Köttfärssås i kastrull?
Jag är så sugen på köttfärssås och har precis flyttat och väntar på mina nya stekpannor. har bara kastruller hemma för tillfället, kan man steka/koka köttfärssås i kastrull? blir de bra? Något man behöver tänka På?
Jag är så sugen på köttfärssås och har precis flyttat och väntar på mina nya stekpannor. har bara kastruller hemma för tillfället, kan man steka/koka köttfärssås i kastrull? blir de bra? Något man behöver tänka På?
Det går bra
Tänk apå att det kan behövas extra stekfett jämfört med en gjutjärns eller teflonpappa
Nog går de.. se bara till så de inte bränner fast bara..
hur ska man annars göra? Jag gör alltid i kastrull
Har man gjutjärnsgryta eller tjockbottnad kastrull går det lika bra som stekpanna. Har man inte det så hår det ändå, men det är stor risk att det bränner fast i botten. Lite extra fett och lägre temperatur så går kan det lyckas, och oavsett vilket så blir det köttfärssås.
ts, Findus kättfärssås Original på burk går utmärkt att värma i kastrull. Så får du din craving uppfylld. Lite riven parmesan på det så blir det typ lika bra som hemlagat 7 gånger av 10
Jag gjorde ofta i kastrull förr då jag tycker tomatbaserade grytor inte blir goda i gjutjärn. nu har jag en emaljerad gryta istället