till att män måste anstränga sig. Är du själv beredd att visa män att du är kåt, glad och tacksam?

Eller går kraven bara ena hållet dvs att det bara är männen som måste anstränga sig mer?

Det handlar egentligen om konkurrens för män vid online-dejting, inte om att det ska vara någon slags jämställdhet i att anstränga sig.

På de flesta dejting-siter har du som man en enormt massa andra män som du automatiskt "tävlar" emot eftersom mängden män vs kvinnor i regel är väldigt skevt.

De flesta tjejer kan välja och vraka i jämförelse med män. Så ska du lyckas som man, se till att konkurrera ut andra män genom överträffa dem på allt du kan. Då har du betydligt bättre chans att lyckas bra... men för de flesta män kräver detta att du investerar i dig själv... och anstränger dig.
  • Anonym (Odalsmannen)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-03-27 08:47:26 följande:
    Det handlar egentligen om konkurrens för män vid online-dejting, inte om att det ska vara någon slags jämställdhet i att anstränga sig.

På de flesta dejting-siter har du som man en enormt massa andra män som du automatiskt "tävlar" emot eftersom mängden män vs kvinnor i regel är väldigt skevt.

De flesta tjejer kan välja och vraka i jämförelse med män. Så ska du lyckas som man, se till att konkurrera ut andra män genom överträffa dem på allt du kan. Då har du betydligt bättre chans att lyckas bra... men för de flesta män kräver detta att du investerar i dig själv... och anstränger dig.
    Ja, detta stämmer bra. 

Samtidigt är det ju fel och sjukt att det är så här. Många verkar precis som du tycka att missförhållandet är någonting normalt och rätt. 

Det verkar som du har blivit lurad, manipulerad att ska vara så här. Manipulerad av samhället, kvinnor och media. 

Du blir gratulerad av kvinnor här i tråden, ja tacka fan för det, när du lämnar Walk-over till kvinnorna. Klart kvinnorna trivs med det sjuka missförhållandet som gynnar dem fullt ut.

Förstår du inte att dom älskar att inte behöva anstränga sig och att dom skiter att män lider av situationen? 
    I detta lägget tycker du det är vettigt att vara inställsam mot kvinnorna och skuldbelägga männen?

• Anonym (Radan)
    Anonym (Odalsmannen) skrev 2025-03-27 12:58:21 följande:
    Ja, detta stämmer bra. 

Samtidigt är det ju fel och sjukt att det är så här. Många verkar precis som du tycka att missförhållandet är någonting normalt och rätt. 

Det verkar som du har blivit lurad, manipulerad att ska vara så här. Manipulerad av samhället, kvinnor och media. 

Du blir gratulerad av kvinnor här i tråden, ja tacka fan för det, när du lämnar Walk-over till kvinnorna. Klart kvinnorna trivs med det sjuka missförhållandet som gynnar dem fullt ut.

Förstår du inte att dom älskar att inte behöva anstränga sig och att dom skiter att män lider av situationen? 
    I detta lägget tycker du det är vettigt att vara inställsam mot kvinnorna och skuldbelägga männen?

Det ligger mycket i det du skriver. Ett evigt spelade från kvinnornas sida. Inte undra på att män tröttnar till slut.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Odalsmannen) skrev 2025-03-27 12:58:21 följande:
    Ja, detta stämmer bra. 

Så här har det varit väldigt länge, även innan internet blev tillgängligt. Förr (läs... innan mitten på 90-talet), på t ex krogen... tror du att det var den feta, halvfula, blyge överberusade killen som satt i ett hörn, som alla heta tjejer flockades kring?

Om vi bortser från gamla seder med arrangerade äktenskap och liknande, har det varit så att det är mannen som uppvaktar kvinnan, och mannen som får se till att han är attraktiv på så många plan som möjligt. Vi är genetiskt programmerade att vilja ha den bästa partner vi kan få. Det gäller oavsett om man härjar runt på en dejtingsajt eller på krogen.... det är inte någonting som är nytt.

Om man nu råkar vara den där killen som inte är så populär, och vägrar att spela spelet, anser jag att man får skylla sig själv lite grann. Det finns alltid möjlighet att förbättra sig för att öka på sina chanser.

Jag tror inte att jag har blivit "lurad", utan konstaterar bara att det är så det är och i princip alltid har varit. Jag gick från loser till att bli avgudad av kvinnor (kanske lite överdrivet, men inte helt osant heller Glad).

Det finns dock alltid undantag... det finns människor som kör på utanför boxen, men för den stora massan är det, och har alltid varit det här spelet som gäller... oavsett hur skevt och orättvist man kan tycka att det är.
  • Anonym (Eve)

Jo du har blivit lurad, men få kvinnor är som den som du varit tillsammans med, du hade otur. Tur att du har kommit ur det hela. 

Pröva dejtingsajren Mötesplatsen, där certifierar deltagare sig med  Bank-id, det står då "Certifierad" bredvid personens egen  beskrivning.

Sedan är det bäst att inte låna ut pengar till särbo eller vänner. Vet man att de är i riktig knipa så är det bättre att ge dem pengar eller bjuda på mat, hemma eller på restaurang. Lånar man ut pengar så blir relationen aldrig riktigt densamma.

• Anonym (Eve)
    Anonym (Odalsmannen) skrev 2025-03-26 20:39:56 följande:
    Så, Så..J en kombination av fördomar om män, förhärligande av kvinnor kryddat med bitterhet mot män.

Men svara nu : Är du villig att vara kåt, glad och tacksam gentemot män eller du vill bara ställa krav själv? 
    Tacksam och intresserad av sex blir man väl bara om man känner att partnen uppskattar och respekterar en, samt hjälper till hemma så att man själv inte är helt utarbetad. Det finns många sådana män, som dessutom vårdar sitt yttre någorlunda utan att ha träningsmani eller liknande.  Och många kvinnor som är likadana, är justa och vårdar sitt yttre.

Sedan behöver inte alla män vara fantastiska vad gäller det yttre. Men jag gissar att de som har väldigt svårt att hiitta någon kontaktar de tjusigaste tjejerna irl och på dejtingsajter. De kvinnorna kan ju som sagt välja och vraka. Man får acceptera att man är skapt som man är och försöka hitta någon som det håller med i längdeen.
  • Anonym (Eve)
    Anonym (Radan) skrev 2025-03-27 15:30:41 följande:
    Det ligger mycket i det du skriver. Ett evigt spelade från kvinnornas sida. Inte undra på att män tröttnar till slut.
    Anonym (Radan) skrev 2025-03-27 15:30:41 följande:

"Spelet" när man har fått kontakt kan ju vara att kvinnan försöker komma underfund med om ni passar ihop. Allt är inte yta, andra saker är viktiga också.

Man får inte glömma att många framgångsrika och attraktiva män åker på nobben ibland. Den som koncentrerar sig bara på det yttre gör ett misstag. Kanske har man något beteende eller en inställnimg som irriterar den aktuella kvinnan. 

Det yttre är bara första steget. 

Ja attraktiva män får mer sex, men om man inte passar ihop så stannar det vid sex.
  • gustaverik
    Anonym (Ebbot Lindberg) skrev 2025-03-25 08:56:55 följande:
    Så det är deras fel att du är ett pucko som tänker med plånboken? 
    Du verkar odräglig och har du inget säga ber jag dig uppsöka en kirurg som syr igen käften och kapar armarna på dig så du inte kommer åt tangentbordet!
Svar på tråden Dejtingsajter