• Anonym (B)

Kände mig utnyttjad

Det hände en grej igår mellan mig och min pojkvän som gjorde mig väldigt illa till mods.

Vi skulle sova, han var kåt och ville ha sex. Jag har haft väldigt låg sexlust på senaste, en av anledningarna till det är att jag inte blir tillfredsställd av honom längre. Han har slutat ge mig förspel. Hans "förspel" är att fingra mig i analen vilket jag inte gillar. Till slut sa han att han inte kunde sova för att han var så kåt. Vilket fick mig att känna mig tvungen att ha sex, så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig. Jag kände mig bara så utnyttjad.

Han frågade efteråt om något var fel och jag förklarade att det inte var skönt för mig. Han sa att han kände sig dålig. För mig känns det konstigt att han frågade först efteråt, som att han prioriterade sin lust över mitt mående.

Jag vet inte hur jag ska känna. Har ni några råd att ge mig? 
  • Svar på tråden Kände mig utnyttjad
  • Anonym (Send)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 13:35:27 följande:
    Frågan är vad det är för stolpskott till kvinna som lägger sig i eäsamma säng som en man hon inte kan tänka sig att ha sex med.
    De är tillsammans, jag antar att de alltid brukar ligga i samma säng. 

Ska man lägga sig i soffan de dagar man inte vill ha sex? Jättekonstigt
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 13:35:27 följande:
    Frågan är vad det är för stolpskott till kvinna som lägger sig i eäsamma säng som en man hon inte kan tänka sig att ha sex med.
    Man kan ju också vända på det resonemanget.
    Vad är det för stolpskott till män som inte klarar av att kontrollera sina egna lustar? Eller som förväntar sig sex varje gång han bjuder hem en kvinna?
    Om det råder den minsta tveksamhet kring vad kvinnan vill så får han väl ta sitt ansvar och inte ta med henne hem.
  • Anonym (MMannen)
    molly50 skrev 2025-03-30 14:31:57 följande:
    Man kan ju också vända på det resonemanget.
    Vad är det för stolpskott till män som inte klarar av att kontrollera sina egna lustar? Eller som förväntar sig sex varje gång han bjuder hem en kvinna?
    Om det råder den minsta tveksamhet kring vad kvinnan vill så får han väl ta sitt ansvar och inte ta med henne hem.
    Det har ingen relevans.

Eller anser du att det är rätt att ge random personer sin BankID kod, för att det är fel att utnyttja tillgång till en annan persons BankID?
  • Fiona M
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 15:18:37 följande:
    Det har ingen relevans.

Eller anser du att det är rätt att ge random personer sin BankID kod, för att det är fel att utnyttja tillgång till en annan persons BankID?
    Nu låter det som du försvarar övergrepp på kvinnor men det kan inte vara så du menar? Eller? Förklara gärna.
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 15:18:37 följande:
    Det har ingen relevans.

På vilket sätt har det inte relevans? 

Och nej,det är självklart inte rätt att ge random personer sitt BankId.
    Men det är knappast att jämföra med att ta för sig av en annan persons kropp utan medgivande.
    Eller menar du att det är rätt att utnyttja en kvinna för sex för att hon har följt med dig hem?
  • Anonym (MMannen)
    Fiona M skrev 2025-03-30 15:24:21 följande:
    Nu låter det som du försvarar övergrepp på kvinnor men det kan inte vara så du menar? Eller? Förklara gärna.
    Det var en extremt ologisk tolkning så du får istället förklara hur du lyckades komma fram till den?
  • Anonym (MMannen)
    molly50 skrev 2025-03-30 15:33:24 följande:
    På vilket sätt har det inte relevans? 

Och nej,det är självklart inte rätt att ge random personer sitt BankId.
    Men det är knappast att jämföra med att ta för sig av en annan persons kropp utan medgivande.
    Eller menar du att det är rätt att utnyttja en kvinna för sex för att hon har följt med dig hem?
    Läste du inte vad jag skrev?

Att det är fel att utnyttja någon, betyder inte att det är rätt att göra det enkelt för andra att utnyttja en.
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 15:48:46 följande:
    Läste du inte vad jag skrev?

Att det är fel att utnyttja någon, betyder inte att det är rätt att göra det enkelt för andra att utnyttja en.
    Då kanske du skulle ha skrivit det så istället för att krångla till det?

Självklart är det inte rätt. Men är man det minsta osäker på den andres avsikter så försöker man inte ha sex med personen.
    Herregud,har män inget som helst ansvar för sin egen sexualitet?
  • Anonym (MMannen)
    molly50 skrev 2025-03-30 15:54:16 följande:
    Då kanske du skulle ha skrivit det så istället för att krångla till det?

Självklart är det inte rätt. Men är man det minsta osäker på den andres avsikter så försöker man inte ha sex med personen.
    Herregud,har män inget som helst ansvar för sin egen sexualitet?
    Varför blandar du in en könsaspekt över huvud taget.

Att andra människor har ansvar för hur de beter sig, betyder inte att det är rätt att göra det lätt för de som inte tar ansvar att utnyttja en.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Send) skrev 2025-03-30 14:05:56 följande:
    Jamen denna kvinna ställde upp när sambon sa att han nödvändigt ville ligga. Det är trist och otrevligt med tjatsex, men det är inte våldtäkt.
    Hon vill tydligt inte göra de.. och tom snubben reagerade ju på hur hon var efter sexet. 
Svar på tråden Kände mig utnyttjad