• Anonym (Trött på dejtingsajter)

Dejtingsajter

God Eftermiddag på er!
    Nu har jag prövat ett ex antal dejtingsajter och nu får det vara nog. Dels tar de med bilder som inte stämmer när man träffar dom och en del är inte på samma våglängd. Jag är inte intresserad av bara en sexpartner utan det ska vara ett seriöst förhållande och man har sunda levnadsvillkor. Det finns tjusiga damer på gymmet men jag vill inte uppträda som någon Don Juan. Utan kommer att fortsätta hitta en seriös partner som är likasinnad och trevlig. Efter jag bröt med min kvinna som jag levt med ett x antal år träffade jag en kvinna som såg bra ut vi hade jobbat ihop och det började bra. Men efter ett år började problemet hon sms:a mig och ringde varje dag. Hon skulle ha fullständigt kontroll på mig och hela tiden skulle låna pengar. Till slut rann bägaren över och jag talade om för henne att jag inte var någon uttagsautomat. Då fick jag ett mycket elakt SMS och där hon hotade mig. För att gå fri från elden polisanmälde. Hon var skyldig mig över 10.000 kr som hon lovade betala tillbaka men när jag påminde henne svarade hon med lögner. Hon sade till mig att hon varit inblandat med sin f d i ett bråk och jag plockade ner utredningen från nätet. Ingen precis trevlig läsning där hon misshandlat sin f d man och tagit stryptag hans flickvän. Sen undersökte hennes ekonomi och han hade massor med betalningsanmärkningar. För att gå vinnande ur striden tog jag ut beslut att skicka in ansökan till kronofogden. Den bestred hon med massor av lögner. Det skulle kosta x tusen kronor att gå vidare till Tingsrätt. Såg ingen lönsamhet att träffa en ilsken tiger rätten och då skulle hon fortsätta ljuga. Innan mig hade hon förbrukat tre män efter sin skilsmässa. Så nu gör jag som Ugglan "Simma lugnt"

• Svar på tråden Dejtingsajter
  • Anonym (Ebbot Lindberg)
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-23 07:31:34 följande:
    Det är jag som avgör vem jag vill träffa, jag ser bra ut och vill uppträda som gentleman. Inte som någon dräng som det hela tiden reser sig i byxorna.
    Så det är deras fel att du är ett pucko som tänker med plånboken? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ebbot Lindberg) skrev 2025-03-25 08:56:55 följande:
    Så det är deras fel att du är ett pucko som tänker med plånboken? 
    Tänker med plånboken gör han ju inte? Han tänker snarare med... 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Trött på dejtingsajter) skrev 2025-03-24 17:09:18 följande:
    Bara trött på dejtingsajter!
    Varför ligger tråden i sexforumet om du söker en seriös relation? 
  • Anonym (Så..?)
    Freddie K skrev 2025-03-23 07:35:46 följande:

Jag kan hålla med om att dejtingsidor är oseriösa, men kom igen. Sitta på FL och klaga gör väl ingen glad? Antingen accepterar du att du är ensam, eller så försöker du på ett seriöst sätt att träffa någon.

Just saying. 

Och det kommer från en som brukar gnälla på liknande sätt. Skrattande
  • Anonym (Så..?)
    Anonym (Odalsmannen) skrev 2025-03-23 17:26:19 följande:

Så är det absolut. Ett gigantiskt problem för män.

Det gäller bara män är medvetna om missförhållandet. Det finns mängder av kvinnor här på FL som till varje pris försöker inbilla enskilda män som skriver om sina dejtingproblem att det är fel på männen när felet till 99% beror på obalansen på dejtingsidorna.

Att göra så är lika jubel-idiotiskt och osympatiskt som om män skulle hävda att t.ex. våldtäkter är enskilda kvinnors problem. Den kvinnan klädde sig för utmanande, var för full eller helt enkelt bara förtjänade det p.ga osympatisk personlighet ( jämförbart med att  Incels inte anses vara värda kärlek )

Män bör i massiv skala bojkotta dejtingsidor eftersom det i princip är uteslutande kvinnor som vinner på att män är tillgängliga på dejtingsidor.

Män anstränger sig inte (ofta inte på långa vägar) lika mycket och kämpar inte lika mycket med sig själva, med sina personligheter och att bli mer utseendemässigt attraktiva. Många män är tyvärr "handikappade" när det gäller att förstå vad en kvinna vill ha och vad som är attraktivt, och så länge de inte bryr sig om introspektion (bl.a. självkritik) utan lägger ansvaret på kvinnorna så kommer de ingenvart.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Så..?) skrev 2025-03-25 09:29:02 följande:
    Män anstränger sig inte (ofta inte på långa vägar) lika mycket och kämpar inte lika mycket med sig själva, med sina personligheter och att bli mer utseendemässigt attraktiva. Många män är tyvärr "handikappade" när det gäller att förstå vad en kvinna vill ha och vad som är attraktivt, och så länge de inte bryr sig om introspektion (bl.a. självkritik) utan lägger ansvaret på kvinnorna så kommer de ingenvart.
    Jag tror att det kanske ligger mycket i det du säger.
    Ska man lyckas ordentligt bra i dejtingsvängen på nätet som kille, och egentligen kanske är medelmåttig eller värre, får man se till att förvandla sig till en hunk och träna på att förändra sig själv till det bättre. Det kräver lite ansträngning, men är så värt det. Vi skulle nog få betdydligt färre trådar som denna, om andra killar kunde anstränga sig lite.
    Under min resa förvandlade jag mig själv och fick sedan välja och vraka bland tjejer... (jag har aldrig tidigare legat runt så mycket på kort tid i mitt liv). Idag är jag tillsammans med en fantastiskt fin kvinna som avgudar mig.
  • Anonym (Odalsmannen)
    Anonym (Så..?) skrev 2025-03-25 09:29:02 följande:

Gissar att du är kvinna?

Det så typiskt att du menar att kvinnor är berättigade till att män måste anstränga sig. Är du själv beredd att visa män att du är kåt, glad och tacksam?

Eller går kraven bara ena hållet dvs att det bara är männen som måste anstränga sig mer?

• Freddie K
    Anonym (Så..?) skrev 2025-03-25 09:24:35 följande:
    Och det kommer från en som brukar gnälla på liknande sätt. Skrattande
    Tycker du? Det är inte min mening att gnälla. Jag försöker alltid bara komma med lite input. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Så..?)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-03-25 13:12:58 följande:
    Jag tror att det kanske ligger mycket i det du säger.
    Ska man lyckas ordentligt bra i dejtingsvängen på nätet som kille, och egentligen kanske är medelmåttig eller värre, får man se till att förvandla sig till en hunk och träna på att förändra sig själv till det bättre. Det kräver lite ansträngning, men är så värt det. Vi skulle nog få betdydligt färre trådar som denna, om andra killar kunde anstränga sig lite.
    Under min resa förvandlade jag mig själv och fick sedan välja och vraka bland tjejer... (jag har aldrig tidigare legat runt så mycket på kort tid i mitt liv). Idag är jag tillsammans med en fantastiskt fin kvinna som avgudar mig.
    Grattis till dina framgångar! Alltid härligt att se en man som förstått vad han måste jobba med. Man kunde hoppas att fler tog efter sådana exempel.
  • Anonym (Så..?)
    Anonym (Odalsmannen) skrev 2025-03-26 10:34:40 följande:

Gissar att du är kvinna?

Det så typiskt att du menar att kvinnor är berättigade till att män måste anstränga sig. Är du själv beredd att visa män att du är kåt, glad och tacksam?

Eller går kraven bara ena hållet dvs att det bara är männen som måste anstränga sig mer?

Var har jag skrivit att kvinnor är "berättigade"? Kvinnor anstränger sig ofta för att vara attraktiva mycket mer än många män och mer än vad en incel kan förstå. Många män skulle behöva lämna skärmen och börja umgås mer med folk utanför den, så skulle kanske saker lösa sig på ett bättre sätt och de skulle hitta någon på ett mer naturligt sätt, genom att man successivt lär känna varandra.
Svar på tråden Dejtingsajter