• Anonym (B)

Kände mig utnyttjad

Det hände en grej igår mellan mig och min pojkvän som gjorde mig väldigt illa till mods.

Vi skulle sova, han var kåt och ville ha sex. Jag har haft väldigt låg sexlust på senaste, en av anledningarna till det är att jag inte blir tillfredsställd av honom längre. Han har slutat ge mig förspel. Hans "förspel" är att fingra mig i analen vilket jag inte gillar. Till slut sa han att han inte kunde sova för att han var så kåt. Vilket fick mig att känna mig tvungen att ha sex, så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig. Jag kände mig bara så utnyttjad.

Han frågade efteråt om något var fel och jag förklarade att det inte var skönt för mig. Han sa att han kände sig dålig. För mig känns det konstigt att han frågade först efteråt, som att han prioriterade sin lust över mitt mående.

Jag vet inte hur jag ska känna. Har ni några råd att ge mig? 
  • Svar på tråden Kände mig utnyttjad
  • Anonym (Send)
    Anonym (HN) skrev 2025-04-02 14:17:56 följande:
    Har inte sagt att hon inte får skriva det här. Men är det inte mer lämpligt och moget att ta upp det med den det berör först och främst som en vuxen människa istället för att skriva på internet? Det tycker i alla fall jag.
    Vi håller alla på att utvecklas genom livet, en del är yngre och behöver stöd i det. 

Nu skriver man anonymt på Familjeliv, så ingen blir uthängd. 

Om man inte har någon annan vettig att fråga, så kan man fråga här på Familjeliv.

Vi vet inte orsaken till att TS inte ville i första hand samtala om det här med pojkvännen. 

Nu har hon ju skrivit här och flera har gett henne rådet att ta upp saken med pojkvännen.

Jag är väldigt trött på att folk klankar ner på Trådstartarna här på Familjeliv.

I det här fallet så behöver man bara skriva som svar att hon behöver prata om det här med pojkvännen.
  • Anonym (123456)
    Anonym (td) skrev 2025-04-01 04:47:31 följande:

Fast i Sverige så blir unga män dömda för att kvinnor inte klarar av att säga nej.
    De får utsätta sig för en sådan situation, för att sedan framstå som helt oansvariga och oskyldiga och man dömer unga killar rakt av.

Någonstans så förnekar man killen totalt i det hela. (Nu pratar jag inte om ts kille, för han verkar vara en jäkligt porrskadad) Men man vägrar på samhällsmässig nivå totalt förneka männens rätt till deras sexualitet. Det utmålas som något fult, hemska människor som inte ska gå lösa i samhället, dom är inte bra i någonting. och livet är så mycket enklare utan en man. 

Konstigt, men såhär tyckte man inte 1941 och framåt försen runt ca 2005.

Anledningen till att jag tog upp det med pengar (som jag dessutom erkände att det var påklistrat på ts) är för att många unga kvinnor gör såhär. De går ut offentligt för att sedan kunna använda det som ytterligare bevis efter en anmälan.

Jag tycker det är bra om man kan skydda kvinnor (självklart). Men det jag reagerar på är att mannen har i nästintill obefintlig chans att försvara sig mot kvinnor som faktiskt ljuger om påstådda händelser. De flesta män, i princip 99.9% blir dömda för våldtäkt även om bevis för det inte finns. De gånger som det (inte sker, fel att säga) men löser sig i efterhand är oftast när en annan kvinna spelat in en kvinna som erkänner att den satte dit en kille på felaktiga grunder och av ren illvilja. Vilket inte sker så ofta att sådant avslöjas.

Mörkertalet för oskyldigt dömda unga män är antagligen rätt stort. Och det tycker jag är fel, då BÅDFA måste ta ansvar för situationen samt kommunicera INNAN man går och lägger sig ihop så man slipper sådana här tråkiga utfall med missförstånd! 

Inte så många män är som mig som vågar kicka ur kvinnor ur min egna säng eller ber dom flytta sig eller vågar prata om det. Båda gör fel helt enkelt och det erkänns inte utan det ska endast dömas åt ett håll och det är det jag reagerar över! 

Och dagens unga drar sig allt mindre för att begå brott för att tjäna pengar. Killarna skjuter ihjäl folk medans tjejerna anmäler falska våldtäkter. Det är tråkigt att säga det men det är så verkligheten ser ut allt mer och mer idag!

Ett uteblivet ja ÄR ett nej. Alltså man behöver ha samtycke annars ska man inte bli förvånad om man hamnar i en domstol. Män har rätt till sin sexualitet men däremot inte rätt till att tvinga den på någon annan.
  • Anonym (td)
    molly50 skrev 2025-04-01 22:23:24 följande:
    Självklart! Men man måste väl kunna få lägga sig i sin egen säng utan att riskera att bli utsatt för övergrepp av sin partner för att han är kåt?
    Eller är män inkapabla att kontrollera sina sexlustar,med tanke på att du anser att kvinnan ska vänta med att lägga sig i sängen tills partnern har slutat vara kåt?
    Det är inte sin egna säng om man är 2 om den.
    Därav så behöver man fixa en lösning om den ena har svårt för att vara tydlig och säga nej, och den andra har svårt för att kontrollera sig själv.

Svårare än så är det inte.

BÅDA har lika mycket ansvar. Inte den ena eller endast den andra! Utan BÅDA! Och här faller det grovt vad gällande detta. Då man endast kräver att den ena ska ta ansvar! 
  • Anonym (td)
    Anonym (Kung Kong) skrev 2025-04-02 13:53:34 följande:
    Där kom det, redan i fjärde inlägget i tråden. Istället för att svara på TS nödrop så angriper du tjejen - offret! Om det vore din dotter, skulle du säga så till henne då, skulle du inte prata något alls om killens tafatthet och skuld?

Våldtagen i parken? Ja, men varför hade du så kort kjol?
    Hade det varit min dotter så hade jag lärt henne att våga säga nej. Lärt henne självförsvar samt även ALDRIG lägga sig i en säng med någon som hon inte vill ha sex med. Inte ens om dom är tillsammans! 
  • Anonym (td)
    Anonym (Kung Kong) skrev 2025-04-02 13:53:34 följande:
    Våldtagen i parken? Ja, men varför hade du så kort kjol?
    Det är du som verkar ha sådana tankar. Jag har aldrig skrivit något liknande. Det är helt och hållet du som gör det. Jag har hållit mig till säng situationen och ingenting annat. 
  • Anonym (Kalle W)
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 18:24:15 följande:
    Hade det varit min dotter så hade jag lärt henne att våga säga nej. Lärt henne självförsvar samt även ALDRIG lägga sig i en säng med någon som hon inte vill ha sex med. Inte ens om dom är tillsammans! 
    Jag fattar inte, ska man inte få sova i sängen om man inte vill ha sex?
  • Anonym (td)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-02 16:07:29 följande:
    Ett uteblivet ja ÄR ett nej. Alltså man behöver ha samtycke annars ska man inte bli förvånad om man hamnar i en domstol. Män har rätt till sin sexualitet men däremot inte rätt till att tvinga den på någon annan.
    Hon hjälpte till aktivt. Det kan inte någonsin ses som ett nej.
  • Anonym (123456)
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 18:35:50 följande:
    Hon hjälpte till aktivt. Det kan inte någonsin ses som ett nej.
    Ja, TS gav sitt samtycke genom sin aktiva handling och då kommer han heller inte bli dömd för något. Jag svarade på vad du skrev om i ditt inlägg. Du nämnde att män blir dömda för att kvinnor inte säger nej.
  • molly50
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 18:23:03 följande:
    Det är inte sin egna säng om man är 2 om den.
    Därav så behöver man fixa en lösning om den ena har svårt för att vara tydlig och säga nej, och den andra har svårt för att kontrollera sig själv.

Svårare än så är det inte.

BÅDA har lika mycket ansvar. Inte den ena eller endast den andra! Utan BÅDA! Och här faller det grovt vad gällande detta. Då man endast kräver att den ena ska ta ansvar! 
    Men det gör ju du med som anser att det är kvinnan som ska lägga sig någon annanstans tills han har slutat vara kåt.
  • Anonym (td)
    molly50 skrev 2025-04-02 19:31:05 följande:
    Men det gör ju du med som anser att det är kvinnan som ska lägga sig någon annanstans tills han har slutat vara kåt.
    En gång i tiden höll du dig till en hög status Molly. Men du har sjunkit.

Att dom turas om eftersom att dom är 2 i ett förhållande är inte att kräva att endast den ena ska ta ansvar. Försök inte.
Svar på tråden Kände mig utnyttjad